نویسنده: مرتضی تقوی
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۷

دزدی محموله Uncharted 4 زمان بندی انتشار بازی را نقض کرد

در حالی که تنها دو هفته به انتشار بازی مورد انتظار Uncharted 4 باقی مانده است، یکی از مدیران اجرایی سونی اعلام کرد به دلیل سرقت نسخه‌های این بازی در حین حمل‌و‌نقل در کشور انگلستان، تاریخ عرضه‌ی آن نقض شده است و احتمال اسپویل شدن داستان وجود دارد.

این روز‌ها بیشتر کاربران پلی‌استیشن 4 برای عرضه‌ی بازی بزرگ انحصاری کنسولشان یعنی Uncharted 4 که تا کمتر از دو هفته‌ی دیگر منتشر می‌شود، لحظه‌شماری می‌کنند. اخیرا گزارشی عجیب منتشر شده مبنی بر اینکه نسخه‌های مورد انتظار‌ترین بازی این روز‌های کنسول سونی، در انگلستان مورد سرقت قرار گرفته‌اند که این موضوع نقض آشکار و غیر‌قانونی تاریخ عرضه‌ی بازی است.

شوهی یوشیدا، مدیر توسعه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن، به تازگی با انتشار مطلبی در وبلاگ پلی‌استیشن در مورد این سرقت صحبت‌ و تایید کرد که تعدادی از نسخه‌های بازی Uncharted 4 در حین نقل و انتقال دزدیده شده‌اند. به گفته‌ی یوشیدا شرکت سونی هم‌اکنون مشغول کمک به پلیس در تحقیقاتش است و همچنین به طرفداران هشدار داده شده که نقض تاریخ انتشار بازی ممکن است لو رفتن داستان را به دنبال داشته باشد.

یوشیدا در این مورد می‌گوید:

Shuhei Yoshida of Sony Computer entertainmentهمانطور که همه خاصیت بیشتر بازی‌های ناتی‌ داگ را می‌دانیم، لو رفتن داستان به منزله‌ی از دست رفتن بخش مهمی از تجربه‌ی بازی‌های این استودیو است و به همین دلیل سونی به طرفداران هشدار می‌دهد تا مراقب اسپویلرها از سوی افرادی که به نسخه‌های سرقت شده دسترسی دارند باشند، چرا که احتمال دارد با مطالب خودشان داستان را در سطح اینترنت لو بدهند. ما می‌دانیم که تعداد بسیار زیادی از شما با شوق و ذوق تمام چشم‌انتظار آخرین شاهکار ناتی‌ داگ هستید. بر اساس تجربه‌ام از بازی کردن آخرین ماجراجویی نیتن درک، باید به شما بگویم این بازی واقعا ارزش صبر کردن را دارد.

همانطور که می‌بینید، نگرانی در صحبت‌های این مسئول سونی کاملا پیداست و باید صبر کرد و دید آیا قبل از عرضه رسمی بازی، داستان و ویدئوهای گیم‌پلی آن در سطح اینترنت لو می‌روند یا خیر.

بازی Uncharted 4 آخرین قسمت از این مجموعه‌ی پر طرفدار خواهد بود و در صورت تصمیم به ادامه‌ی این سری، احتمالا قسمت بعدی به یک استودیوی دیگر (غیر از ناتی داگ) سپرده خواهد شد.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End پس از تاخیر‌های مکرر قرار است در تاریخ ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شود. شما همچنین می‌توانید آخرین تریلر پیش از عرضه‌ی این بازی را اینجا تماشا کنید.

نظر شما در مورد سرقت آنچارتد 4 چیست؟ آیا داستان بازی در سطح اینترنت فاش می‌شود؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده