نویسنده: آرش عیاری
// شنبه, ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰

احتمال معرفی سرویس گُلد برای ویندوز و رایگان ماندن بازی‌های چندنفره

پس از کنفرانس چند روز پیش مایکروسافت و ارتباط هر چه بیشتر پلتفرم‌های ویندوز و ایکس‌باکس، این سوال مطرح می‌شود که آیا مایکروسافت سرویس گُلد را برای ویندوز هم عرضه خواهد کرد و در پی آن بازی‌های چند نفره روی ویندوز هم ملزم به پرداخت پول خواهد بود؟
با عرضه ویندوز ۱۰، پلتفرم‌های ویندوز و ایکس‌باکس بیش‌ از پیش به هم نزدیک خواهند شد و تجربه‌ای مشابه را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهند داد ولی با نزدیک‌تر شدن این پلتفرم‌ها به هم سوالی که پیش می‌آید برنامه‌های مایکروسافت برای عرضه سرویس گُلد ایکس‌باکس لایو برای ویندوز است. البته نگران نباشید زیرا مایک ایبارا، مهندس ارشد مایکروسافت در زمینه ارتباط بین ویندوز و ایکس‌باکس می‌گوید مایکروسافت از این موضوع اطلاع دارد که دریافت حق اشتراک برای بازیکنان کامپیوترهای شخصی قابل قبول نیست. او در ادامه صحبت‌هایش گفت به جز استثناهایی مانند World of Warcraft و سایر بازی‌های برزگ چندنفره، رویه بازی‌های چند نفره کامپیوترهای شخصی این است که بدون دریافت حق اشتراک عرضه و به صورت رایگان قابل بازی باشند. هر دو کنسول نسل هشتمی پلی‌استیتشن 4 و ایکس‌باکس وان برای انجام بازی‌های چند نفره نیاز به خرید حق اشتراک دارند. حق اشتراک‌هایی که سالانه ۵۰دلار برای کاربران شبکه پلی‌استیشن و ۶۰ دلار برای کاربران شبکه ایکس‌باکس لایو هزینه دارد. در حالی که بنا بر این نیست که بازی‌های چند نفره روی کامپیوترهای شخصی نیز ملزم به پرداخت هزینه باشد، اما مایکروسافت در پی این است که چگونه می‌تواند یک سرویس با پرداخت حق اشتراک مانند سرویس گُلد برای کاربران ویندوز تعریف کند. ایبارا در ادامه گفت:
در کنار بحث طراحی و عرضه سرویس گُلد برای کامپیوترهای شخصی، ما فکر می‌کنیم که کنار از بازی‌های چندنفره، این سرویس ارزش زیادی در ایکس‌باکس وان دارد. البته ما هنوز چیزی نداریم که برای کامپیوترهای شخصی رونمایی کنیم.
منظور ایبارا از ارزش زیاد بازی‌های رایگان و تخفیف‌هایی است که هر ماه به کاربران سرویس گُلد اهدا می‌شود. اگر کاربر ویندوز هستید و با کامپیتور شخصی خود اقدام به بازی می‌کنید آیا حاضر هستید برای دریافت بازی‌ها و تخفیف‌های ماهانه اقدام به پرداخت حق اشتراک کنید؟ نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده