نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

SteamVR Desktop Theater اجرای بازی‌های معمولی با واقعیت مجازی را ممکن می‌کند

Steam VR اجرای بازی‌ های واقعیت مجازی را بسیار آسان می‌کند، اما کمپانی ولو به تازگی اعلام کرده که حتی بازی‌های معمولی را نیز می‌توان از طریق حالتی به نام Desktop Theater با واقعیت مجازی تجربه کرد. برای اطلاع از جزییات این خبر با زومجی همراه باشید.

همه می‌دانیم که بازی‌های واقعیت مجازی باید از ابتدا برای این فناوری ساخته شده باشند تا عملکردی بدون اشکال را به نمایش بگذارند؛ اما بازیکن‌هایی که بخواهند بازی‌های معمولی (غیر واقعیت مجازی) استیم را از طریق هدست‌هایی مثل اچ‌ تی‌ سی وایو (HTC Vive) تجربه کنند، با استفاده از حالتی جدید به نام SteamVR Desktop Theater می‌توانند این کار را انجام دهند.

ولو اعلام کرد حالت Desktop Theater که فعلا در مرحله آزمایشی قرار دارد به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا بازی‌های معمولی را با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی در محیطی شبیه سینمای خانگی و روی یک نمایشگر مجازی بزرگ اجرا کنند. طبق توضیحات ولو، این سیستم با اچ‌تی‌سی وایو و سایر هدست‌های واقعیت مجازی که از SteamVR پشتیبانی می‌کنند (مثل آکیولس ریفت) کار خواهد کرد.

steamvr_header

هدست اچ‌تی‌سی وایو برای استفاده در فضای یک اتاق کوچک طراحی شده و بازیکن‌ها می‌توانند با پوشیدن آن در داخل اتاق حرکت کنند، اما به نظر می‌رسد که تجربه حالت Desktop Theater به صورت نشسته مناسب‌تر است، چون در بازی‌های معمولی نیازی به تحرک فرد نیست؛ ضمن این‌که در حالت ایستاده امکان استفاده از موس و کیبورد (برای بازی‌های تیراندازی یا استراتژی) وجود ندارد.

کمپانی ولو سال‌ها پیش، حتی قبل از معرفی اچ‌تی‌سی وایو ایده SteamVR Desktop Theater را مطرح کرده بود و قصد داشت تا امکان اجرای بازی‌های استیم را در محیط واقعیت مجازی فراهم نماید. امیدواریم این کمپانی به همین‌جا اکتفا نکند و این ویژگی را بیشتر ارتقا دهد. مثلا تصور کنید با یک دوست مجازی روی مبل بنشینید و بازی مورد علاقه خود را به صورت دونفره انجام دهید؛ همچنین با Desktop Theater می‌توان امکان تعامل بهتر با هم‌تیمی‌ها در بازی‌های چندنفره را به وجود آورد. اگر قابلیت‌های جدید به این سیستم اضافه شوند مسلما بازیکن‌ها یک دلیل اضافی برای خرید هدست‌های واقعیت مجازی که از SteamVR پشتیبانی می‌کنند خواهند داشت.

منبع: Gamasutra


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده