کارگردان Final Fantasy XV از مدت زمان و نرخ فریم بازی میگوید
Final Fantasy XV، با لقب پانزدهمین بازی Final Fantasy و به همراه Final Fantasy XIII و Final Fantasy Type-0 جزئی ازسری فرعی Fabula Nova Crystallis شناخته میشود. این بازی که در ابتدا با نام Final Fantasy Versus XIII شناخته میشد، از فضای تاریکتر بهره برده و برخلاف بازیهای قبلی بر روی واقعگرایی شخصیتها تمرکز دارد. اکنون هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV توضیحات جالب و با اهمیتی از این بازی را ارائه داده است.
هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی Final Fantasy XV در جدیدترین قسمت از برنامه انلاین نیکونیکو اعلام کرد که برای کامل کردن بخش داستانی و سناریو این بازی به دلیل تعداد بیشتر مراحل نسبت به برنامهریزی اولیه به میزان ۱۰ ساعت بیشتر از برآوردهای قبلی به طول میانجامد و کامل کردن این بخش در حدود پنجاه ساعت زمان احتیاج دارد. هماکنون تیم سازنده Final Fantasy XV در تلاش برای دستیابی به نرخ فریم ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه هستن،د زیرا در مواردی نرخ فریم این بازی افت کرده یا نرخ فریم بیشتر از ۳۰ فریم بر ثانیه ثبت میشود. دیگر بهینهسازیها و روند متعادلسازی پس از پایان ساخت بازی انجام خواهد شد.تاباتا به این نکته اشاره میکند که اگر نرخ فریم ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه حاصل نشود، تیم سازنده رویکرد متفاوتی را اتخاذ خواهد کرد و اضافه میکند که رزولوشن تصویری بازی Final Fantasy XV هفته آینده و در رویداد این بازی در شهر لسآنجلس اعلام خواهد شد.
در ادامه تاباتا اشاره مختصری به کشتیهای هوایی بازی Final Fantasy XV کرده و به این نکته اذعان میکند که تیم سازنده از مدتها پیش چگونگی معرفی آنها در بازی را تعیین کرده است. همچنین Cactuarها نیز در بازی حضور خواهند داشت و قادر به گریز از Shift Breaks هستند. همانطوری که پیش از این اعلام شد، جزئیات بیشتر و تاریخ عرضه بازی Final Fantasy XV در رویدادUncovered: Final Fantasy XV که به مدت دو روز از ۳۰ مارس ۲۰۱۶ (۱۱ فروردین ۱۳۹۵) آغاز میشود، اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است که دمو فنی قابل بازی Final Fantasy XV نیز در این رویداد ارائه میشود.
اوایل ماه مارس یکی از منابع آگاه و نزدیک به وبسایت Gematsu خبر از عرضه بازی Final Fantasy XV در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ (۹ مهر ۱۳۹۵) داد. بازی Final Fantasy XV بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد و کمپانی اسکوئر انیکس در حال ساخت باندل پلیاستیشن 4 این بازی است. لازم به ذکر است که این بازی با زبانهای اسپانیایی آمریکای لاتین و پرتغالی برزیل بومسازی میشود.
منبع: VG247