// پنجشنبه, ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰

سونی از دلایل تاخیر در عرضه پلی‌استیشن VR سخن گفت

یکی از معاونان اجرایی سونی به تازگی از دلایل سونی برای تاخیر در عرضه‌ی جهانی پلی‌استیشن VR سخن گفته است. هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR با تاخیری چند ماهه در پاییز امسال توزیع خواهد شد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

هرچند در ابتدا قرار بود هدست‌ واقعیت مجازی کنسول پلی‌استیشن 4 در نیمه‌ اول سال ۲۰۱۶ عرضه شود با این حال، بعد از انتشار شایعاتی پیرامون تاخیر در عرضه این هدست، هرچند مسئولان سونی وقوع این تاخیر را رد کردند. با این وجود، سونی در نهایت در جریان رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی با اعلام قیمت ۴۰۰ دلاری پلی‌استیشن VR از انتشار این هدست واقعیت مجازی در ماه اکتبر (پاییز سال ۱۳۹۵) خبر داد. اکنون، یکی از مدیران اجرایی سونی در توضیح تغییرات تاریخ انتشار گفته است که این تاخیر برای افزایش پیش‌بینی ‌های فروش اعمال شده است.

ماسایاسو ایتو، معاون اجرایی رئیس بخش سرگرمی‌های سونی در مصاحبه‌ای با وب‌سایت نیکی گفت:

در مسیر افزایش فروش طرح‌ها، سونی قادر به ایجاد هدست‌های بیشتر برای ماندن در خط اولیه انتشار نبود. در نتیجه سونی این تاریخ را تا اکتبر به عقب انداخت.

آدام بویس، از پلی‌استیشن آمریکا در جریان رویداد کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی به گیم‌اسپات گفت که انتشار پلی‌استیشن VR در اکتبر به پلی‌استیشن وی‌ آر «بستر مناسبی» را برای تمام فصل تعطیلات می‌دهد. ایتو، متاسفانه اطلاعات بیشتری را در رابطه با تغییرات پیش‌بینی‌های سونی از فروش پلی‌استیش VR فاش نکرده است با این حال طبق گزارش نیکی از یک منبع نامشخص، در حال حاضر، سونی انتظار فروش ۱ تا ۲ میلیون هدست را تا پایان سال جاری میلادی را دارد. متاسفانه در این گزارش در رابطه با پیش‌بینی‌های گذشته اطلاعاتی منتشر نشده است.

به گفته‌ی نیکی، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ۴۰ میلیون پلی‌استیشن 4‌ به فروش برسد. طبق آخرین گزارش منتشر شده این کنسول تا ژانویه سال ۲۰۱۶ در حدود ۳۶ میلیون واحد فروش داشته است. در صورت  تحقق این پیش‌بینی پلی‌استیشن VR تا ۵ درصد نرخ تقاضای بیشتری را تجربه خواهد کرد.

ایتو همچنین در مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که پلی‌استیشن VR می‌تواند روزی از رایانه‌های شخصی نیز پشتیبانی کند و این هدست، ممکن است روزی به فراتر از بازی‌ها گسترش پیدا کند.

Playstation VR در ماه اکتبر با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد. این دستگاه همچنین به یک دوربین پلی‌استشن (به صورت جداگانه فروخته می‌شود) در کنار کنترلر‌های پلی‌استیشن Move (برای تجربه‌ی بهتر بازی‌ها در صورت علاقه) نیاز دارد. اخیرا نیز سونی پیش فروش باندل ۵۰۰ دلاری پلی‌استیشن VR شامل دو کنترلر حرکتی Move، دوربین پلی‌استیشن و دیسک حاوی چند بازی را آغاز کرده است.

در خبری هم‌راستا اخیرا شایعاتی پیرامون انتشار پلی‌استیشن جدیدی با نام پلی‌استیشن 4.5 یا پلی‌استیشن 4K منتشر شده است که می‌توانید مطالبی در رابطه با قیمت احتمالی و اهداف سونی برای ساخت پلی‌استیشن 4.5 را در زومجی مطالعه کنید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده