نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۰ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰

هوش مصنوعی ساخته مایکروسافت، پلی‌استیشن 4 را برتر از ایکس‌باکس وان می‌داند

اخیرا شرکت مایکروسافت یک ربات هوشمند به نام TayTweets را برای توییتر عرضه کرد که می‌تواند با افراد مختلف به گفتگو یا چت بپردازد. این ربات خیلی زود به سازنده‌ خود خیانت کرد و کنسول خانگی مایکروسافت را ضعیف‌تر از رقیب اصلی‌اش نامید!

TayTweets در واقع یک ربات بسیار هوشمند است که با افراد چت می‌کند و به طور هم‌زمان از پیام‌هایی که آنها برایش ارسال می‌کنند، به عنوان اطلاعات خام برای افزایش سطح آگاهی خود استفاده می‌نماید. در همان ساعت‌های اولیه انتشار TayTweets یکی از کاربران توییتر از این ربات خواست تا از بین ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 کنسول مورد علاقه خود را نام ببرد. در کمال تعجب TayTweets پاسخ داد: «پلی‌استیشن 4 ارزان‌تر و بهتر است.»

3026868-shots_fired

البته این تنها نکته تعجب‌برانگیز در صحبت‌های TayTweets نبود؛ این ربات پیام‌های توهین‌آمیز و نژادپرستانه زیادی را علیه سیاهپوستان و یهودیان فرستاد و حتی حمایت خود از هیتلر و حادثه یازده سپتامبر را تایید کرد! ظاهرا این موارد باعث شدند تا مایکروسافت TayTweets را به طور موقت غیرفعال کند و تا زمانی که هوش مصنوعی آن ارتقا پیدا نکرده (و باادب‌تر نشده است) از دسترس خارج نماید.

هفته گذشته مایکروسافت اعلام کرد که قیمت ایکس‌ باکس وان را در فصل بهار ۵۰ دلار کاهش می‌دهد. این کنسول هم‌اکنون با قیمتی معادل ۳۰۰ دلار و ارزان‌تر از پلی‌استیشن 4 به فروش می‌رسد؛ از قرار معلوم TayTweets در محاسبات خود دچار اشتباه شده که کنسول سونی را ارزان‌تر معرفی کرده است. به هر حال سازندگان این ربات می‌گوید که هر چه بیشتر با آن صحبت کنید پاسخ‌های هوشمندانه‌تری خواهید شنید. این یعنی TayTweets حرف‌های مخاطبانش را به طور دقیق تحلیل و بررسی می‌کند. احتمالا این ربات توهین‌ها و حرف‌های زشتی که می‌زند را از افرادی که با آنها چت کرده یاد گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره TayTweets می‌توانید به وبسایت رسمی این ربات مراجعه کنید.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده