نویسنده: مرتضی تقوی
// سه شنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

حجم سرمایه گذاری بر روی بازی Star Citizen به 110 میلیون دلار رسید

بازی Star Citizen که بیش از این در صدر بزرگترین پروژه‌ی سرمایه‌گذاری جمعی دنیای بازی‌های ویدئویی قرار گرفته بود باز هم بودجه‌ی دریافتی خود را گسترش داد تا این میزان از مرز باور نکردنی 110 میلیون دلار هم عبور کند. با زومجی همراه باشید.

Star Citizen یک بازی شبیه‌ساز فضایی است که قرار است برای پلتفرم پی‌سی (سیستم عامل‌های ویندوز و لینوکس) منتشر شود. در آخرین خبر از این بازی که بودجه‌ی آن از طریق سرمایه‌گذاری جمعی تامین می‌شود، اعلام شد که حجم سرمایه‌گذاری بر روی این بازی از میزان باورنکردنی 110 میلیون دلار هم فراتر رفته است.

شاید کمتر کسی انتظار داشت که یک پروژه‌ی سرمایه‌گذاری جمعی آن هم در حوزه ی بازی‌های رایانه‌ای به چنین حجمی از بودجه دست پیدا کند. اکنون تعداد سرمایه‌گذاران روی این پروژه به یک میلیون و 310 هزار و صد و ده نفر رسیده است.

بازی Star Citizen شامل دو بخش اصلی خواهد بود:

  • نبرد‌های فضایی، اکتشاف و تعامل با سایر طرف‌ها به صورت اول شخص و با اِلِمان‌های یک بازی اول شخص تیراندازی اما به صورت چند نفره در دنیایی تخیلی و با قابلیت دسترسی به سرور‌های خصوصی با قابلیت شخصی‌سازی
  • بخش داستانی تک نفره و همکاری گروهی (co-op) به نام Squadron 42

البته در مورد دوم، بخش همکاری گروهی به صورت drop-in است، یعنی سایر بازیکنان می‌توانند به بازیکن اصلی بدون احتیاج به قطع کردن یا خارج شدن از بازی، اضافه شوند. همچنین باید اشاره کنیم که این بازی از نسخه ی بهینه شده‌ی موتور CryEngine بهره می‌برد و از هدست واقعیت مجازی آکیولس ریفت نیز پشتیبانی می‌کند.

star-citizen1حجم سرمایه‌گذاری Star Citizen در ژانویه‌ی سال 2015 (دی ماه 93) حدود 70 میلیون دلار بود که تا پایان سال به 100 میلیون دلار رسید. از ابتدای 2016 تا کنون 10 میلیون دلار دیگر هم به بودجه‌ی این پروژه اضافه شده است. هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی برای این بازی اعلام نشده است. فرآیند ساخت این بازی مدت‌هاست که ادامه دارد (از سال 2011) و بسیاری از علاقه‌مندان منتظرند تا این بازی بزرگ را تجربه کنند.

سیل منابع مالی که به این پروژه تزریق می‌شود تا حدودی نمایان‌گر این مساله نیز هست که پشتیبانان پیشین این پروژه تمایل دارند تا باز هم سرمایه‌گذاری بیشتری بر روی Star Citizen انجام دهند.

پیش از این اخباری مبنی بر جدا بودن بخش داستانی این بازی از بخش persistent universe منتشر شده بود. همچنین Star Citizen به گفته سازنده خود قرار است که با ارائه یک گیم‌پلی ناب و غنی، بازی‌بازان را با چالش‌هایی بی‌سابقه و حتی مهلک‌تر از سری Call of Duty روبه‌رو کند.

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده