نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰

فروش کلی ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در انگلیس از مرز ۵ میلیون عدد گذشت

بر اساس گزارش سایت گیم دیجیتال، در مجموع ۵/۱ میلیون واحد کنسول ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تا پایان ماه ژانویه ۲۰۱۶ (۱۱ بهمن ۹۴) در منطقه انگلستان فروخته شده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

سایت Game Digital اخیرا گزارشی از فروش کنسول‌ها در کشور انگلستان منتشر کرده که بر اساس آن، کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 تا تاریخ ۱۱ بهمن ۹۴، چیزی نزدیک به ۵/۱ میلیون عدد در مجموع فروش داشته‌اند. این در حالی است که فروش کنسول نسل هشتمی مایکروسافت احتمالا چیزی در حدود ۲/۱ میلیون نسخه و کنسول سونی در حدود ۳ میلیون عدد است.

مقایسه فروش ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4

نکته جالب در مورد این آمار، فروش بیشتر کنسول‌های نسل هشتمی در مقایسه با کنسول‌های نسل هفتمی در بازه زمانی مشابه پس از عرضه است. به این صورت که کنسول‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 در همین بازه زمانی، تقریبا ۳/۵ میلیون نسخه فروش در انگلستان داشته‌اند و همان‌طور که اشاره کردیم کنسول‌های فعلی ۵/۱ میلیون نسخه داشته‌اند. به علاوه در مجموع و تا به امروز، کنسول‌های نسل هفت ۱۴/۵ میلیون نسخه فروش کرده‌اند که کنسول‌های نسل هشت تا به اینجا توانسته‌اند در مدت تقریبا دو سال و نیم، یک سوم آن فروش داشته باشند.

نظر شما در رابطه با فروش کنسول‌های Sony و Microsoft در انگلستان چیست؟

منبع: Gamepur و EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده