// یکشنبه, ۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

سری Grand Theft Auto هیچ گاه به کشور ژاپن و شهر توکیو منتقل نخواهد شد

سری Grand Theft Auto همواره یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین مجموعه‌های صنعت بازی‌های ویدیویی است. حال وب‌سایت تک‌رادار گزارش داده است که استودیو راک‌استار قصد داشته که این سری را به ژاپن منتقل کند. تصمیمی که هیچگاه عملی نخواهد شد. با زومجی همراه باشید.

سری Grand Theft Auto در طی شانزده سال جهان‌ها (به سطح گرافیکی استفاده شده در هر دوره از این سری جهان گفته می‌شود. برای مثال جهان دوبعدی) و شهرهای خیالی مختلفی از جمله لیبرتی سیتی (براساس شهر نیویورک)، وایس سیتی (براساس میامی) و سان آندریاس (براساس کالیفرنیا) را به عنوان محل رخداد داستان و حوادث خود برگزیده است. با این وجود که تاکنون این سری از کشور ایالات متحده آمریکا خارج نشده است. وب‌سایت تک‌رادار به نقل از منبعی نزدیک به استودیو راک‌استار اعلام کرده است که در مقطعی این استودیو «با جدیت» قصد داشته است بازی بعدی سری Grand Theft Auto را به کشور ژاپن و شهر توکیو منتقل کند. اما علی‌رغم سفر تیمی از بازی‌سازان به شهر توکیو، این تصمیم به دلیل مشکلات و موانع بر سر راه انتقال سری Grand Theft Auto به این منطقه جغرافیایی، از دستور کار استودیو راک‌استار خارج شده است.

از بین موانع بر سر راه این تصمیم می‌توان به اهمیت دادن به مسائل روز کشور آمریکا و بهره‌گیری از طنز نهفته در خرده‌فرهنگ‌های آمریکایی اشاره کرد که پیاده‌سازی آن در فرهنگ و کشور ژاپن چالشی بزرگ و دشوار برای سازندگان است. در گزارش وب‌سایت تک‌رادار به این نکته اشاره شده است که استودیو راک‌استار قصد ایجاد تغییرات اساسی در ساختارهای سری GTA مانند ماشین‌ها و برندها را ندارد و این استودیو در سال ۲۰۰۳ نشان‌های تجاری GTA: Tokyo و GTA: Bogota, را به نام خود ثبت کرده است.

GTA

تک‌رادار در ادامه اعلام می‌کند که ساخت GTA: Tokyo هیچ‌گاه آغاز نخواهد شد، با این حال GTA 6 با شهری نامعلوم در حال ساخت است. اگر مبنا را فاصله زمانی پنج‌ساله میان عرضه GTA 4 و GTA 5 در نظر بگیریم، ششمین بازی سری Grand Theft Auto در سال ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده