نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵

مایکروسافت: بازی‌های ویدیویی اهمیت زیادی برای ویندوز ۱۰ و موفقیت ما دارند

بزرگ‌ترین مانعی که ویندوز ۱۰ به عنوان یک پلتفرم بازی‌های ویدیویی با آن مواجه است، گذشته مایکروسافت و نحوه برخورد آن با بازی‌های تحت ویندوز است. حالا به نظر می‌رسد این شرکت رویه خود را تغییر داده است و از اهمیت بازی‌های ویدیویی برای ویندوز ۱۰ و موفقیت آن سخن می‌گوید.
مخاطبان بازی‌های ویدیویی به خصوص آن‌هایی که کاربران قدیمی کامپیوترهای شخصی هستند، می‌دانند که قول‌های بزرگ مایکروسافت درباره ویندوز و بازی‌های ویدیویی یا فراموش شده‌اند یا از حرکت ایستاده‌اند.تاریخ نشان می‌دهد ویندوز حداقل در گذشته، پلتفرمی ناامیدکننده برای بازی‌های ویدیویی و مخاطبان آن بوده است و فیل اسپنسر رییس ایکس‌باکس هم این موضوع را می‌داند. یک خبرنگار این سوال را اسپنسر پرسید که اگر در شرکت مایکروسافت فضا و مقدمات برای توسعه بازی‌های ویدیویی روی ویندوز ۱۰ و ایکس‌باکس وان به یک اندازه باشد چه خواهد شد؟ او در جواب رو به مخاطبان بازی‌های ویدیویی کامپیوترهای شخصی گفت «به نظر می‌رسد بازی‌های ویدیویی در ایکس‌باکس وان اهمیت بیشتری از حوزه رایانه‌های شخصی دارد» فیل اسپنسر در پاسخ گفت «این درکی منصفانه و عاقلانه است» او در ادامه گفت:
ویندوز ۱۰ اهمیت بسیاری برای مایکروسافت دارد و به موازات آن رشد بازی‌های ویدیویی در ویندوز ۱۰ می‌تواند در موفقیت این سیستم‌عامل تاثیر بسزایی داشته باشد. من حوزه ایکس‌باکس و تجارت آن را دوست دارم، اما با توجه به ابعاد شرکت مایکروسافت من فکر نمی‌کنم کسی حتی به این موضوع فکر کند که کنسول نسبت به ویندوز در ارجحیت است.
اسپسنر در ادامه صحبت‌های خود گفت به عنوان یک گیمر دوست دارد او باشد که تصمیم می‌گیرد کجا و چگونه بازی کند. وقتی در محل کار خود است روی کامپیوتر شخصی خود به انجام بازی بپردازد و وقتی در خانه است، روبه‌روی تلویزیونی بزرگ به بازی با کنسول مشغول شود.
ویندوز ۱۰ اهمیت بسیاری برای مایکروسافت دارد و به موازات آن رشد بازی‌های ویدیویی در ویندوز ۱۰ می‌تواند در موفقیت این پلتفرم تاثیر بسزایی داشته باشد. اسپنسر می‌گوید:
من دوست ندارم از انجام بازی‌های مختلف محروم باشم؛ بازی‌هایی که اگر به جایی رفتم در دسترس من نباشند. بنابراین این ایده که بازی‌ باید روی یک سخت‌افزار به زندگی خود ادامه دهد و این برای اکوسیستم بازی‌های ویدویی خوب است را قبول ندارم.
به همین دلیل اسپنسر ویندوز ۱۰ را به عنوان یک فرصت خوب و مناسب برای ساخت بازی روی رایانه‌های شخصی و کنسول می‌بیند. فرصتی که مانند یک همزیستی بین این پلتفرم‌ها است. به عقیده اسپنسر این یک فرصت بزرگ است تا تعداد افرادی که به هم متصل هستند و محتواهایی که روی هر دو پلتفرم وجود دارند را افزایش داد:
من احساس نمی‌کنم که انگیزه‌های مالی باعث این شود که کامپیوترهای شخصی را در حاشیه نگه دارم. در مایکروسافت این موضوع درست نیست و اگر من را در طرف ایکس‌باکسی ها قرار دهید من از مخاطبان بازی‌های ایکس‌باکس می‌خواهم به این موضوع افتخار کنند که هم ویندوز و هم ایکس‌باکس هر دو از محصولات شرکت مایکروسافت هستند پس من فکر می‌کنم می‌توانیم روی هر دو جناح کار کنیم.
البته این موضوع فعلا اتفاق نمی‌افتد زیرا تابستان گذشته مایکروسافت اعلام کرد که بازی Rise of The Tomb Raider فقط برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس عرضه خواهد شد و هنوز خبری از نسخه ویندوز این بازی در دسترس نیست. وقتی از اسپنسر راجع به این قرارداد و عرضه انحصاری این بازی برای پلتفرم ایکس‌باکس سوال پرسیده شد گفت:
Tomb Raider بازی ما نیست و در قالب یک قرارداد ساخته و عرضه می‌شود. وقتی پای میز قرارداد می‌نشینید تا آن را امضا کنید، باید به مفاد آن توجه کنید. این موضوع و عدم عرضه این بازی روی ویندوز هم از مفاد این قرارداد است یا باید آن را قبول کنید و قرارداد را امضا کنید یا آن را رد کنید. من کنترلی روی این موضوع نداشتم.
اسپسنر در عوض راجع به فرصت‌هایی که در بازی‌هایی مانند Forza و Fable پیدا کرده است گفت:
من می‌خواهم این بازی‌ها را بهبود ببخشم و این حقیقت را ثابت کنم که اگر من یک مشتری پلتفرم ایکس‌باکس هستم یعنی می‌توانم بین محتواها و و لیست دوستانم به صورت یکپارچه حرکت کنم.
در پایان می‌توانید تریلر رسمی اپلیکیشن ایکس‌باکس روی ویندوز ۱۰ را تماشا و دانلود کنید:
| دانلود با کیفیت 720p
منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده