نویسنده: پدرام بهادری
// چهار شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳

تعداد کاربران فعال بازی Battlefield 4 از SW: Battlefront و Battlefield: Hardline بیشتر است

بازی Battlefield 4 یکی از آن اثرهایی است که گیمرها حتی تا سال‌ها بعد از عرضه، همچنان از بازی کردن آن دست نمی‌کشند. آمار و ارقام جدیدی این ادعا را کاملاً تایید می‌کنند که بر اساس آن‌ها، این بازی کاربران بیشتری نسبت به نسخه Hardline و Star Wars Battlefront دارد.

بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی اجرا شده، گیمرها بیشتر از دیگر بازی‌های شوتر شرکت الکترونیک‌ آرتز (Electronic Arts)، وقتشان را در بخش چندنفره Battlefield 4 سپری می‌کنند. بر مبنای این آمار، آخرین نسخه اصلی سری بتلفیلد در نزد گیمر‌ها، بسیار محبوب‌تر از اثر تازه منتشر شده الکتروینک‌ آرتز یعنی Star Wars Battlefront است. همچنین محبوبیت بازی در مقایسه با نسخه هاردلاین (Hardline) غیر قابل مقایسه است چرا که Battlefield 4 بیش از ۵ برابر کاربر فعال بیشتر را به پشت کنسول‌های بازی و رایانه‌های شخصی می‌کشاند.

با وجود آن که نزدیک به شش ماه از عرضه Battlefront می‌گذرد و الکترونیک آرتز با بسته‌های الحاقی‌اش از بازی پشتیبانی می‌کند، این نسخه همچنان طرفداران کمتری نسبت به Battlefield 4 دارد به‌طور میانگین روزانه ۸۰ هزار نفر آن را تجربه می‌کنند. این در حالی است که متوسط تعداد کاربر روزانه بازی Battlefield 4 بیش از ۱۲۵ هزار نفر است. شرایط برای Battlefield Hardline حتی وخیم‌تر به نظر می‌رسد؛ بنا بر آمار ارائه شده، این نسخه که ۱۸ ماه بعد از عرضه Battlefield 4 وارد بازار بازی‌های ویدویی شده، تنها از ۲۵ هزار کاربر آنلاین روزانه برخوردار است.

Battlefront با فروش بیش از ۱۳ میلیون نسخه، سود خوبی را نصیب الکترونیک آرتز کرد اما این آمار نشان می‌دهد که گویا بازیکنان احتمالاً به خاطر متحوای ضعیف و کم بخش چندنفره بازی، علاقه خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر، استودیوی سوئدی دایس (DICE)، سازنده سری بتلفیلد، و الکترونیک آرتز، ناشر بازی‌ها، با بروزرسانی‌ها و انتشار محتویات جدید، پشتیبانی خوبی از Battlefield 4 کردند. البته باید در نظر داشته باشید که دیگر محتوای جدیدی برای این بازی عرضه نخواهد شد؛ ولی حتی با این وجود هنوز هم افراد زیادی این اثر را تجربه می‌کنند.

Battlefield 4 در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد، همچنین شرکت الکترونیک آرتز تایید کرده که نسخه جدید این سری سال جاری عرضه خواهد شد.

نظر شما کاربران در مورد بخش چندنفره Battlefield 4 و مقایسه آن با دیگر شوترهای اخیر الکترونیک آرتز چیست؟ آیا Battlefield 5 می‌تواند از حیث محبوبیت با نسخه چهارم برابری کند؟

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده