نویسنده: میثم سبحانی
// پنجشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

بازی Pokemon Go در کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد

بازی موبایل واقعیت افزوده Pokemon Go که به زودی عرضه خواهد شد، در کشورهای استرالیا و نیوزیلند نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این کشورها، نخستین مناطق غربی هستند که نسخه در حال توسعه بازی Pokemon Go در آنها به آزمایش گذاشته می‌شود.

بازیکنان کشورهای استرالیا و نیوزیلند می­‌توانند نظرات خود را در جهت کمک به شکل­‌گیری و بهینه­‌سازی Pokemon Go، به تیم توسعه‌دهنده بازی در استودیوی نیانتیک اعلام کنند. افراد علاقه­‌مند می­‌توانند با ثبت‌­نام در وب‌سایت Niantic  در آزمایش میدانی این بازی شرکت کنند. برای ثبت‌­نام بازیکنان باید دارای دو شرط مهم باشند: نخست اینکه حتما در یکی از دو کشور استرالیا یا نیوزیلند سکونت داشته باشند و دوم اینکه صاحب دستگاهی با یکی از دو پلتفرم اندروید یا iOS باشند. البته توسعه­‌دهندگان بازی یادآور شده‌اند که در این مرحله از توسعه Pokemon Go، ممکن است بازی بر روی همه دستگاه­‌های موبایل به درستی اجرا نشود.

طبق توضیحاتی که نیانتیک ارائه کرده، بازیکنان بر اساس عوامل متعددی از قبیل نوع سیستم عامل، میزان تجربه در بازی­‌های واقعی و البته کمی هم شانس، برای شرکت در نسخه آزمایشی Pokemon Go انتخاب خواهند شد. استودیوی Niantic که قبلا بازی واقعیت افزوده Ingress را در سال ۲۰۱۲ عرضه کرده بود، در فرم ثبت­‌نام برای نسخه آزمایشی Pokemon Go، قسمتی را تعبیه کرده است که بازیکنان بازی Ingress می­‌توانند با نوشتن نام کاربری خود، از شانس بالاتری برخوردار شوند.

صفحه بازی در سایت Niantic همچنین تذکر داده است که بازیکنان باید محتواهای آزمایشی ارائه شده را محرمانه نگه دارند و از اشتراک‌گذاری آنها روی شبکه­‌های اجتماعی خودداری کنند تا توسعه­‌دهندگان توانایی شگفت­‌زده کردن کاربران نهایی را در زمان انتشار نسخه کامل بازی داشته باشند.

آزمایش میدانی بازی Pokemon Go ابتدا ماه قبل در کشور ژاپن آغاز شد. اخیرا و در پی انتشار اطلاعاتی از این بازی در فستیوال SXSW، استودیوی Niantic جزییات جدیدی را درباره Pokemon Go ارائه کرد.

Pokemon Go به عنوان یک بازی رایگان اما با پرداخت درون‌برنامه‌­ای، برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS منتشر خواهد شد. اوایل همین ماه نیز نینتندو، نخستین نرم‌­افزار موبایل خود به نام Miitomo را منتشر کرد. این نرم‌­افزار هم‌­اکنون توانسته است سه میلیون کاربر را در سراسر دنیا جذب کند. Miitomo یک شبکه اجتماعی است که کاربران می­‌توانند با ظاهر شخصیت‌­های Mii در آن به گفتگو بپردازند.

به نظر شما آیا بازی Pokémon Go می‌­تواند موفقیت بازی Ingress را برای استودیوی Niantic تکرار کند؟

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده