// شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰

شایعه: برنامه زمان بندی انتشار بازی های جدید کمپانی گیم لافت فاش شد

کمپانی گیم‌لافت را باید با لقب «یکی از مطرح‌ترین و موفق‌ترین بازی‌سازان پلتفرم موبایل» معرفی کرد. این کمپانی سری‌هایی مانند N.O.V.A و Asphalt را در کارنامه خود دارد. حال شایعاتی از بازی‌های آینده کمپانی گیم‌لافت منتشر شده است. با زومجی همراه باشید.

کمپانی گیم‌لافت شانزده سال پیش در شهر پاریس و توسط مایکل گیلمو (از موسسان و مالکان کمپانی یوبی‌سافت) و جاش کلوسون تاسیس شد. این کمپانی که بیشتر بر روی بازی‌های پلتفرم موبایل تمرکز دارد، دارای استودیوهایی در ۲۸ کشور جهان است. جلسه سهام‌داران و سرمایه‌گذاران کمپانی گیم‌لافت در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۱۶ (۳ فروردین ۱۳۹۵) در شهر لندن برگزار شد. در این جلسه زمان انتشار بازی‌های این کمپانی در سال ۲۰۱۶ و تعدادی از بازی‌های ۲۰۱۷ اعلام شد. با این حال به دلیل قوانین نهاد DMCA نام این بازی‌ها فاش نشده و بازی‌های جدید کمپانی گیم‌لافت تنها از نظر سبک معرفی شده است.

کمپانی گیم‌لافت قصد دارد نسخه جدید سری ریسینگ مشهور خود که پیش از این هشتمین نسخه آن عرضه شده بود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ منتشر کند. نسخه جدید «هیجان‌انگیزتر» از بازی قبلی است و دارای ماشین‌های رالی، مانستر تراک، سوپداپ جیپ، دون بوگی و یک وی‌دبیلو میکروباس با تایرهای بزرگ خواهد بود. در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ برای علاقه‌مندان به سبک استراتژی و بازی‌هایی با محوریت مدیریت شهری، کمپانی گیم‌لافت یک بازی مشابه SimCity BuildIt عرضه خواهد کرد.

آسفالت ۸: ایربورن (Asphalt 8: Airborne) Asphalt 8: Airborne

طرفداران سبک جهان آزاد و به خصوص سری GTA با نمونه کوچکتر و محدودتر این سری بر روی موبایل آشنا هستند. گیم‌لافت قصد دارد یک بازی جهان آزاد در سبک جی‌تی‌ای بسازد که داستان آن در شهر نیو اورلئان اتفاق می‌افتد. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ بازی زامبی-محور و MMORPG کمپانی گیم‌لافت که در جهانی شبیه به سری Borderlands جریان دارد، عرضه خواهد شد. بر طبق اظهار نظر حاضرین در جلسه، این بازی شبیه به بازی World of Warcraft بوده و امکان همکاری در جهت نابود کردن سیل عظیمی از مردگان متحرک وجود دارد. در این مقطع زمانی، دنباله بازی نظامی و آینده‌نگر کمپانی گیم‌لافت که بی‌شباهت به بازی و سبک Clash of Clans نیست در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ کمپانی گیم‌لافت از جدیدترین بازی شوتر اول شخص خود که به سری Call of Duty شباهت دارد، رونمایی خواهد کرد. این بازی که در آینده ای نسبتا دور جریان دارد با سربازهایی با زره‌هایی فوق پیشرفته، سلاح‌هایی مربوط به آینده و انفجارهای زیاد همراه است.جدیدترین بازی گیم‌لافت در سبک شوتر اول شخص بر روی بخش چندنفره تمرکز دارد و نسخه قبلی این سری نیز از این ویژگی بهره برده است. در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ نسخه کامل بازی ریسینگ که پیش از این به آن اشاره شد، بر روی پلتفرم‌های مختلف عرضه خواهد. بر این اساس می‌توان گفت که نسخه منتشر شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به نوعی پیش‌درآمد یا نسخه آزمایشی است. این نسخه از ماشین‌های بیشتر و گرافیک بهبود یافته بهره خواهد برد و امکان انجام Backflip نیز وجود خواهد داشت. همچنین زمزمه‌هایی از اضافه شدن موتورسیکلت و برگزاری مسابقات جهانی نیز به گوش می‌رسد.

n.o.v.a-3-3 N.O.V.A 3

در ادامه دنباله یکی از بازی‌های محبوب گیم‌لافت که در سبک Dungeon Crawler و مشابه Diablo ساخته شده است، عرضه خواهد شد. «نسخه اصلی» این بازی دارای ویژگی MOBA خواهد بود اما همچنان مشخص نیست که این ویژگی در تمام بازی وجود دارد یا مختص به حالت خاصی است. همچنین نسخه فرعی این بازی با محوریت مبارزه با هیولاها و در سبک Side-Scrolling Beat 'em Up نیز عرضه می‌شود. در جلسه سهام‌داران و سرمایه‌گذاران کمپانی گیم‌لافت توضیحی در مورد رایگان یا غیررایگان بودن بازی‌ها داده نشد، اما اعلام شد که این کمپانی در سال‌های آینده «از به روز‌ترین روش‌های کسب درآمد استفاده خواهد کرد». با این حال به دلیل محبوبیت بالای بازی‌های رایگان و استفاده از خریدهای درون برنامه‌ای در پلتفرم‌های اندروید وiOS عرضه غیررایگان بازی‌های جدید کمپانی گیم‌لافت بعید به نظر می‌رسد.

منبع: Touch Arcade


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده