// چهار شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

بازی‌ های اولیه پلی‌ استشین VR پروژه‌ های کوچک و ساده‌ ای خواهند بود

با توجه به اخباری که جدیدا منتشر شده‌اند، بازی‌های اولیه‌ای که برای PlayStation VR منتشر خواهند شد، پروژه‌هایی ساده و کوچک خواهند بود. با زومجی و جزئیات بیشتر این خبر همراه باشید.

شوهی یوشیدا، مدیر بخش بازی‌های کامپیوتری سونی در مصاحبه اخیرش در مورد پلی‌استیشن VR اعلام کرده که سونی قصد ندارد در پروژه‌هایی عظیم و سنگین سرمایه‌گذاری کند و به‌جای اینکار تمرکزش را روی چندین پروژه کوچک‌تر و ساده‌تر گذاشته است.پلی‌استیشن VR که شب گذشته مشخص شد قرار است پاییز سال ۲۰۱۶ با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شود، بسیار مورد توجه منتقدین و علاقه‌مندان به واقعیت مجازی به‌خصوص بازی‌های واقعیت مجازی قرار گرفته است و همه بی‌صبرانه در انتظار به بازار آمدن این هدست کمپانی سونی هستند.

یکی از دلایلی که بسیاری منتظر پلی‌استیشن VR هستند، تصور انجام بازی‌هایی مثل Uncharted 4 است که تا چه‌حد می‌تواند جذاب بوده و حال و هوای دنیای بازی و سرگرمی را کاملا زیر و رو کند، اما با توجه به سخنان یوشیدا، این‌گونه به نظر می‌رسد که به‌این زودی‌ها قرار نیست Uncharted را به‌صورت واقعیت مجازی تجربه کنیم! یوشیدا در توضیح دلایل سونی برای این موضوع می‌گوید:

شما وقتی پروژه‌ای جانبی و جدید را شروع می‌کنید، عموما این شروع و سرما‌یه‌گذاری به صورت کوچک و کم است. شما به‌یک‌باره با اعداد و ارقامی بزرگ چنین موردی را شروع نمی‌کنید و همین شروع در مقیاس کوچک، موجب گرفتن بازخوردها و دیدن و شنیدن نظرات دیگر شده و این موضوع به رشد و بهبودی هرچه بهتر شما کمک می‌کند. من همیشه به توسعه‌دهنده‌ها توصیه می‌کنم، به‌جای به‌وجود آوردن فایل‌های بسیار سنگین و بزرگ، با برنامه‌هایی سبک اما با کیفیت شروع کنید و بگذارید زمان، باقی مسائل را آن‌گونه که باید مدیریت کند. به نظر من مهم این است که ما تمرکز خود را روی فراهم کردن فرصتی برای بهترین تجربه ممکن که کاربران می‌توانند داشته باشند، بگذاریم.

آنچه که مشخص است، برای رسیدن به آن سطح که بتوانیم به‌رویای انجام بازی‌های خیلی باکیفیت و عالی به صورت واقعیت مجازی برسیم، کمی زود است و باید زمان بیشتری منتظر بمانیم اما در هر صورت آینده همین‌جا است و زمان انتظار ما چندان زیاد هم نخواهد بود. نظر شما در مورد این سخنان یوشیدا و آینده پلی‌استیشن VR چیست؟

منبع: Segmentnext