نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

GTA: Online حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی داشته است

GTA: Online توانسته است حداقل ۵۰۰ میلیون دلار درآمد برای راک‌استار و تِیک‌تو تولید کند. این اطلاعات جدید از مرافعه‌ی قانونی لزلی بنزیس و راک‌استار حاصل شده است. بنزیس در شکوایه‌ی خود اطلاعات بیشتری را نیز ارائه داده است. برای آگاهی از این اطلاعات، با زومجی همراه باشید.

استودیوی Rockstar Games سازنده‌ی Grand Theft Auto V به محتاط بودن در خصوص انتشار اطلاعات مربوط به نحوه عملکردش معروف است، اما چند مرافعه‌ی قانونی ممکن است آنها را مجبور کند برخی از این رازها را آشکار کنند. برای مثال، هم اکنون ما ایده‌ای در خصوص موفقیت کسب شده توسط بخش آنلاین GTA V برای این شرکت در اختیار داریم.

بر اساس گفته‌های لزلی بنزیس، سازنده GTA: Online، این بخش از بازی GTA V تا کنون حداقل بیش از نیم میلیارد دلار درآمد زایی داشته است. Take-Two Interactive به دفعات اعلام کرده که GTA: Online یک موفقیت است. در ماه نوامبر مدیر ارشد اجرایی تیک‌تو، استراوس زِلنیک به سهامدارن اعلام کرد که این بخش از بازی همچنان به طور هفتگی ۸ میلیون کاربر فعال دارد. این عدد برای یک بازی غیر رایگان بسیار بزرگ است. همچنین مشخص شده که بخش اعظمی از این مخاطب‌ها نیز از پول واقعی برای بدست آوردن پول رایج داخل بازی استفاده می‌کنند. همچنین بنزیس ادعا کرده است که GTA: Online می‌تواند نسبت به هر بازی دیگری که تا کنون در این سری ساخته شده،  بیشترین بازگشت سرمایه را تولید کند. این موضوع به راک‌استار و تیک‌تو اجازه می‌دهد تا از صنعت جهانی بازی (با ارزشی بالغ بر ۹۹.۳ میلیارد دلار) سهمی به مراتب بزرگتر از قبل را  به خود اختصاص دهند. در متن شکایت قانونی بنزیس علیه تیک‌تو آمده است:

GTA: Online بواسطه سیستم قابل توجه تولید پول در بازی، حداقل  ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی داشته است. ویژگی‌ای که GTA: Onilne را قابل توجه می‌کند، داشتن یک سیستم اقتصادی مختص به خود است که اجازه می‌دهد با استفاده از سیستم نقدینگی مجازی محتویات آنلاین را خریداری کرد. از پول واقعی برای خرید پول مجازی استفاده می‌شود که در عوض می‌توان از آن برای خرید اجناس و سرویس‌های مجازی استفاده کرد. این نوع خریدها تقریباً دارای حاشیه‌ی سود صد درصدی هستند که تنها از هزینه‌ی ساخت [محتویات مجازی] و کمیسیون اپ استور تأثیر می‌پذیرند.

بنزیس این اطلاعات را به عنوان بخشی از تلاش خود برای گرفتن ۱۵۰ میلیون دلار حق امتیاز پرداخت نشده توسط راک‌استار علنی کرده است. وی بعنوان فردی که از زمان Grand Theft Auto III  در تحقق بسیاری از پیشرفت‌های عمده‌ و موفقیت‌های متعدد در این سری نقش داشته، شناخته می‌‎شود. بنزیس حتی ادعا کرده است که وی دلیل اصلی پیدایش GTA: Online بوده است. در دادخواهی بنزیس آمده است:

[بنیان گذاران راک‌استار سم و دن هاوسر] علاقه‌ی کمی به GTA: Online داشتند و آنها روی توسعه‌ی آن تمرکزی نداشتند.

به دلیل نقش محوری وی، بنزیس اسم خود را در آخرین قسمت تیتراژ اولیه بازی GTA: Online قرار داده است تا به این موضوع اشاره کند که وی بیشترین سهم را در ساخت بازی داشته است. این اولین بار است که اسم سم هاوسر در تیتراژ بازی GTA در چنین جایکاهی قرار نمی‌گیرد. بنزیس بر اساس گفته‌های یک رابط ناشناس ادعا کرده است که علی رغم اینکه هاوسر تنها بعد از عرضه بازی در بین عموم از این موضوع آگاه شده، اما باز هم از این بابت ناخشنود بوده است. در شکایت بنزس اینطور آمده است:

این می‌تواند به این معنی باشد که وی قبل از عرضه بازی آن را امتحان یا حتی مشاهده هم نکرده است. در غیر این صورت وی تیتراژ آغازین بازی را مشاهده کرده بود.

شما می‌توانید جدول زمانی مناقشه‌ی بین بنزیس و راک استار را در اینجا مشاهده کنید. به نظر شما حق با چه کسی است؟ در ادامه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده