نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۱

فیل اسپنسر وعده داد که ویندوز 10 بهترین پلتفرم برای بازی‌سازها خواهد بود

طی سخنرانی افتتاحیه کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس مایکروسافت، درباره ویژگی‌های جدیدی صحبت کرد که از حالا تا تابستان امسال برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 ارائه می‌شوند. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

طبق صحبت‌های اسپنسر در کنفرانس بیلد ۲۰۱۶، ویندوز بهترین پلتفرم برای بازیسازها است و به آنها اجازه می‌دهد تا پس از ساخت یک بازی، آن را روی تمام دستگاه‌های ویندوزی عرضه کنند. هدف اصلی مایکروسافت این است که ویندوز را به یک پلتفرم مولّد و تاثیرگذار تبدیل نماید تا سازندگان بتوانند به صورت آزادانه برنامه‌ها و بازی‌های خود را روی آن بسازند و به فروش برسانند.

مایکروسافت قصد دارد تا از طریق پلتفرم یکپارچه ویندوز، امکان اجرای باکیفیت‌تر بازی‌ها  و قابلیت نصب و حذف و سرویس‌دهی بهتر آنها روی این پلتفرم را فراهم کند. ضمنا نباید فراموش کنیم که ویندوز می‌تواند محیط امن‌تری را برای اجرای بازی‌ها در اختیار کاربران بگذارد. علاوه بر این مایکروسافت به زودی قابلیت‌های متعددی را به ویندوز 10 اضافه می‌کند تا بازی‌ها با کیفیت بهتری روی این پلتفرم اجرا شوند. برای مثال قرار است در ماه می ۲۰۱۶ امکان غیرفعال کردن گزینه گرافیکی VSync به همراه پشتیبانی از G-sync و Freesync و همچنین امکان استفاده از چند واحد پردازش گرافیکی (GPU) به ویندوز 10 اضافه شود.

گذشته از تمام اینها، مایکروسافت در کنفرانس بیلد 2016 یک برنامه جدید به نام Desktop App Converter را معرفی کرده که به وسیله آن می‌توان کدهای یک برنامه که از فرمت قدیمی ویندوز (win 32) استفاده می‌کند را به فرمت جدید و قابل استفاده روی ویندوز 10 تبدیل کرد. این ویژگی به برنامه‌سازها کمک می‌کند تا برنامه‌های قدیمی خود را از طریق فروشگاه ویندوز برای ویندوز 10 عرضه نمایند و از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم بهره ببرند.

طبق ادعای مایکروسافت، دسته‌های بازی، موس و کیبورد روی تمام دستگا‌هایی که از ویندوز 10 پشتیبانی می‌کنند قابل استفاده خواهند بود. علاوه بر این، آپدیت بزرگ ویندوز 10 که در تابستان منتشر می‌شود قابلیت‌های جدیدی مثل پخش موزیک در پس‌زمینه و همچنین کورتانا که مثل یک دستیار شخصی برای بازیکن‌ها خواهد بود را به این پلتفرم اضافه می‌کند.

نظر شما درباره ویندوز به عنوان یکی از پلتفرم‌های بازی چیست؟

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده