نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۷ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

سازنده Quantum Break به بحث های مرتبط با رزولوشن بازی واکنش نشان داد

چند روز پیش بود که اعلام شد بازی Quantum Break روی کنسول ایکس‌باکس وان با رزولوشن 720p اجرا می‌شود. این موضوع با انتقاد برخی بازیکن‌ها مواجه شد، به همین دلیل استودیوی رمدی تصمیم گرفت تا در این باره توضیحات بیشتری ارائه کند.

ابتدا انتظار می‌رفت که بازی Quantum Break با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ یا به قول معروف 1080p روی ایکس‌باکس وان اجرا شود، اما چند روز پیش اعلام شد که این بازی روی کنسول مایکروسافت از وضوح تصویر بالاتر از 720p پشتیبانی نخواهد کرد. اکنون استودیوی رمدی، سازنده Quantum Break در گفتگو با وبسایت Inquisitr توضیح داد که تیم‌ سازنده بازی از روش‌های مختلفی برای دستیابی به وضوح 1080p استفاده کرده‌اند و همین مسئله صحبت کردن درباره رزولوشن Quantum Break را پیچیده و دشوار می‌کند.

رمدی اعلام کرد که بازی به طور کلی دارای رزولوشن 720p خواهد بود، اما با استفاده از تکنیک بازسازی موقتی، چند فریم را با هم ترکیب کرده و یک تصویر درخشان و واضح را ارائه می‌دهد. رمدی توضیح داد:

خروجی 1080p در بازی Quantum Break در واقع یک بازسازی موقتی از چهار فریم 4xMSAA با رزولوشن 720p است. این روش کیفیت پیکسل بالایی را در اختیار ما قرار می‌دهد و در ترکیب با سایه‌زنی‌ها و جلوه‌های پیچیده، ما را قادر می‌سازد تا ظاهری سینمایی را [برای بازی] به نمایش بگذاریم.

رمدی در ادامه توضیحاتش اعلام کرد که در مورد Quantum Break بیش از اینکه روی گرافیک فنی بازی تمرکز شود، جنبه هنری آن مورد توجه بوده است. این استودیو عنوان کرد:

از ابتدای ساخت Quantum Break، مهمترین مسئله برای رمدی و مایکروسافت، ارائه یک تجربه جذاب با کیفیت هنری عالی بود. این همان چیزی است که استودیوی رمدی به آن شهرت دارد. ما اطمینان داریم که به این [کیفیت هنری] دست یافته‌ایم و بی‌صبرانه منتظریم تا نظرات طرفداران را درباره این موضوع بشنویم.

گروه دیجیتال فاندری که به تازگی عملکرد فنی Quantum Break را مورد بررسی قرار داده‌ است، اعلام کرده که با وجود رزولوشن 720p، این بازی از لحاظ بصری شگفت‌انگیز و تماشایی به نظر می‌رسد. البته Quantum Break روی رایانه‌های شخصی با حداکثر رزولوشن 4K و نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود و احتمالا در مقایسه با نسخه ایکس‌باکس وان کیفیت بصری بالاتری را به نمایش می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی‌های بصری Quantum Break می‌توانید تریلر زمان عرضه این بازی و همچنین یک ویدیوی ۱۵ دقیقه‌ای را تماشا کنید که از گیم‌پلی آن تهیه شده است.

Quantum Break که یک بازی تیراندازی سوم‌شخص در سبک اکشن-ماجراجویی است، در تاریخ ۵ آوریل ۲۰۱۶ (۱۷ فروردین ۱۳۹۵) برای رایانه‌های شخصی ویندوز 10 و کنسول ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود.

منبع: Attack of the Fan Boy


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده