استودیو سازنده بازی Fable پس از ۲۰ سال فعالیت رسما تعطیل شد
اوایل ماه گذشته بود که هانو لمک، مدیر بخش اروپایی استودیوهای مایکروسافت، خبر داد که زمان تصمیمگیری در مورد استودیوهای لاینهد آغاز شده تا احتمال بسته شدن این استودیو مورد بررسی قرار گیرد. لمک در آن زمان گفت:
پس از بررسیهای فراوان، ما تصمیم گرفتیم که ساخت اثر را متوقف کنیم و با کارمندان لاینهد در مورد احتمال بسته شدن این استودیو در انگلستان وارد بحث شویم.
حال در روز ۱۰ اردیبهشت، مهلت بررسی و تصمیمگیری در مورد لاینهد به پایان رسید و از آن جایی که هیچ خریداری برای این استودیو با قدمت و با استعداد پیدا نشد؛ کارمندان لاینهد قبل از بسته شدن همیشگی درها، آخرین روز کاری خود را در این استودیو سپری کردند.
کارمندان سابق و حاضر لاینهد و همچنین طرفداران قدیمی نیز با نوشتن توییتهایی با هشتگ RIPLionhead خاطراتشان را از این استودیو و آثار به یاد ماندنی آن به اشتراک گذاشتند.
در زیر میتوانید نمونههایی از این توییتهای ناراحت کننده را مشاهده کنید:
پیتر مولینیو (Peter Molyneux) در سال ۱۹۹۶ به منظور رهایی از سایه سنگین استودیو بازیسازی Bullfrog، استودیو خودش یا همان لاینهد را تاسیس کرد. اولین اثر ساخته شده توسط این استودیو، بازی کامپیوتری سیاه و سفید (Black and White) بود که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. لاینهد پس از اتمام این بازی، به سراغ ساخت سری محبوب و پرآوازه فیبل (Fable) رفت و نسخه اولیه این سری و Fable: The Lost Chapters را به ترتیب در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی به بازار عرضه کرد.
در چندین سال اخیر، لاینهد آخرین نسخه اصلی از سری فیبل یعنی Fable 3 را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد. بعد از گذشت دو سال، لاینهد با پیوستن به بخش بازیهای آرکید (Arcade) شبکه ایکسباکس لایو (Xbox Live)، اثر Fable Heroes را با سبک هک اند اسلش (Hack & Slash) خلق کرد. سال ۲۰۱۲ بود که لاینهد با ساخت Fable: The Journey راه خود را به دنیای بازیهای کینکت (Kinect) هموار کرد. آخرین اثر کارنامه هنری این استودیو نیز، نسخه بازسازی شدهای از نسخه اول سری فیبل به نام Fable: Anniversary بود که در سال ۲۰۱۴ قدم به دنیای بازیهای ویدیویی گذاشت.
شما کاربران زومجی نیز بدون شک خاطراتی با آثار ساخته استودیو لاینهد به خصوص سری خوشنام فیبل دارید، خاطرات و نظرات خودتان را در این باره با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
منبع: IGN