نویسنده: آرش رستمی
// چهار شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰

شایعه: بیشتر توسعه دهندگان از پلی استیشن 4.5 رضایت ندارند

بنا به شنیده‌ها، بعضی از توسعه‌دهندگان از کنسول پلی‌استیشن 4.5، که ظاهراً با اسم رمز Neo در حال ساخت است، چندان دل خوشی ندارند. با جزیيات خبر همراه زومجی باشید.

اخیراً حرف و حدیث‌های مختلفی درباره‌ی برنامه‌ی سونی برای عرضه‌ی نسخه‌ای ارتقا یافته از کنسول پلی‌استیشن 4 بر سر زبان‌ها افتاده است؛ نسخه‌ای که از آن تحت عنوان پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K یاد می‌شود. اکنون، پس از آنکه وب‌سایت جاینت بام (Giant Bomb) وجود این محصول با اسم رمز «نئو» را تأیید کرده، شایعه‌ی جدیدی در مورد آن شکل گرفته که به نارضایتی بعضی توسعه‌دهندگان از این کنسول اشاره دارد.

کالین موریارتی، بنیان‌گذار کمپانی Kinda Funny و ویراستار ارشد سابق آی‌جی‌ان، طی توییتی به بازخورد منفی بازی‌سازها نسبت به پلی‌استیشن نئو اشاره کرد. او نوشت:

منبعی موثق به من اطلاع داد که بیشتر توسعه‌دهندگان از پلی‌استیشن 4.5 راضی نیستند و از اینکه ناچارند تا [بازی‌های‌شان را] برای آن توسعه دهند رضایت ندارند. هزینه‌های اضافی و [افزایش حجم] برنامه‌ریزی از مواردی هستند [که باعث نارضایتی آن‌ها شده‌اند].

منابع مختلف تا اینجا واکنش‌های گوناگون و بعضا متناقضی نسبت به نسخه‌ی جدید پلی‌استیشن 4 نشان داده‌اند. در این میان، در حالی‌ که دیجیتال فاندری (Digital Foundry) تفاوت سخت‌افزاری نئو با پلی‌استیشن 4 را قابل توجه می‌داند، بسیاری بر این باور هستند که ساخته‌ی جدید سونی به‌جای آنکه بر روی افزایش کیفیت اجرای بازی‌ها و پشتیبانی بهتر از هدست پلی‌استیشن VR تمرکز داشته باشد، بیشتر به بهانه‌ای برای رشد استفاده از رزولوشن 4K و فروش بیشتر تلویزیون‌های UHD تبدیل خواهد شد.

نمایشگاه E3 امسال کمتر از دو ماه دیگر برگزار می‌شود و به احتمال زیاد علاوه بر اینکه در آن نظاره‌گر رونمایی احتمالی از کنسول نینتندو NX (که بنا به شایعات می‌تواند بازی‌ها را با افزایش مقیاس، در رزولوشن 4K اجرا کند) خواهیم بود، از PlayStation 4.5 هم خبرهای جالبی خواهیم شنید.

منبع: AttackoftheFanboy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده