نویسنده: مرتضی تقوی
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

موسس بایوور با ارتقای سخت افزاری کنسول‌ ها مخالف است

این روز‌ها شایعات داغی مبنی بر ارتقای سخت‌افزاری کنسول‌های نسل جدید سونی و مایکروسافت به گوش می‌رسد، اما گویا گرِک زِشوک، یکی از موسسان استودیوی بایوور، نسبت به این اخبار دیدگاه مثبتی ندارد و آن را دردسر بزرگی برای توسعه‌دهندگان بازی می‌داند.

به تازگی زمزمه‌هایی مبنی بر ارتقای سخت‌ افزاری کنسول‌ های نسل هشتمی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان، آن هم درمیانه‌ی نسل حاضر به گوش می‌رسد. دیروز هم شایعه‌ای مبنی بر احتمال پشتیبانی کنسول جدید شرکت نینتندو، یعنی NX، از رزولوشن 4K منتشر شد که می‌تواند احتمال ارتقای سخت‌افزاری از سوی دو شرکت دیگر را قوت بخشد. اما گویا این موضوع به عقیده‌ی گرک زشوک، یکی از موسسان استودیو بایوور، چشم‌انداز روشنی ندارد.

Creg Zeschukسایت GameSpot مصاحبه‌ای با زشوک، که قبلا نائب رئیس الکترونیک‌ آرتس نیز بوده، انجام داده است. او در این مصاحبه اعلام کرده که طرفدار به‌روزرسانی سخت‌افزاری کنسول‌ها نیست و این موضوع باعث به دردسر افتادن سازندگان بازی خواهد شد:

به نظر من این موضوع یک مانع بزرگ بر سر راه اهداف کنسول‌ها خواهد بود. البته جالب است که قبلا نیز موضاعاتی از این دست اتفاق افتاده‌اند؛ برای مثال مایکروسافت در اولین نسخه‌ی ایکس‌باکس از چند دی‌وی‌دی درایو مختلف استفاده کرده بود. آنها این موضوع را به هیچ‌کس نگفتند، اما شما به عنوان یک توسعه‌دهنده با عملکردهای مختلف [این کنسول] مواجه می‌شدید و حتی گاهی جعبه‌های این درایوها را با برندها و تجهیزات گوناگون در اختیار داشتید. این موضوع منجر به ایجاد تنوعی باورنکردنی شده بود.

او در ادامه‌ی صحبت‌هایش به این موضوع هم اشاره کرد که عرضه احتمالی پلی استیشن 4.5 و ایکس‌ باکس نکست (Xbox Next) مترادف با حماقت محض است، چرا که این مسئله کار را هم از دیدگاه توسعه‌دهنده‌ی بازی و هم سخت‌افزار مورد نیاز مشکل می‌کند. از دید زشوک ارتقای کنسول‌ها خریداران را نیز به دردسر خواهد انداخت چرا که آنها مانند مشتریان اپل نیستند که حاضر باشند مدام برای خرید نسخه‌های ارتقاء یافته هزینه کنند.

نظر شما چیست؟ آیا با حرف‌های این بازیساز و موسس بایوور در مورد عدم موفقیت کنسول‌های ارتقاء یافته موافقید؟ آیا حاضرید درمیانه‌ی یک نسل دوباره برای یک کنسول ارتقاء یافته هزینه کنید؟ نظرات خود را با زومجی درمیان بگذارید.

منبع: Attack of The FanBoy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده