نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۲

شرکت ویوندی: ما قصد تصاحب یوبیسافت را نداریم

شرکت خوشه‌ای و چند‌ملیتی ویوِندی که یکی از غول‌های رسانه‌ای محسوب می‌شود، به دنبال افزایش درصدِ سهام خود در شرکت یوبیسافت و پخش شدن شایعاتی مبنی بر برنامه‌ریزی این شرکت برای تصاحب این ناشر، اعلام کرد که قصد خرید این کمپانی فرانسوی را ندارد.

ویوندی یک شرکت فرانسوی و چند ملیتی است که طیف وسیعی از خدمات شامل مخابرات، رسانه‌های گروهی، اینترنت، فیلم، موسیقی و بازی‌های ویدئویی را ارائه می‌دهد. این غول فرانسوی که پیش از این سهام اکتیویژن بلیزارد را در اختیار داشت، به تازگی با خرید سهام بیشتر، درصدِ سهام خود را در شرکت هموطنش یعنی یوبیسافت، ناشر مجموعه‌هایی چون Assassin’s Creed، Far Cry و شاهزاده‌ ایرانی، افزایش داده است. ویوِندی پیش از این ۱۰ درصد از سهام یوبیسافت را در اختیار داشت اما اکنون مقدار سرمایه سهمی خود را به ۱۷.۷۳ درصد و سهم عادی را به ۱۵.۶۶ درصد رسانده است.

یوبیسافت شرکتی بزرگ است که دفاتر مختلفی در سرتاسر دنیا دارد - یکی از دفاتر یوبی در سنگاپور یوبیسافت شرکتی بزرگ است که دفاتر مختلفی در سرتاسر دنیا دارد - یکی از دفاتر یوبیسافت در سنگاپور

این اطلاعات بر اساس اسناد کمپانی ویوندی و گزارش سایت Gamasutra منتشر شده‌اند که در خبرگزاری رویترز هم انعکاس یافته است. حرکت این کمپانی رسانه‌ای باعث شد شایعاتی مبنی بر تلاش ویوندی برای تصاحب یوبیسافت منتشر شود، اما مسئولان این شرکت اعلام کردند که برنامه‌ای برای در دست گرفتن این ناشر یا پیشنهادی برای خرید سهم سایر سهامداران ندارند.

پیش از این هم در سال ۲۰۱۵ کمپانی ویوندی در حرکتی مشابه، مالکیت سهام خود در یوبیسافت را از ۶.۶ درصد به ۱۰ درصد افزایش داده بود که در آن زمان مدیران این ناشر، این اقدام را «ناخواسته و ناخوشایند» خوانده بودند. همان زمان هم مدیران یوبیسافت در تکاپو برای حفظ استقلال خود با عده‌ای از سهامداران و حتی دولت کانادا دیدار‌هایی را ترتیب دادند.

هنوز مشخص نیست که ادامه‌ی تصاحب سهام یوبیسافت از سوی ویوندی چه تاثیری بر عملکرد این ناشر و بازیساز خواهد داشت، اما قطعا هیچ‌کس دوست ندارد رفتن یوبیسافت به زیر چتر ویوندی، تاثیر منفی برای یکی از بزرگترین‌ شرکت‌ها در صنعت گیم دنیا و صاحب مجموعه‌های بسیار خاطره‌انگیز به دنبال داشته باشد.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم، ویوندی پیش از این مالک اکتیویژن بلیزارد بود، اما در سال ۲۰۱۲ شروع به فروختن بیشتر سهام خودش در این شرکت کرد و در سال ۲۰۱۳ در نهایت خودش را از سهامداری عمده‌ی اکتیویژن بلیزارد کنار کشید. مقدار سهام ویوندی از اکتیویژن بلیزارد پس از فروش گسترده در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به نزدیک ۱۲ کاهش پیدا کرد که اکنون به پایین‌تر از ۶ درصد رسیده است.

پیش از این هم در خبر‌ها داشتیم که کمپانی ویوندی به دنبال تصاحب کامل گیم‌لافت است. همچنین یوبیسافت حدود دو ماه پیش اعلام کرده بود که تمایلی به فروش خود به کمپانی ویوندی ندارد.

منبع:GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده