نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰

آکیولس: سازندگان آزاد هستند که بازی های ریفت را بر روی استیم و دیگر پلتفرم ها قرار دهند

هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت به صورت رسمی عرضه شد و حال Oculus، سازنده این هدست اعلام کرده که توسعه‌دهندگان می‌توانند بازی‌های خود را برای این هدست، غیر از فروشگاه رسمی آکیولس، در استیم و دیگر پلتفرم‌ها نیز در معرض فروش قرار بدهند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کسانی که هدست آکیولس ریفت را پیش‌خرید کرده‌اند، باید کم کم منتظر تحویل گرفتن هدست‌های خود باشند. در همین راستا، آکیولس به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تجارت خود پاسخ داد. آنها اعلام کردند که Oculus Rift یک سخت‌افزار کاملا باز خواهد بود و توسعه‌دهندگان آزاد هستند که بازی‌های خود را برروی هر پلتفرمی که دوست دارند، به فروش برسانند. در پست رسمی وب‌سایت آکیولس، چنین آمده است:

پلتفرم آکیولس و فروشگاه آن،‌ به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بهترین تجربه و محتوای واقعیت مجازی را برای کاربران به ارمغان بیاورند اما از طرف دیگر، ما می‌دانیم که بسیاری از کاربران علاقه دارند که برنامه‌های واقعیت مجازی دیگری را که برروی پلتفرم آکیولس و فروشگاه آن وجود ندارند، با هدست خود اجرا کنند. به عنوان یک توسعه‌دهنده، شما لازم نیست که برنامه خود را برروی فروشگاه آکیولس قرار دهید. شما می‌توانید بازی خود را خارج از فروشگاه آکیولس به فروش برسانید و حتی می‌توانید از پرداخت‌های درون برنامه‌ای هرگونه که دوست دارید استفاده کنید و ما هیچ درصدی از شما دریافت نخواهیم کرد. شما هم‌چنین می‌توانید نرم‌افزارهای واقعیت مجازی خود را برروی دیگر فروشگاه‌های رایانه‌های شخصی به فروش برسانید و همزمان از طریق پلتفرم آکیولس آن را در دسترس خریداران قرار دهید.

این گفته‌ها به این معنی است که به طور مثال اگر شما یک برنامه‌ را از طریق فروشگاه استیم خریداری کنید، سازنده آن می‌تواند این امکان را به شما بدهد که بازی را از طریق صفحه اصلی برنامه آکیولس (که یک اتاق نشیمن واقعیت مجازی است) اجرا کنید. این مسئله به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که بازی‌های خود را یا به صورت مستقیم یا از طریق پلتفرم‌هایی مانند استیم، به فروش برسانند و در عین حال آکیولس به آنها این اجازه را می‌دهد که از منوهای رسمی آن استفاده کنند و شما بتوانید تمام برنامه‌های واقعیت مجازی خود را از یک مکان اجرا کنید.

نظر شما درباره این رویکرد آکیولس چیست؟

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده