نویسنده: محسن بیگی نیا
// جمعه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۵

سازنده Halo 5 درباره تنظیمات پیشرفته کنترلر و حالت Infection بازی توضیح داد

استودیوی 343 Industries، بتازگی در مورد گزینه‌های جدید بخش تنظیمات کنترلر و حالت Infection که تا ماه آینده برای Halo 5: Guardians عرضه خواهند شد، توضیحاتی را ارائه کرده است. با زومجی همراه باشید.

استودیوی 343 اینداستریز، سازنده‌ی هیلو 5، با انتشار مطلبی در وبلاگ خود اعلام کرد که این بازی تنظیمات پیشرفته‌تری را در بخش کنترلر دریافت خواهد کرد. این استودیو همچنین تصاویر بیشتری از حالت Infection (که با آپدیت بعدی به بازی اضافه خواهد شد) را با طرفداران به اشتراک گذاشت.

دیوید پشیوت، طراح ارشد بخش سندباکس در استودیوی 343 اینداستریز، توضیح داده است که گزینه‌های جدید تنظیمات کنترلر به گیمرها اجازه خواهد داد تا حساسیت حرکات افقی و عمودی دوربین را بصورت جداگانه تنظیم کنند. وی گفت:

فشار دادن دکمه A روی تنظیمات Look Sensitivity باعث خواهد شد تا [فهرست آن] گسترده شده و دو قسمت جدید را نمایش دهد: Horizontal / Vertical Look Sensitivity.

halo-5-setting-sensitivityهمچنانکه می‌توانید مشاهده کنید، این دو زیربخش جدید در قسمت تنظیمات از لحاظ عددی با یکدیگر برابر نیستند. پشیوت توضیح داد که این یک باگ نیست:

وحشت نکنید، هیچ چیز اشتباهی وجود ندارد و چیزی تغییر نکرده است. تنظیمات فعلی شما دقیقاً همانند چیزی که قبل از آپدیت بوده باقی خواهد ماند. این تصویر تنها بازتاب دهنده‌ی  تنظیمات اضافه‌ای است که ما برای اصلاح کردن برخی عوامل روی نسبت‌های هیلو 5 اعمال کرده‌ایم، برای مثال کاهش کمک‌دهی در هدف گیری (Aim Assist) و افزایش حالت عمودی.

اگر حساسیت نگاه عمودی و افقی با یکدیگر برابر باشند، نگاه کردن به اطراف، شباهت بیشتری با هیلوهای قبلی خواهد داشت. همچنین پشیوت افزود:

اگر شما تنظیمات جدید را به نسبت‌هایی تغییر دهید که با حالت پیش‌فرض که ما برای زمان عرضه‌ی بازی ایجاد کردیم همخوانی نداشته باشد، آنگاه تنظیمات اصلی حساسیت نگاه با عنوان «سفارشی» نمایش داده خواهد شد.

مورد قابل توجه دیگر این است که تنظیمات حساسیت نگاه، الان مقادیر نیمه را نیز پشتیبانی می‌کند. پشیوت سعی کرد این مسئله را با مثالی توضیح دهد؛ اگر شما قبلاً نمی‌توانستید تشخیص دهید حساسیت مورد نظر شما به ۳ نزدیک‌تر است یا به ۴، اکنون می‌توانید مقدار۳.۵ را انتخاب کنید. اگر شما این تنظیمات را آزمایش کنید و بخواهید تغییرات را به حالت اول باز گردانید، می‌توانید این کار را با تنظیم کلی اسلایدر حساسیت نگاه انجام دهید.

گزینه‌ی جدید حساسیت نگاه که به گزینه‌ی پیشرفته‌ی فعلی که پیش از این عرضه شده بود اضافه می‌شود، از طریق آپدیت جدید Halo 5 با نام «Memories of Reach» و در ماه می (اردیبهشت-خرداد ۱۳۹۵) عرضه خواهد شد. در کنار عکس‌های جدید از حالت Infection، استودیوی 343 اینداستریز تصاویری از نقشه‌های Malignant و Nerve Center (به ترتیب نمونه‌های تغییر یافته از نقشه‌های Overgrowth و Plaza) و  یک نقشه‌ی دیگر با عنوان R.I.P.TIDE که به نظر می‌رسید جدید باشد را نیز نمایش داد. 343 اینداستریز همچنین اضافه کرد که حالت Infection از نقشه‌های ساخته شده توسط طرفداران هم پشتیبانی خواهد کرد.

halo-5-infection

Infection که در هیلو 3، هیلو ریچ و هیلو 4 وجود داشت، یک حالت زامبی‌محور است که در آن یک گیمر به عنوان زامبی سعی می‌کند سایر گیمرها را مبتلا کند. این حالت در ابتدای این ماه برای هیلو 5 معرفی شد، اما هنوز تاریخی برای عرضه‌ی آن تعیین نشده است. سایر حالت‌های مورد علاقه‌ی طرفداران که از زمان عرضه‌ی هیلو 5 تا کنون اضافه شده‌اند عبارتند از Grifball و Firefight (که در این نسخه با عنوان Warzone Firefight شناخته می‌شود.) تریلر رونمایی از حالت Infection را که قبلاً در زومجی قرار گرفته است می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

پیشتر در زومجی خواندید، 343 اینداستریز برای ساخت حالت Warzone Firefight تغییراتی را در هوش مصنوعی بازی و رفتار دشمنان مختلف در بخش Warzone ایجاد کرده و از نتایج این تغییرات نیز برای بالانس مجدد بخش تک‌نفره و Co-Op بهره برده است.

نظر شما در مورد عملکرد 343 اینداستریز برای پشتیبانی از Halo 5 و عرضه‌ی محتویات اضافه‌ی مجانی به صورت ماهیانه برای آن چیست؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده