نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

استودیو رمدی از مدت ها پیش مایل به ساخت نسخه پی سی Quantum Break بود

کمپانی مایکروسافت اواخر بهمن ماه نسخه رایانه‌های شخصی بازی Quantum Break را رسما برای ویندوز 10 تایید کرد. با این حال استودیو رمدی اعلام کرده که از مدت‌ها پیش، برای ساخت نسخه پی‌سی تمایل داشته و حتی در مقطعی برای این کار اصرار کرده است.

سم لیک، خالق بازی‌های Max Payne و Alan Wake که آخرین بازی وی یعنی کوانتوم بریک در تاریخ ۱۷ فروردین برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 عرضه خواهد شد، اخیرا توضیحاتی در مورد نسخه پی‌سی این بازی ارائه کرده است. با اینکه این نسخه بهمن ماه تایید شد، ولی از مدت‌ها پیش رمدی مایل به ساخت آن بوده و حالا لیک اعلام کرده که در مقاطعی، آن‌ها حتی با اصرار کردن به مایکروسافت، خواستار ساخته شدن این نسخه شده‌اند، چرا که استودیو Remedy Entertainment علاقه زیادی به این پلتفرم و طرفدارانش دارد. لیک در این مورد گفت:

اگر از دیدگاه یک بازیساز قضیه را بررسی کنیم، شانس عرضه بازی برای مخاطبین بیشتر همواره لذت بخش است. این مورد درباره بازی کوانتوم بریک برای شخص من صادق بود و بسیار خوشحالم که دارندگان رایانه‌های شخصی هم قادر به تجربه این بازی خواهند بود و نه فقط من، که تمامی اعضای رمدی بابت این موضوع خوشحال هستند.

خبر عرضه Quantum Break برای پی‌سی، به مذاق برخی از طرفداران کنسول ایکس‌باکس وان خوش نیامد و لیک اعلام کرده که این موضوع برایش «قابل درک» نبود. با این حال پس از گذشت مدتی دلیل آن را متوجه شده است:

ابتدا از واکنش طرفداران شوکه شدم، ولی پس از مدتی فکر کردن به موضوع، قادر به درک آن شدم. برخی از طرفداران علاقه بسیار زیاد و حس مالکیت خاصی نسبت به پلتفرم خودشان دارند که مخصوصا علاقه آن‌ها برای ما بسیار با ارزش است و باعث می‌شود تا آن‌ها برای یک بازی انحصاری بجنگند و سعی کنند دیگران را نیز قانع کنند. ولی باید توجه کرد که این مساله در عین نشان دادن علاقه آن‌ها، گاهی می‌تواند تبعات منفی در پی داشته باشد.

بازی Quantum Break در تاریخ ۵ آوریل (۱۷ فروردین) عرضه خواهد شد و افرادی که نسخه دیجیتالی ایکس‌باکس وان را پیش خرید کرده باشند، نسخه ویندوز 10 را هم به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. به‌علاوه نسخه پی‌سی این بازی به صورت انحصاری فقط از طریق فروشگاه ویندوز عرضه خواهد شد و خبری از عرضه بازی روی استیم یا دیگر فروشگاه‌ها نیست.

نظر شما در مورد صحبت‌های سم لیک چیست؟

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده