نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

سازنده آکیولس ریفت: قیمت پلی استیشن VR کاملا مناسب است

سونی اعلام کرد هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر (PlayStation VR) با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه می‌شود؛ موسس کمپانی آکیولس وی‌آر، سازنده هدست آکیولس ریفت (Oculus Rift) این قیمت را کاملا مناسب می‌داند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

پالمر لاکی، موسس شرکت آکیولس وی‌آٰر، پس از اعلام قیمت پلی‌استیشن وی‌آر در کنفرانس GDC مصاحبه‌ای انجام داد و گفت:

من می‌دانم که این تکنولوژی چقدر هزینه‌بر است. ما در حال ساخت یک هدست هستیم و تلاش می‌کنیم تا آن را به شکلی مقرون به صرفه بفروشیم. ما مواد با کیفیت‌تری در اختیار داریم که ساخت خودمان است؛ همچنین محصولات نرم‌افزاری واقعا خوبی داریم. ما به جای یک نمایشگر از چند نمایش‌دهنده LED استفاده می‌کنیم. اما قیمت ۵۹۹ دلاری آکیولس ریفت به این خاطر است که ما آن را با یک دسته، یک کنترل از راه دور و دو بازی عرضه می‌کنیم. در مقابل، اگر دوربین و دسته [پلی‌استیشن 4] را از قبل در اختیار نداشته باشید، سونی آنها را به صورت جداگانه به شما می‌فروشد. آنها محصولشان را با قیمت ارزان‌تر ارائه می‌کنند، اما من فکر می‌کنم که این قیمت مناسب است و آنها برای پایین نگه داشتن قیمت خوب عمل کرده‌اند. مسلما این یک برتری محسوب می‌شود.

هدست آکیولس ریفت که به زودی عرضه خواهد شد ۶۰۰ دلار قیمت دارد و افرادی که می‌خواهند از آن استفاده کنند باید یک رایانه قدرتمند داشته باشند. اگر به فکر تهیه این هدست هستید بهتر است به مشخصات سخت‌افزاری مورد نیاز آن نگاهی بیندازید.

لاکی در ادامه صحبت‌های خود مقایسه‌ای بین آکیولس ریفت و پلی‌استیشن وی‌آر داشت و گفت:

من فکر می‌کنم که بازارهای این دو هدست کاملا متفاوت از هم هستند. افرادی که آکیولس ریفت را می‌خرند، از قبل یک رایانه قدرتمند دارند و یا می‌خواهند یک سیستم قوی برای واقعیت مجازی تهیه کنند. افرادی که پلی‌استیشن وی‌آر می‌خرند کسانی هستند که از قبل کنسول پلی‌استیشن را خریداری کرده‌اند و یا به هر دلیلی (غیر از واقعیت مجازی) قصد تهیه این کنسول را داشتند و حالا با عرضه پلی‌استیشن وی‌آر تصمیم به خرید آن گرفته‌اند. من فکر نمی‌کنم هیچ یک از بازیکنان رایانه‌های شخصی حالا بخواهند کنسول و هدست پلی‌استیشن را بخرند؛ همچنین گمان نمی‌کنم بازیکن‌های پلی‌استیشن قصد خرید آکیولس ریفت و یک رایانه قدرتمند را داشته باشند. این دو محصول دارای بازارهای کاملا مجزّایی هستند.

3022373-vrسونی در کنفرانس GDC قیمت و تاریخ عرضه هدست پلی‌استیشن وی‌آر را اعلام کرد. بر این اساس از ماه اکتبر ۲۰۱۶ (مهر-آبان ۱۳۹۵) بازیکن‌ها می‌توانند با پرداخت ۴۰۰ دلار هدست واقعیت مجازی سونی را تهیه کنند. به همراه این هدست یک دستگاه کوچک (تقریبا به اندازه کنسول Wii) هم عرضه می‌شود که عملیات پردازشی مربوط به پلی‌استیشن وی‌آر را انجام خواهد داد. همچنین درون جعبه هدست چند کابل HDMI و USB نیز وجود دارند. البته سونی اعلام کرد دوربین پلی‌استیشن که افراد برای استفاده از پلی‌استیشن وی‌آر به آن احتیاج خواهند داشت به همراه این هدست عرضه نمی‌شود و بازیکن‌ها می‌توانند با قیمت ۶۰ دلار به صورت جداگانه اقدام به خرید این دوربین کنند.

کنفرانس GDC 2016 که از سه روز پیش در سن فرانسیسکو آغاز شده، تا روز ۱۸ مارس (۲۸ اسفند ۹۴) ادامه دارد.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده