نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰

توضیحات سازنده اثر Tyranny در مورد داستان، گیم پلی و تاثیر تصمیم گیری در بازی

چندی پیش آبسیدین اینترتینمنت، بازی جدید خود را با نام Tyranny معرفی کرد که پس از موفقیت‌های بازی Pillars of Eternity، می‌توان به آن به عنوان یک بازی نقش‌آفرینی موفق دیگر امیدوار بود. حال تهیه کننده بازی توضیحات جدیدی در مورد داستان آن ارائه کرده است.

از همان لحظه معرفی بازی Tyranny توسط استودیو Obsidian Entertainment، مشخص بود که داستان این بازی تفاوت زیادی با داستان‌های کلیشه‌ای تقابل خیر و شر خواهد داشت؛ چرا که در این بازی، جناح تاریکی پیروز شده و گیمر در نقش جلاد و مجری قانون این جناح بازی خواهد کرد. حال متیو سینگ، تهیه کننده بازی، توضیحات جدیدی در مورد چگونگی انتخاب و کلیت داستان بازی ارائه کرده که به شرح زیر است:

با وجود بودن در جناح شر، هنوز هم می‌توانید شخصیت مثبتی داشته باشید

ما کار انتخاب داستان برای بازی را، با صحبت کردن در مورد داستان‌های کلیشه‌ای بازی‌های نقش آفرینی آغاز کردیم. نبرد بین خیر و شر و حضور گیمر در جناح خیر که در نهایت موجب پیروزی این جناح می‌شود. ولی بعد به این نتیجه رسیدیم که این داستان، چیزی نیست که ما می‌خواهیم.

پس به خودمان گفتیم که شاید برعکس این داستان ایده بهتری باشد. یعنی داستانی که در آن جناح تاریکی پیروز نبرد بین خیر و شر شده و لشکریان کایروس، پادشاه بزرگ، زمین را تسخیر کرده‌اند و گیمر نه تنها عضوی از آن‌ها، که یکی از فرماندهان ارشد‌شان است.

بازی Tyranny

در این بازی شخصیت اصلی فِیت‌بایندِر نام دارد و یک سرباز تازه‌کار نیست که باید در ابتدا به جنگ موش‌ها و سوسک‌ها برود، بلکه وی یک فرمانده شناخته شده است که مردم از وی می‌ترسند. گیمر نقش شخصیتی را بازی می‌کند که در جنگ زنده مانده و حال باید نظم و قانون را در این دنیای ویران شده مجددا و به نفع جناح تاریکی برقرار کند. تهیه کننده بازی در این مورد هم گفت:

البته باید در نظر داشت که شخصیت گیمر در این بازی، چیزی شبیه به قاضی دِرِد نیست که قانون را هر طور که خودش خواست اجرا کند، بلکه شما قوانین از پیش تعیین شده‌ دارید که باید بر اساس آن‌ها، اختلافات مردم با ارتش را حل کنید. این یک وظیفه سنگین بر روی دوش شما خواهد بود.

البته در بازی Tyranny، دنیا هم به دلیل جنگ و هم به دلیل تکنولوژی تغییر یافته است؛ بازی در بازه‌ای از تاریخ جریان دارد که عصر بُرُنز پایان یافته و کم کم در حال ورود به عصر آهن هستیم و با اینکه جنگ اتفاق افتاده و پایان رسیده، ولی هنوز هم تصمیمات گیمر نقش زیادی در داستان بازی خواهند داشت. سینگ در این مورد هم گفت:

هنگامی که با گیمر وارد صفحه ساخت شخصیت می‌شود، این امکان دارد که نوع جنگ رخ داده و نتیجه آن را با تصمیماتی که می‌گیرد تعیین کند و این مورد تاثیر زیادی در چگونگی شروع بازی و تجربه‌ای که در کل آن دارید خواهد گذاشت.

تصمیماتی که در اول بازی و در حین ساخت شخصیت گرفته می‌شوند، بر روی موارد متعددی تاثیر خواهند گذاشت. برای مثال ممکن است شهری در اثر یک تصمیم کاملا ویران شود و در تصمیم دیگر کاملا سالم بماند. به‌علاوه بر اساس این تصمیمات، گروه‌های مختلف موجود در بازی ممکن است دوست یا دشمن شما شوند. آبسیدین با استفاده از این نوع تاثیرگذاری‌ها، سعی دارد تا بازی برای هر گیمر تجربه منحصر به فردی ارائه دهد.

بازی Tyranny

داستان بازی در اواخر عصر برنز و اوایل عصر آهن جریان دارد

پس از توضیح در مورد داستان و تاثیر تصمیم گیری در بازی، سینگ توضیحاتی هم در مورد گیم پلی آن ارائه کرده است. برای مثال، بازی از یک سیستم نقش آفرینی و ارتقا شخصیت متفاوت استفاده می‌کند که تقریبا مشابه با سری Elder Scrolls است. یعنی سلاح‌ها و جادو‌های گیمر، به تناوب استفاده از آن‌ها ارتقا خواهند یافت و استفاده بیشتر به معنی ارتقا سریع‌تر است. البته هنوز هم Skill Point‌ها در بازی وجود دارند و برای ارتقا از آن‌ها استفاده می‌شود و حتی امکان کسب تجربه (XP) از طریق مکالمات هم وجود دارد. سینگ در این مورد توضیحات بیشتری هم ارائه کرد:

مبارزات بازی، شکل توسعه یافته چیزی است که در Pillars of Eternity هم شاهد آن بودیم. طرفداران از امکان ارتباط برقرار کردن و صمیمی شدن با همراهان در آن بازی استقبال کردند و به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم یک ویژگی جدید بر اساس همین قضیه در بازی ایجاد کنیم که Companion combos نام دارد و پس داشتن رابطه خوب با همراه‌تان، می‌توانید ضرباتی را با همکاری هم به دشمن وارد کنید که بسیار قدرتمند هستند.

بازی Tyranny

البته این قابلیت‌ها، فقط محدود به داشتن رابطه خوب نیستند و حتی اگر کاری کنید که همراهی از شما نفرت داشته باشد، باز هم توانایی خاصی بر اساس آن کسب خواهید کرد. سینگ اعلام کرد که داشتن رابطه خوب و بد با همراهان، هریک نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود را خواهد داشت. البته روابطی که با دیگر گروه‌ها و مردم دارید هم تاثیر زیادی در بازی خواهد داشت. برایان هینس، کارگردان بازی، در این مورد گفت:

علاوه بر همراهان، حسی که مردم نسبت به شما دارند هم باعث فعال شدن یک سری توانایی‌ها در بازی خواهد شد. یعنی مثلا اگر گروهی با دید مثبت به شما نگاه کنند، با بالاتر بردن علاقه آن‌ها، می‌توانید توانایی‌های مخصوص و قدرتمندی به دست آورید و برعکس این قضیه هم صادق است.

آخرین موردی هم که فعلا در مورد بازی Tyranny می‌دانیم، این است که با وجود بودن در جناح تاریکی، هنوز هم می‌توانید شخصیتی مقبول از نظر مردم داشته باشید که احتمالا ریشه در گذشته شخصیت شما خواهد داشت که خود روزی یک فرد عادی بوده است. به هر حال سازندگان در این مورد توضیحات بیشتری ارائه نکردند.

به نظر شما بازی Tyranny که به صورت انحصاری برای پی‌سی و در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد، می‌تواند موفقیت‌های Pillars of Eternity را تکرار کند یا خیر؟

منبع: PCGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده