نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

نیل دراکمن: Uncharted 5 شاید به وسیله یک استودیوی دیگر ساخته شود

با اینکه Uncharted 4: A Thief's End آخرین بازی استودیوی ناتی داگ از این مجموعه و پایانی بر ماجراجویی‌های «نیتن دریک» خواهد بود، ولی نیل دراکمن اعلام کرده که ممکن است Uncharted 5 را یک استودیوی دیگر بسازد. با زومجی همراه باشید.

سری بازی‌های Uncharted جدا از کیفیت بسیار بالایی که دارند، از حیث فروش هم عملکرد موفقی داشته‌اند و طبق آخرین اعلام کمپانی سونی ۲۱ میلیون نسخه از آن‌ها فروخته شده و یک فیلم هم از این سری در دست ساخت است که می‌تواند باعث موفقیت هرچه بیشتر مجموعه آنچارتد شود. به همین دلیل طبیعی است که سونی برای ساخت قسمت‌های بعدی بازی هم ترغیب شود و با اینکه آنچارتد 4 آخرین نسخه از این مجموعه است که به وسیله ناتی داگ ساخته می‌شود، ولی ممکن است در آینده استودیوی دیگری ساخت بازی را برعهده بگیرد.

نیل دراکمن، کارگردان سری بازی‌های Uncharted، اخیرا اعلام کرده که خوشحال می‌شود اگر استودیو دیگری ساخت بازی را ادامه دهد؛ البته به شرطی که این استودیو بتواند کیفیت بالا و ماهیت اصلی این مجموعه را حفظ کند:

اگر استودیوی دیگری بتواند یک بازی عالی از مجموعه آنچارتد بسازد، من واقعا هیجان‌زده خواهم شد. من خیلی دوست دارم آنچارتدی تجربه کنم که خودم سازنده‌اش نباشم و این می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد.

البته دراکمن اعلام کرده که حتی در صورت ساخته شدن بازی توسط استودیوی دیگر، باز هم ناتی داگ در آن نقش مهمی ایفا خواهد کرد:

به عنوان خالق این مجموعه، بدون شک ما نقش مهمی در ساخته شدن بازی‌های احتمالی بعدی ایفا خواهیم کرد. چرا که تیم جدید باید بتواند ماهیت اصلی این سری را حفظ کند.

تمامی نسخه‌های اصلی سری آنچارتد تا به امروز توسط ناتی داگ ساخته شده‌اند. با این حال بازی‌های Uncharted: Golden Abyss و Uncharted: Fight for Fortune کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا، به وسیله استودیوی سونی بِند (Sony Bend) و بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection هم توسط استودیوی بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) توسعه یافته‌اند.

البته ناتی‌ داگ پس از عرضه Uncharted 4 در تاریخ ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) برای پلی‌استیشن 4، کار بر روی ساخت بسته‌های الحاقی بخش چندنفره و اولین محتوای اضافی بخش داستانی کل مجموعه را در پیش خواهد گرفت و پس از اتمام آن‌ها سراغ دیگر پروژه‌های جدید خود می‌رود. شاید یکی از این پروژه‌ها ادامه بازی زیبای The Last of Us باشد. چندی پیش طراح گرافیکی این استودیو اعلام کرده بود که بازی بعدی ناتی داگ، حتی بیشتر از آنچارتد 4 توان پردازشی کنسول پلی‌استیشن 4 را به چالش خواهد کشید.

نظر شما در مورد ساخته شدن بازی بعدی سری آنچارتد به وسیله استودیویی به غیر از ناتی داگ چیست؟ کدام استودیو را برای این کار مناسب می‌دانید؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده