نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

اپلیکیشن موبایل Miitomo نینتندو در طی دو روز توانست صدرنشین اپ استور ژاپن شود

اولین اپلیکیشن / بازی موبایل نینتندو با نام Miitomo دو روز پیش در ژاپن منتشر شد و توانست در این مدت کوتاه، صدرنشین اپ استور اپل در این کشور شود. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

برای سال‌ها، بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد داشتند که اگر کمپانی Nintendo وارد بازار بازی‌های موبایل شود، می‌تواند به راحتی به سلطان بلامنازع این پلتفرم تبدیل شود و بر اساس میزان استقبال کاربران ژاپنی از اولین برنامه موبایلی این شرکت، به نظر می‌رسد این افراد اصلا اشتباه نمی‌کردند.

شرکت سنسور تاور که وظیفه‌اش بازاریابی برنامه‌های موبایل است، به وب‌سایت گیمز بیت اعلام کرد که اولین اپلیکیشن / بازی این شرکت، که چندی پیش با نام «میتومو» برای پلتفرم‌های iOS و اندروید منتشر شد، توانست فقط در مدت دو روز، صدر نشین اپ‌استور شرکت اپل در کشور ژاپن شود. صنعت بازی‌های موبایل، یک صنعت ۳۴/۸ میلیارد دلاری است که ۶ میلیارد دلار آن از ژاپن است. ورود به عرصه موبایل، برای یک کمپانی که در فروش کنسول‌ خانگی خود یعنی Wii U دچار مشکل شده است و کنسول دستی آنها یعنی 3DS نیز در حال نزدیک شدن به پایان عمر خود است، می‌تواند بسیار مفید و سودآور باشد.

میتومو توانست بازی اجتماعی آنلاین Pazudora Radar، یکی از پرسود ترین بازی‌های اپ‌استور ژاپن را از صدر جدول به زیر بکشد. با اینکه این بازی هنوز در سرتاسر جهان به صورت رسمی عرضه نشده است، اما کسانی که از طرق مختلف بازی را دانلود کرده‌اند، اعلام کردند که این برنامه یک شبکه مجازی مانند فیسبوک و توییتر اما به سبک نینتندو است. همچنین این برنامه برای اولین بار از حساب My Nintendo استفاده می‌کند و با استفاده بیشتر از این برنامه می‌توانید سکه‌هایی جمع کنید و سپس از آنها برای دریافت جوایزی در پلتفرم‌های دیگر نینتندو استفاده کنید. Sensor Tower در انتها اعلام کرد معمولا برنامه‌هایی به صدر جدول اپ‌استور می‌رسند که روزانه بیش از صد هزار دانلود دارند.

نظر شما در اینباره چیست؟ آیا شما شانس امتحان کردن Miitomo را داشتید؟

منبع: Venture Beat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده