نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

بازی بعدی سازنده Downwell ممکن است به جای ۳ رنگ، ۶ رنگ داشته باشد

اوجیرو فوموتو، سازنده‌ی بازی Downwell طی گفتگویی با سایت Destructoid در مورد بازی بعدی خود صحبت‌هایی کرده است. این گفتگو که کمی از زندگی شخصی فوموتو را نیز دربر دارد حاوی نکات جالبی است. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

به تازگی یکی از عوامل وبسایت دیستراکتوید، با خالق بازی Downwell یعنی اوجیرو فوموتو که با لقب «موپین» (Moppin) نیز شناخته می‌شود مصاحبه‌ای ویدیویی انجام داده است. فوموتو در این مصاحبه ابتدا درباره زندگی شخصی خود و روند شکل‌گیری ایده Downwell صحبت کرد. با اینکه حالا فوموتو به عنوان یک بازیساز موفق شناخته می‌شود، اما بعید است کسی بتواند روندی را که او برای رسیدن به موفقیت گذرانده، مجدداً تکرار نماید. فوموتو مدتی در کشور نیوزیلند زندگی می‌کرده و به همین دلیل انگلیسی را خیلی خوب صحبت می‌کند. او در مصاحبه‌اش عنوان کرد که در دوران نوجوانی تصمیم گرفت تا یک آهنگ بر اساس بازی‌های مجموعه Kirby بسازد؛ به همین دلیل به مطالعه درباره تئوری موسیقی  و پس از آن خوانندگی اپرا روی آورد. او می‌گوید که معمولا مطالب مربوط به موسیقی را در راه بین ژاپن و نیوزیلند مطالعه می‌کرد.

مقاله مرتبط

ظاهرا فوموتو رابطه خوبی با مشهور شدن نداشت، چون خوانندگی و موسیقی را کنار گذاشت و در عوض یک بازی بسیار بی‌ادعا اما پرهزینه به نام  Downwell را ساخت. همانند چیزی که می‌توان در مورد بسیاری از سازندگان بازی‌های مستقل گفت، شخصیت فوموتو به طرز جالبی در Downwell  انعکاس یافته است.

دیستراکتوید در مورد چگونگی اثرگذاری اتمسفر و مکانیزم‌های بازی Super Metroid روی فوموتو، برنامه‌اش برای بازی‌های آینده،  احساسش در خصوص کار کردن با دولور دیجیتال (ناشر Downwell)، ایده‌های استفاده نشده در Downwell، فرهنگ طرفداران بازی در ژاپن و موضوعات متنوع دیگر با وی گفتگو کرده است. یکی از نکات جالبی که فوموتو به آن اشاره کرده این است که برخلاف Downwell که ۳ رنگ (سفید، سیاه و قرمز) در طراحی آن بکار رفته بود، بازی بعدی‌اش می‌تواند ۶ رنگ داشته باشد. احتمالا منظور فوموتو از این حرف، صرفا اضافه شدن تعداد رنگ‌های بیشتر به بازی آینده‌اش نیست، بلکه این بازی می‌توانند دو برابر بزرگتر از Downwell نیز باشد. به هر حال هنوز پروژه بعدی فوموتو رسما معرفی نشده و شاید در آینده نزدیک شاهد رونمایی آن باشیم.

بازی تحسین شده‌ی Downwell که در مراسم Game Awards 2015 نیز نامزد دریافت بهترین بازی موبایل و کنسول‌های دستی شده بود و از زومجی نمره‌ی بسیار عالی ۹.۵ از ۱۰ را گرفته، اکنون روی پلتفرم‌های اندروید و iOS و همچنین پلی استیشن 4، پلی استیشن ویتا و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده