نویسنده: مرتضی تقوی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

فروش بازی Dark Souls 3 بر روی استیم از مرز ۵۲۰ هزار نسخه گذشت

با توجه به درخشش بازی Dark Souls 3 بر روی پلتفرم پی‌سی به نظر می‌رسد که این پلتفرم همچنان بهترین پلتفرم برای بسیاری از بازی‌هاست. بازی Dark Souls 3 به تازگی، بیش از ۵۲۰ هزار نسخه تنها بر روی استیم فروخته است. با جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

بازی Dark Souls 3، جدید‌‌ترین نسخه از شاهکار هیدتاکا میازاکی، یک بازی اکشن نقش آفرینی ساخته‌ی استودیو فرام‌سافت‌وِر است که چند روز پیش توسط باندای‌نامکو منتشر شد. این بازی در بین گیمر‌ها به سختی بسیارش مشهور شده و می‌تواند یک چالش حسابی برای گیمر‌های حرفه‌ای و یک بازی عذاب‌آور برای تازه‌کاران باشد. سری بازی‌های Souls همواره توانسته‌اند امتیازات بسیار بالایی را از منتقدین و بازخوردهای بسیار خوبی از گیمرها بگیرند. نسخه‌ی جدید این مجموعه که با نام Dark Souls 3 منتشر شده است هم همین راه را پیموده و با توجه به اینکه هنوز آمار فروش نسخه‌های کنسولی این بازی تا اینجا منتشر نشده، توانسته است بیش از ۵۲۰ هزار نسخه‌ی دیجیتالی تنها بر روی استیم بفروشد.

Dark Souls 3تا کنون با میزان خطای ۱۵ هزار نفر، ۴۵۳ هزار و ۳۸۱ نفر از نسخه‌ی خریداری شده ی خود در طول دو هفته‌ی گذشته استفاده کرده‌اند. این تعداد گیمر هرکدام در طول دو هفته‌ی گذشته به طور میانگین ۵ ساعت و نیم وقت صرف این بازی کرده‌اند و آمار برخی هم ۷ ساعت را نشان می‌دهد.

تمام این آمار‌ها بر اساس اطلاعات سایت SteamSpy است؛ سایتی که داده‌های فروش بازی‌های استیم را جمع آوری می‌کند تا محاسبه کند چه تعداد کاربر بازی‌ها را خریداری می‌کنند و چه تعدادشان آنها را بازی می‌کنند.

ویدئوهایی هم که از این بازی از هفته‌ی گذشته تا کنون بر روی یوتیوب قرار گرفته‌اند در مجموع بیشتر از ۵ میلیون بازدید کننده داشته‌اند و تنها دیروز تعداد ۵۰ ویدئو از این بازی بر روی این سایت بارگذاری شده است.

درست است که سایت SteamSpy اطلاعاتی از فروش Dark Souls 3 بر روی کنسول‌ها منتشر نکرده است، اما همین آمار فروش خوب بر روی پی‌سی آن هم در هفته‌ی اول می‌تواند مهر محکمی بر موفقیت این بازی باشد.

این بازی ابتدا ۲۴ مارس (۵ فروردین) در ژاپن و اواسط هفته‌ی گذشته نیز به صورت جهانی منتشر شد و نقد‌های بسیار خوبی دریافت کرد. گویا این ساخته ی استودیو فرام‌سافت‌وِر قرار است میراث‌دار موفقیت بازی پیشین این استودیو یعنی Bloodborne باشد تا همچنان درآمد و سود مالی بندای نامکو و این استودیوی ژاپنی را پس از افول نسبی در Dark Souls 2 تضمین کند.

موفقیت بازی Dark Souls 3 بر روی پی‌سی را تا حدودی می توان به جذابیت‌های بصری فوق‌العاده سطح بالای نسخه‌ی چهارم بر روی این پلتفرم ربط داد تا پی‌سی همچنان یگانه پلتفرمی باشد که می‌تواند نهایت توان و جلوه‌ی یک بازی را به رخ بکشد. البته نسخه پی‌سی قسمت اول این سری یک پورت خیلی ضعیف از نسخه‌های کنسولی بود. نسخه‌ی پی‌سی Dark Souls 2 گرچه برای جلوگیری از تکرار مشکلات با تاخیر عرضه شد اما باز هم ایرادات کوچکی داشت.

به هرحال، اینطور که به نظر می‌رسد بازی Dark Souls 3 یک بازی خوش‌ساخت و موفق بر روی تمام پلتفرم‌هاست و اولین بسته‌ی الحاقی‌اش را هم در ماه آگوست (مرداد - شهریور) دریافت خواهد کرد. از محتوای این بسته‌ی الحاقی هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

شما می‌توانید بررسی بازی Dark Souls 3 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا را در زومجی بخوانید. همچنین با خواندن ۱۰ نکته‌ی آموزشی از این بازی، شاید بتوانید تجربه‌ی حرفه‌ای‌تری را از این بازی سخت داشته باشید.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده