نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰

سونی استودیو سازنده بازی Driveclub را تعطیل کرد

پس از تعطیلی استودیو لاین هد (Lionhead) توسط مایکروسافت و لغو ساخت بازی Fable Legends، حالا نوبت به سونی رسیده تا استودیو اوولوشن، سازنده بازی Driveclub، را تعطیل کند. با زومجی همراه باشید.

مقاله مرتبط

سونی در سال ۲۰۱۵، تصمیم گرفت تا تعدادی از نیرو‌های استودیو Evolution را اخراج کند و اعلام کرد که این استودیو از این پس قرار نیست بازی جدیدی بسازد و فقط کافی است تا با عرضه بروزرسانی‌ها، از بازی Driveclub همانند یک سرویس پشتیبانی کند. با این حال، اخیرا سونی تصمیم گرفته تا این استودیو را به طور کامل تعطیل کند. سونی این خبر را با انتشار بیانیه‌ای به شرح زیر اعلام کرد:

ما همواره در مورد استودیو‌های خود در سراسر جهان تجدید نظر می‌کنیم تا مطمئن شویم که بودجه اختصاص داده شده به این بخش‌ها، برای استودیو‌هایی صرف شود که نتیجه آن ساخت بازی‌های بزرگ و با کیفیت است که از لحاظ اقتصادی هم سود‌آور باشند.

در همین راستا ما برخی از پروژ‌های کوتاه مدت و نیمه بلند مدت را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم تا تغییراتی در ساختار برخی استودیو‌های اروپایی خود انجام دهیم. به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا استودیو اوولوشن تعطیل شود.

البته واقعا جای تاسف دارد که به موجب این تصمیم، افرادی کار خود را از دست خواهند داد. ما می‌دانیم که با این کار، در مورد از دست دادن تعدادی از بهترین و با استعداد‌ترین نیرو‌های خود در عوض تمرکز بیشتر بر روی دیگر استودیو‌هایی که پروژ‌های جذابی در دست ساخت دارند، ریسک می‌کنیم. ولی اطمینان داریم که این امر باعث خواهد شد تا دیگر پروژه‌های ما موفق‌تر باشند و در نتیجه محصولات با کیفیت‌تری برای طرفداران خود عرضه کنیم.

ما سعی خواهیم کرد در صورت امکان، نیرو‌های این استودیو را در دیگر استودیو‌های خود استخدام کنیم؛ ولی اگر امکان این کار هم نباشد، هر کمکی که بتوانیم به آن‌ها خواهیم کرد، مثلا می‌توانیم با استودیو‌های بازیسازی دیگری که وابسته به سونی نیستند، در مورد استخدام این افراد مذاکره کنیم.

استودیو اوولوشن برای بیش از ۱۰ سال یکی از مهم‌ترین استودیو‌های سونی بود که بر روی بازی‌های رانندگی مثل WRC، Driveclub و Motorstorm کار کرده است. به همین دلیل هم این تصمیم، ارتباطی با ضعیف بودن این استودیو ندارد.

بازی Driveclub در ابتدای عرضه انحصاری بر روی پلی‌استیشن 4، به دلیل یک سری مشکلات فنی، شروع خوبی نداشت. ولی استودیو اوولوشن به مرور با عرضه بروزرسانی‌ها مشکلات بازی را رفع و آن را تبدیل به یک بازی ریسینگ جذاب کرد. به‌علاوه چندی پیش نسخه‌ای واقعیت مجازی از این بازی هم برای هدست پلی‌استیشن VR نمایش داده شد که به موجب این خبر انتظار می‌رود ساخت آن هم متوقف شود. همچنین پس از بیانیه سونی، پاول راسچینسکی، سازنده بازی Driveclub، با انتشار توییتی به آن واکنش نشان داد که به شرح زیر است:

بیانیه کارگردان بازی Driveclub

پیش از اینکه از استودیو خارج شوم و مدتی را در کنار خانواده‌ام به استراحت بپردازم، می‌خواهم چند کلمه‌ای حرف بزنم. اول می‌خواهم از تمامی طرفدارانی تشکر کنم که همواره از بازی‌های استودیو اوولوشن حمایت کرده‌اند، ما بدون حمایت شما به هیچ موفقیتی نمی‌رسیدیم.

از سونی تشکر می‌کنم که به ما کمک کرد به عنوان یکی از تیم‌های برتر سازنده بازی‌های سبک ریسینگ در دنیا شناخته شویم. فعالیت به عنوان یک استودیو اصلی سونی تجربه‌ای عالی بود.

در پایان تشکر می‌کنم از تمامی افرادی که در استودیو اوولوشن در کنار هم کار کردیم. بودن کنار این افراد با استعداد، حرفه‌ای و علاقه‌مند برای من افتخاری بزرگ بود.

از طرفداران می‌خواهم که امروز کنترلر خود را بردارند و یکی از بازی‌های اوولوشن را بازی کنند و به این ترتیب در جشن پایان این استودیو سهیم باشند.

همچنین جیمی برِی شاو، مدیر روابط عمومی اوولوشن نیز بیانیه‌ای منتشر کرد که به شرح زیر است:

بیانیه جیمی بری شو در مورد تعطیلی استویدو اوولوشن

این پایانی بر یک عصر طلایی در استودیو اوولوشن است.

بازی Driveclub تحت حمایت تیمی حرفه‌ای در سونی و صدالبته حمایت‌های طرفداران، به حیات خود ادامه خواهد داد. انجمن طرفداران همواره هسته اصلی تمامی فعالیت‌های ما در استودیو اوولوشن بود. اعتماد، صداقت، حمایت و انرژی شما طرفداران همواره به ما برای ساخت بازی‌ها انگیزه داده است. شما به اوولوشن کمک کردید تا به یکی از بهترین استودیو‌های ساخت بازی ریسینگ در جهان تبدیل شود و ما هرگز نمی‌تونیم بابت آن تشکر کنیم.

من اطمینان دارم که شما حمایت‌های خود از ما را در دوران استراحت هم ادامه خواهید داد.

نظر شما در مورد تعطیلی این استودیو چیست؟

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده