نویسنده: میثم سبحانی
// یکشنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰

سازندگان Mirror's Edge Catalyst از دلیل قفل‌ بودن مهارت‌های فیث در ابتدای بازی می‌گویند

برخلاف شماره اول مجموعه Mirror's Edge، در نسخه‌ی جدید آن که حدود یک ماه دیگر با نام Mirror's Edge Catalyst منتشر می‌شود، برخی مهارت‌های آکروباتیک اصلی در ابتدا قفل هستند. سازندگان بازی درباره دلیل این امر توضیحاتی داده‌اند که در ادامه مشاهده می‌کنید.

در بازی Mirror's Edge Catalyst برخی از مهارت‌های «فیث»، شخصیت اصلی بازی، در ابتدا قفل هستند. این مهارت‌ها که حرکاتی مثل چرخش سریع و یا غلتیدن سریع را شامل می‌شوند، پس از کسب امتیازات تجربه و پیشرفت بیشتر در بازی باز خواهند شد. این رویکرد در طراحی بازی، اعتراضاتی را از سوی برخی طرفداران در پی داشت؛ آنها اذعان داشتند که از تصمیم استودیوی دایس، توسعه‌دهنده بازی، ناراضی هستند و معتقدند در دسترس نبودن مهارت‌های آکروباتیک اصلی از ابتدای بازی، جذابیت آن را کاهش می‌دهد.

جرمی میلر، تهیه‌کننده ارشد دایس در پاسخ به این اعتراضات گفت که این تصمیم از سوی طراحان بازی گرفته شد تا بازیکن‌ها بتوانند راه‌های مختلف برای جستجو و رفت‌و‌آمد در شهر «گلس» (شهری که داستان بازی در آن اتفاق می‌افتد) را به خوبی درک کنند. وی در گفتگویی با وبسایت گیم اسپات توضیح داد:

عناصر نقش‌آفرینی موجود در بازی به این خاطر طراحی شده‌اند که به بازیکنان اجازه استفاده از ابزارها و وسایل مختلف را بدهند، چون این روشی منحصر به فرد برای تعامل با محیط است. ما سیستم کنترلی متفاوتی برای بازی در نظر گرفته‌ایم که به انعطاف‌پذیری هر چه بیشتر آن کمک شایانی کرده است. بخشی از فواید این سیستم پیشرفت در بازی این است که به شما اجازه می‌دهد تا در استفاده از ابزارتان حرفه‌ای شوید؛ همچنین اندکی مجال به شما می‌دهد که باعث می‌شود اطمینان خاطر و هیجان بیشتری درباره حرکاتی که می‌توانید انجام دهید داشته باشید.

Mirrors-Edge-Catalyst

وقتی که به طور خاص درباره عدم دسترسی سریع بازیکنان به حرکات پایه‌ای مثل چرخش سریع از میلر سوال شد، او در پاسخ گفت که با معرفی تدریجی این قابلیت‌ها، بازیکنان به کشف فرصت‌های جدیدتر و استفاده درست از توانایی‌هایی که به طور پیش‌فرض در اختیار دارند، گرایش بیشتری نشان می‌دهند. او همچنین  توضیح داد که مهارت چرخش سریع تا حدودی یک ویژگی انتزاعی در بازی اول به شمار می‌رفت و بازیکنان کمتر از آن استفاده می‌کردند. طبق گفته میلر، تغییرات Mirror's Edge Catalyst با درس گرفتن از نسخه اول مجموعه ایجاد شده‌اند.

نسخه‌ی بتای بازی Mirror's Edge Catalyst از ۳ تا ۷ اردیبهشت‌ماه به مدت پنج روز در دسترس خواهد بود. این بازی در تاریخ ۴ خرداد ۱۳۹۵ برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

نظر شما چیست؟ آیا بازیکنان نسخه اول از تغییرات صورت گرفته در این نسخه استقبال خواهند کرد؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده