نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۶

کارت گرافیک‌های کنونی هم از برخی قابلیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ بهره‌مند هستند

مایکروسافت که به تازگی دایرکت‌ایکس ۱۲ را معرفی کرده است اعلام کرد برای دسترسی به تمام پتانسیل‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ نیاز به یک کارت گرافیک جدید خواهید داشت. البته سخت‌افزارهای کنونی هم به خوبی با دایرکت‌ایکس ۱۲ کار خواهند کرد. با جزئیات خبر همراه زومجی باشید.
مایک ایبارا از شرکت مایکروسافت طی یک نشست خبری در رابطه با رویداد اختصاصی مایکروسافت درباره قابلیت‌های ویندوز ۱۰ که چند روز پیش برگزار شد، اعلام کرد که برای بهره‌مند شدن از تمام قابلیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ نیاز به یک سخت‌افزار جدید خواهید داشت. او در این نشست گفت:
کارت گرافیک‌های مبتنی بر دایرکت‌ایکس ۱۱.۱ می‌توانند از بیشتر قابلیت‌های نرم‌افزاری که ما در ویندوز ۱۰ استفاده خواهیم کرد بهره‌مند شوند، ولی برای استفاده کامل از قابلیت‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ باید یک کارت گرافیک جدید خریداری کنید.
در تشریح این موضوع، شرکت‌های انویدیا و مایکروسافت اعلام کردند سخت‌افزارهای کنونی نیز به خوبی با دایرکت‌ایکس ۱۲ همخوانی خواهند داشت.
برای دسترسی به تمام پتانسیل‌های دایرکت‌ایکس ۱۲ نیاز به یک کارت گرافیک جدید خواهید داشت
مایکروسافت طی بیانه‌ای دراین‌باره گفته است:
اقدامات اخیر مایکروسافت در قبال امکانات جدید ویندوز ۱۰ به واسطه بهره‌گیری از دایرکت‌ایکس ۱۲ باعث شده است تا عده‌ای این سوال را بپرسند که چه سخت‌افزارهایی توسط APIهای دایرکت‌ایکس ۱۲ پشتیبانی خواهند شد. در حالی که ما هنوز آماده ارائه جزییات مربوط به دایرکت‌ایکس ۱۲ نیستیم، ولی می‌توانیم بیان کنیم که در حال همکاری نزدیک با تمام شرکا سخت‌افزاری خود هستیم تا از بهره‌گیری تمام سخت‌افزارهای جدید از دایرکت‌ایکس ۱۲ مطمئن شویم؛ سخت افزارهایی مانند: سری مکسول، کپلر و فرمی انویدیا، پردازنده‌های نسل چهارم یا جدیدتر اینتل و کارت‌ گرافیک‌های GCN شرکت اِی‌اِم‌دی. ما اطلاعات بیشتری درباره دایرکت‌ایکس ۱۲ در همایش توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی که در ماه مارس سال جاری میلادی برگزار خواهدشد، ارائه خواهیم داد.
مایکروسافت همچنین راجع به اظهارنظر وب‌سایت پُلیگان درباره این‌که دمو نشان داده شده در رویداد مربوط به قابلیت‌های ویندوز ۱۰ روی کارت گرافیک‌های مبتنی بر دایرکت‌ایکس ۱۱ بود گفت:
قدرت اجرا و نرخ بالای فریم نشان از بهبود استفاده  از پردازنده در حین اجرای سیستم عامل و درایورهای آن داشت، بهبودی که روی سخت‌افزارهای مبتنی بر دایرکت‌ایکس ۱۱ به دست آمد.
مایکروسافت مانور زیادی روی دایرکت‌ایکس ۱۲ در رویداد اختصاصی خود درباره ویندوز ۱۰ انجام داد. حالا نوبت شرکت‌هایی مانند انویدیا و اِی‌اِم‌دی است تا نسل جدید کارت گرافیک‌های خود را بر پایه دایرکت‌ایکس ۱۲ معرفی کنند. منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده