// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰

جزئیات تازه‌ای از داستان بازی Mirror’s Edge Catalyst منتشر شد

تنها دو ماه تا عرضه رسمی بازی موردانتظار Mirror's Edge Catalyst، ریبوت بازی Mirror's Edge محصول سال ۲۰۰۸، باقی مانده است. حال استودیو EA DICE اطلاعات تازه‌ای از داستان این بازی منتشر کرده است. با زومجی همراه باشید.

سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ با عرضه اولین بازی سری Mirror's Edge بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی مصادف بود. این بازی که حوادث زندگی شخصیت فیث و گروهی از معترضان مسلط به پارکور را به تصویر می‌کشد، توانست نظر مثبت منتقدین را بدست آورد و در حدود ۲.۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد. در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ کمپانی الکترونیک آرتز اعلام کرد که قصد دارد این سری را ریبوت کند. حال استودیو دایس علاوه بر انتشار دو تریلراز گیم‌پلی و یک تریلر داستانی، اطلاعات تازه‌ای از داستان و پیش‌زمینه‌های داستانی بازی Mirror's Edge Catalyst را بر روی وب‌سایت رسمی این بازی قرار داده است.

Mirror's Edge Catalyst DISTRICTS مناطق مختلف شهر گلس

در ابتدای امر استودیو دایس به معرفی سه منطقه مهم شهر گلس که با حدود پنج میلیون شهروند سومین شهر بزرگ کشور کاسکیدیا است، می‌پردازد. مناطق مهم شهر گلس به شرح زیر است:

منطقه ANCHOR (انکر)

Mirror's Edge Catalyst ANCHOR منطقه انکر

منطقه انکر یکی از مرفه‌ترین مناطق شهر گلس است. ساختمان‌های بلند منطقه انکر نوید وجود شرکت‌های قدرتمند در این منطقه را می‌دهد. به دلیل وجود کلوب‌های شبانه مشهور، بسیاری از جوانان به منظور خرید و تفریح وارد این منطقه می‌شوند. یکی از پروژه‌های بزرگ و دیدنی منطقه انکر فروشگاه باوبل است. این فروشگاه که به مجلل‌ترین مرکز خرید کاسکیدیا تبدیل خواهد شد، نمادی جاودان از ثمربخش بودن روش زندگی کنگلومیریت است.

 

منطقه DOWNTOWN (داون‌تاون)

Mirror's Edge Catalyst DOWNTOWN منطقه داون‌تاون

منطقه داون‌تاون که در مرکز شهر گلس قرار دارد، به عنوان برگ زرین مدرن‌سازی معرفی می‌شود. در میان خیابان‌های شلوغ و متراکم این منطقه، بوتیک‌های شیک و مناظری خیره‌کننده‌ای مانند ساختمان کمپانی الیسیوم، کمپانی پیشرو در تحقیقات پزشکی، قابل مشاهده هستند. اخیرا فعالیت‌های غیرقانونی گروهی موسوم به رانرز در این منطقه مشاهده شده است. نگرانی برای شهروندان وجود ندارد و پرسنل شرکت امنیتی کروگرسک در حال مقابله با این فعالیت‌های غیرقانونی هستند.

منطقه THE VIEW (ویو)

Mirror's Edge Catalyst THE VIEW منطقه ویو

منطقه مسکونی ویو که به شهروندان مرفه و ثروتمند شهر گلس اختصاص داده شده است، برای بسیاری از مردم به عنوان آخرین ایستگاه قبل از سفر به شهر اسکای شناخته می‌شود. اگر قصد دارید از شلوغی و سر و صدای مناطق انکر یا داون‌تاون دور شوید، حتما از منطقه ویو دیدن فرمایید. در این منطقه می‌توانید در امتداد ساحل قدم بزنید، به پیک‌نیک بروید و از تفرجگاه ساحلی دیدن کنید. در روزهای رایگان اگر خانواده‌ها را در حال لذت بردن از ساحل و بازی کودکان در کنار ساحل را مشاهده کنید، شگفت‌زده نخواهید شد.

Mirror's Edge Catalyst FACTIONS گروه‌های مختلف شهر گلس

در ادامه با گروه‌های تاثیرگذار شهر گلس آشنا می‌شویم. کنترل شهر گلس را گروه کنگلومیریت که متشکل از چندین کمپانی قدرتمند است،  در دست دارد. اما این گروه تنها گروه شهر گلس نیست. تعدادی از این گروه‌ها حامی گروه حاکم هستند، تعدادی دیگر بر ضد آن فعالیت می‌کنند و تعدادی نیز اعتدال را در پیش گرفته‌اند. گروه‌های تاثیرگذار شهر گلس عبارتند از:

گروه THE RUNNERS (رانرز)

Mirror's Edge Catalyst THE RUNNERS گروه رانرز

رانرز گروهی داوطلبانه و متشکل از افراد مسلط به پارکور است که تصمیم گرفتند زیر سلطه کنگلومیریت نباشند. اعضای این گروه بر روی پشت‌بام‌ها زندگی می‌کنند و در گروه‌های کوچک و متحد امن گرد هم می‌آیند. مسابقه در مناطق شهری، سرقت و انجام خواسته‌های مردم در قبال پول از فعالیت‌های روزمره این گروه است. بسیاری از کورپوریت هاوس‌ها برای تامین مایحتاج و عملی کردن طرح‌هایشان به صورت مخفیانه به رانرز وابسته هستند و علی‌رغم تلاش‌های شرکت امنیتی کروگرسک، برخی اعتقاد دارند این شرکت از تمام توان خود برای مقابله با رانرز استفاده نمی‌کند.

 

گروه THE CONGLOMERATE (کنگلومیریت)

گروه کنگلومیریت متشکل از سیزده کمپانی است که هریک توسط خانواده‌ای قدرتمند یا کورپوریت هاوس اداره می‌شود. این کمپانی‌ها در کنار یکدیگر کنترل مردم کاسکیدیا را نیز در اختیار دارند. خانواده‌های حاکم بر هریک از کمپانی‌ها از هیچ اقدامی در جهت ارتقای جایگاه خود در سلسله مراتب کنگلومیریت فروگذار نیستند. در بین این کمپانی‌ها می‌توان به کمپانی امنیتی کروگرسک، کمپانی حوزه تکنولوژی سیلوین سیستمز و کمپانی پزشکی و دارویی الیسیوم اشاره کرد.

گروه BLACK NOVEMBER (بلک نومبر)

Mirror's Edge Catalyst BLACK NOVEMBER گروه بلک نومبر

رهبری گروه مقاومت بلک نومبر را ربکا تین برعهده دارد. وی که از رهبران ارشد اعتراض با گروه حاکم است، پس از رخ دادن شورش‌های ماه نوامبر در دو دهه قبل به روش‌های نظامی به منظور سرنگونی گروه کنگلومیریت روی آورده است. با وجود نبردهای سنگین و دستگیری گسترده اعضای گروه بلک نومبر توسط شرکت امنیتی کروگرسک، اعضای این گروه به ترور مقامات و زمینه‌چینی یک انقلاب عمومی مشغول هستند.

 

در پایان با فیث کانرز، پروتاگونیست و گابریل کروگر، انتاگونیست بازی Mirror's Edge Catalyst آشنا می‌شویم:

فیث کانرز

فیث کانرز، پروتاگونیست بازی فیث کانرز، پروتاگونیست بازی

فیث کانرز یکی از زبده‌ترین اعضای گروه رانرز است. اخلاق اهمیت ندادن او به مسائل مختلف تا ابد دوام نمی‌آورد و روزی فرا می‌رسد که فیث باید با گروه کنگلومیریت و گذشته‌اش روبه‌رو شود. به عنوان عضوی از گروه رانرز، فیث از توانایی‌های ورزشی متعددی برخوردار است و مناطق مختلف شهر گلس را مانند کف دستش می‌شناسد. او مبارزی ماهر است و به دلیل توانایی‌های رزمی قادر به مبارزه با نیروهای امنیتی است. با این وجود که اعضای گروه رانرز رویکردی دوگانه در قبال تکنولوژی دارند، فیث با استفاده از وسایل مختلف می‌تواند از مسیرهای متفاوتی عبور کند و به‌واسطه ارتباط با شبکه رانر می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به مقصد برسد. در روزی که شورش‌های نوامبر آغاز شد و زندگی فیث به شکل جبران‌ناپذیری تغییر کرد او تنها هفت سال داشت. اعتراضی مسالمت‌آمیز بر ضد سلطه کمپانی‌های بزرگ در نهایت به شورشی بزرگ و در نتیجه کشته شدن اعضای خانواده فیث منجر شد. نوآه توانست جان فیث را نجات دهد و او را به یکی از اعضای گروه رانرز تبدیل کرد. از این زمان فیث تنها به نوآه، گروه کوچک از اعضای رانرز که در کنار او بودند و عملیات بعدی اهمیت می‌داد. اما سرنوشت او را مجبور به مداخله در نبرد بر علیه مقامات کرد.

Mirror's Edge Catalyst GABRIEL KRUGER گابریل کروگر، انتاگونیست بازی

گابریل کروگر

بهترین توصیه، نزدیک نشدن به رئیس بی‌رحم شرکت امنیتی کروگرسک است. کروگر نسبت به کسانی که از قوانین پیروی نمی‌کنند با دید حقارت نگاه می‌کند و از اعضای گروه‌های مقاومت که با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر آن‌ها را شکار می‌کند، متنفر و بیزار است. اما کروگر با درگیری احساسی روبه‌رو است و به دلیل مرگ یکی از عزیزانش احساس گناه می‌کند.

 

بازی Mirror's Edge Catalyst در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۶ (۴ خرداد ۱۳۹۵) در آمریکای شمالی و دو روز بعد در قاره اروپا بر روی پلتفرم‌های ویندوز، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که این بازی علاوه بر بخش تک‌نفره دارای بخش چندنفره نیز هست. در این بخش گیمرها به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و اعمال هر فرد بر روی جهان این بازی و در نتیجه بازی دیگران نیز تاثیر دارد.

منبع: Mirror's Edge Official Website


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده