نویسنده: زومجی زومجی
// چهار شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۰

تروی بیکر: سازندگان Uncharted از فولاد ساخته شده‌اند

تروی بیکر (Troy Baker) از صداپیشگان برجسته بازی‌های ویدئویی، صحبت‌های جالبی را درمورد سازندگان نسخه بعدی Uncharted انجام داده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.
بی‌شک Uncharted 4: A Thief's End مورد انتظارترین بازی کنسول پلی‌استیشن 4 در سال ۲۰۱۵ است و حتی کوچک٬‌ترین اطلاعات منتشر شده از بازی می‌تواند طرفداران آن را هیجان زده کند. به تازگی تروی بیکر درمورد چگونگی انجام کارها توسط بروس استرلی ( Bruce Straley) و نیل دراکمن (Neil Druckmann) صحبت کرده است. او در این مصاحبه جدید، درمورد چگونگی به دست گرفتن روند ساخت بازی و دیگر موارد توسط این دو کارگردان، جزئیات جدیدی را بیان کرد. در نسخه چهارم، بیکر نقش برادر بزرگتر نیتن دریک (Nathan Drake)، سم (Sam) را بر عهده دارد. اخیرا بیکر در یکی از مجموعه‌های وب‌سایت IGN با نام Up At Noon حضور داشت و برای ابراز ادای احترام خود به اعضای ناتی داگ (Naughty Dog) آن‌ها را با عنوان »ساخته‌ شده از فولاد» توصیف کرد. به عقیده وی، آن‌ها از آن دست افرادی نیستند که زیر فشارها و انتظارات بسیار بالا، شکست بخورند و به کار خود ادامه ندهند. بیکر در ادامه می‌گوید استرلی و دراکمن «بهترین» کارگردان‌هایی هستند که او تا کنون با آن‌ها کار کرده است. رابطه کاری بیکر و استودیوی ناتی داگ با هنرمندی او به عنوان شخصیت جوئل (Joel) در بازی The Last of Us شروع شد. وقتی در مورد رابطه میان او، استرلی و دراکمن سوال شد، او اینگونه جواب داد:
من بارها و بارها توسط آن‌ها تحت تاثیر قرار گرفته‌ام و آن‌ها الهام بخش من بوده‌اند... عملکرد ذهن استرلی به عنوان یک طراح گیم، واقعا مرا تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. در کنار او، نیل هم یک طراح بازی با تجربه و کامل است، پس داشتن چنین اعضایی در استودیو، آن‌ها را برای من به بهترین‌ کار‌گردان‌هایی تبدیل می‌کند که تا کنون با آن‌ها کار کرده‌ام. آن‌ها واقعا فوق العاده هستند.
بیکر می‌گوید این دو در طول روند کارگردانی بازی، بسیار پرشور و اشتیاق عمل می‌کنند و هماهنگی بالایی دارند، زیرا آن‌‌ها می٬خواهند نسخه چهارم، »بهترین» محصول در میان این سری باشد.
من در مورد افرادی که با آن‌ها کار می‌کنم، مثل دو کارگردان خلاق یعنی استرلی و دراکمن، بسیار خوش شانس هستم. اگر نیاز باشد، ما در مورد موضوعات مختلف کشمکش می‌کنیم و بحث‌ و جدل‌هایی نیز خواهیم داشت، زیرا در انتهای روز، تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دهیم این است که «خوب را به بهتر و بهتر را  به بهترین» تبدیل کنیم.
Troy-Baker در ادامه، او در رابطه با شخصیت سم در Uncharted 4: A Thief's End صحبت کرد. پیش از بیکر، تاد استشویک برای نقش سم درنظر گرفته شده بود، اما این اتفاق میسر نشد. بیکر در ادامه می‌گوید جایگزینی یک شخصیت، امری است که اتفاق می‌افتد و این اولین باری نیست که در صنعت بازی‌های ویدئویی چنین موضوعی پیش می‌آید. او در ادامه شرایط کنونی خودش را با مارتی مک‌فلای (Marty McFly) مقایسه کرده بود، فردی که در بازیBack to the Future جایگزین، و نقش او دوباره بازسازی شده بود. او در ادامه گفت:
درواقع آن‌ها می‌گفتند «ما می‌خواهیم شخصیت و داستان اصلی بازی را به مسیر جدیدی ببریم» و بعد از این، بسیاری از چیزها تغییر کرد. من واقعا ناتی داگ را تحسین می‌کنم. آن‌ها آمدند و گفتند «بیایید آستین‌ها را بالا بزنیم، و واقعا کار کنیم!» این موضوعات اتفاق می‌افتد و شاید ما با خودمان بگوییم «خب، من با استعداد هستم، اما این روش کاری نیست که من می‌خواهم». اما اینگونه نیست، زیرا آن موضوع هیچ تاثیری روی بازیگر ندارد. درواقع بهتر است بگوییم تنها «شخصیت» و «داستان» هستند که تغییر می‌کنند.
آیا شما هم با گفته‌های تروی بیکر موافق هستید؟ نظرات خود را درمورد استودیوی ناتی داگ درمیان بگذارید. منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده