نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

بررسی بازی Dark Souls 3 از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بازی Dark Souls 3 دیروز برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی در سراسر جهان عرضه شد. پس با ما در زومجی همراه باشید تا نگاهی به امتیازات این بازی در وب‌سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم.

سری بازی‌های Dark Souls استودیو فرام سافت‌ور، همواره از دید منتقدان امتیازات بسیار بالایی دریافت کرده‌اند. به‌طوری که نسخه اول سری توانست میانگین نمرات ۸۹ و نسخه دوم هم میانگین ۹۱ را در سایت متاکریتیک به نام خود ثبت کند. حال پس از اینکه قسمت سوم بازی چندی پیش در کشور ژاپن عرضه شد، این بار نوبت به عرضه جهانی بازی رسیده و این اثر دیروز (۱۲ آوریل-۲۴ فروردین) در سراسر جهان منتشر شد. تا این لحظه ۴۴ نقد از سایت‌های سراسر جهان برای این بازی ثبت شده و میانگین نمرات آن عدد فوق‌العاده ۹۰ را نشان می‌دهند. به‌علاوه این بازی از دید گیمر‌ها هم بسیار موفق ظاهر شده و با استناد به ۲۸۸ رای ثبت شده (نسخه پلی‌استیشن 4)، تا این لحظه نمره ۸/۹ را از دید کاربران دریافت کرده است.

پس از اینکه دیروز نمرات بازی Ratchet & Clank را از دید سایت‌های معتبر دنیا مرور کردیم، امروز هم سراغ دارک سولز ۳ خواهیم رفت که در ادامه می‌توانید خلاصه‌ای از نقد‌های آن را بخوانید.

Dark Souls 3

  • سازنده: فرام سافت‌ور
  • ناشر: بندای نامکو
  • سبک: نقش آفرینی
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی ویندوزی
  • تاریخ انتشار نسخه جهانی: ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین)

بازی Dark Souls III

گیم اسپات: ۸/۱۰

اگر بخواهیم دارک سولز ۳ را در یک جمله خلاصه کنیم، می‌توان گفت لحظه‌هایی مملو از شک و تردید که پایانی خوش دارند. در این بازی ماجراجویی پر فراز و نشیبی خواهید داشت؛ با این حال در پایان، یک «تخت پادشاهی» انتظار شما را می‌کشد. طراحی جذاب مراحل، مبارزات نفس‌گیر، غول آخر‌هایی متنوع و چالش برانگیز و فضاسازی بسیار زیبا از نقاط قوت بازی هستند و در نقطه مقابل، بازی از مشکلاتی مثل زاویه بد دوربین در برخی صحنه‌ها و برخی دشمنان و طراحی‌های محیط تکراری در اواخر بازی رنج می‌برد.

آی‌جی‌ان: ۹.۵/۱۰

اگر دارک سولز ۳ واقعا آخرین نسخه از این سری باشد، پس می‌توان آن را یک حسن ختام عالی خواند. المان جدید «هنرهای نبرد» تنوع زیادی به مبارزات و حرکات بازی بخشیده و در عین حال هسته اصلی گیم‌پلی بازی هم دست‌نخورده باقی مانده است. طراحی محیط‌های منطقه «لوتریک» واقعا چشم‌نواز است که جستجو در آن‌ها و مبارزه با دشمنان قدرتمند و غول آخر‌های قدرتمند‌تر، واقعا لذت‌بخش است. با اینکه برخی از المان‌های جدید این نسخه خیلی هم بی‌نقص نیستند، ولی در کل دارک سولز ۳ یک دنباله عالی برای یک مجموعه فوق‌العاده است.

گیم اینفورمر: ۹.۳/۱۰

در دارک سولز ۳ هم رمز موفقیت سری Souls به خوبی تکرار شده است؛ ترکیبی عالی از مبارزه‌های عظیم و با‌شکوه با غول آخر‌ها، جستجو در محیطی غنی و پر رمز و راز و سیستم نبردی که باعث می‌شود پس از کسب مهارت در آن، سیستم دیگر بازی‌های نقش‌آفرینی بی‌معنی به نظر برسد. اگر تا به امروز شانس تجربه کردن سری بازی‌های سولز را نداشتید، نسخه سوم بهترین نقطه برای شروع است و در ابتدا بیشتر از نسخه‌های قبلی سعی در آشنا کردن شما با دنیایش دارد؛ اگر هم از طرفداران قدیمی این سری هستید، مطمئن باشید که فرام سافت‌ور به خوبی هنر خود را در ساخت این مجموعه در این نسخه هم تکرار کرده است.

گاردییَن: ۱۰/۱۰

در اصل Dark Souls به دلیل منحصر به‌فرد بودنش یک تجربه تکرارنشدنی است؛ شاید المان‌های مثبت آن مثل حس شیرین سورپرایز ناشی از پیدا کردن یک راه میانبر غیرمنتظره، لذت حاصل از شکست دادن یک غول آخر بسیار جان‌سخت، تجربه خوش ارتقا شخصیت و مواجه شدن با موارد غیرمنتظره و لذت خیره شدن به معماری‌های محیطی فوق‌العاده آن را قبلا در بازی‌های دیگری هم دیده باشیم، ولی هیچ اثری تا به امروز نتوانسته همه آن‌ها را با چنین شیوه خاطره‌انگیز و مثال زدنی یکجا ارائه بدهد.

تلگراف: ۱۰/۱۰

Dark Souls 3 یکی از بهترین بازی‌های امسال و سال‌های اخیر است. یک اثر عالی که با وجود محبوبیت روزافزونش، هنوز هم سعی می‌کند المان‌هایی جدید و عالی معرفی کرده و از تکراری بودن فاصله بگیرد.

پالی‌گان: ۷/۱۰

برخی از ویژگی‌های خیلی مهم Dark Souls 3 از جمله طراحی محیط، روند بازی و موتوری که بازی بر اساس آن ساخته شده، نقص‌های غیرقابل انکاری دارند. اگر شما به منظور حس کردن لذت و استرس ناشی از کاوش در سیاه‌چاله‌ها، پیدا کردن مناطق مملو از المان‌های مخفی و پیدا کردن راه‌های جانبی به سراغ این بازی می‌روید، با من هم نظر خواهید بود که این دنباله کمی در القای این حس شما را ناامید می‌کند.

Meta Score

نظر شما در مورد Dark Souls 3 چیست؟

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده