نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰

فروش پانصد هزار نسخه از بازی Firewatch در یک ماه!

ماه گذشته، کمپو سانتو، سازنده بازی Firewatch اعلام کرد که فروش بازی بیش از تصورات آنها بوده و دیروز ناشر بازی آمار دقیقی از فروش بازی به طرفدران ارائه کرد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی مستقل و جمع و جور فایرواچ، ساخته استودیو Campo Santo  چندی پیش برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد و توانست نظر مثبت منتقدان و گیمرها را به خود جلب کند. حال کمپانی پنیک، ناشر بازی، در پستی در وبلاگ رسمی خود اعلام کرده که آنها توانستند تنها در حدود یک روز، کل هزینه ساخت بازی را از فروش آن به دست آورند و در انتهای ماه اول انتشار، این بازی موفق شد پانصد هزار نسخه به فروش برساند:

نحوه‌ای که ما در Panic موفقیت بازی را می‌سنجیم، کمی با استودیو کمپو سانتو تفاوت دارد. این مسئله کاملا درست است که ما نیز می‌خواستیم بهترین بازی را که می‌توانیم بسازیم، اما ما یک سرمایه‌گذاری انجام داده بودیم و امید داشتیم که بتوانیم به سود دست پیدا کنیم که این اتفاق نیز رخ داد.

بودجه بازی فایرواچ با اینکه با در نظر گرفتن گرافیک بازی و دید سازندگان خیلی زیاد نبود، اما ما موفق شدیم بودجه را به طور کامل در مدت زمان تقریبا یک روز از فروش بازی بازگردانیم. هم‌چنین این بازی در ماه اول انتشار خود موفق شد پانصد هزار نسخه به فروش برساند و حتی در ماه فوریه، موفق شد به صدرنشین لیست بازی‌های دیجیتالی فروشگاه پلی‌استیشن تبدیل شود.

با تمام این تفاسیر، می‌توان از بازی فایرواچ به عنوان یک موفقیت تمام عیار یاد کرد. ما هم خیلی سپاسگزار هستیم و هم خیالمان از بابت بازگشت سرمایه‌مان راحت شده است!

در ادامه این پست، ناشر بازی اعلام کرد که آنها کماکان در حال رفع برخی از باگ‌های بازی هستند و قصد دارند که عملکرد بازی را برروی پلتفرم‌های عرضه شده، بهبود بخشند.

بازی فایرواچ در تاریخ ۲۰ بهمن برای پلتفرم‌های مک، لینوکس، ویندوز و پلی‌استیشن 4 منتشر شد. ما نیز در زومجی این بازی را مورد بررسی قرار دادیم و به آن نمره بسیار خوب ۸ را اختصاص دادیم. رضا حاج‌محمدی در نقد خود از بازی نوشت:

«جنگلبان» اگرچه بی‌نقص نیست و در زمینه‌ی روایت یک داستان رازآلود شکست می‌خورد، اما شخصیت‌پردازی و صداپیشگی پروتاگونیست‌هایش در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی کم‌نظیر است، برداشتِ متفاوت سازندگانش از مکانیک «انتخاب» بازی‌کننده را در موقعیت‌های تامل‌برانگیزی قرار می‌دهد و طراحی دنیایش شما را در خود غرق می‌کند. استودیوی کمپو سانتو با شروع قدرتمندی وارد میدان شده است.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده