نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

شایعه: کنسول پلی استیشن 4.5 با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد

با استناد به شایعات جدید، سونی قصد دارد تا کنسول پلی‌استیشن 4.5 یا همان پلی‌استیشن 4K را در ایام تعطیلات سال ۲۰۱۶ (آذر-دی ۹۵) و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه کند. با زومجی همراه باشید.

کانال یوتیوب The Know و سایت سگمِنت نکست، اخیرا اطلاعات جدید در مورد کنسول احتمالی پلی‌استیشن 4.5 منتشر کرده‌اند که چندی پیش خبر شایعه ساخت آن را در زومجی پوشش دادیم؛ کنسولی که قرار است با اضافه کردن توان پردازشی بیشتر به پلی‌استیشن 4، توانایی اجرایی بازی‌ها در رزولوشن بالاتر و حتی 4K را فراهم کند. حال بر اساس اطلاعات مذکور، Sony قصد دارد این کنسول را در ایام تعطیلات سال ۲۰۱۶ (آذر-دی ۹۵) و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه کند.

اما در مورد رزولوشن بازی‌های این کنسول، قرار نیست شاهد بازی‌هایی با رزولوشن 4K واقعی باشیم؛ چرا که هیچ سخت افزاری با قیمت ۴۰۰ دلار نمی‌تواند بازی‌هایی با کیفیت 4K را اجرا کند. در عوض این کنسول با ارائه تصاویری با رزولوشن بالاتر از اندازه فعلی و اصطلاحا با «افزایش مقیاس تصویر»، بازی‌ها را با کیفیت و جلوه‌های بصری بهتری اجرا خواهد کرد.

شایعات منتشر شده همچنین اشاره می‌کنند که برای این کنسول بازی‌هایی اختصاصی هم عرضه خواهند شد که کنسول پلی‌استیشن 4 فعلی قادر به اجرای آن‌ها نخواهد بود. به‌علاوه یکی از استودیو‌هایی که سابقه طولانی در همکاری با سونی دارد، در حال توسعه یک بازی بزرگ برای این کنسول است.

به هر حال تمامی این اطلاعات در حد شایعه هستند و هنوز هیچ چیزی در مورد کنسول پلی‌استیشن 4.5 رسما تایید نشده است.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده