نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

هفته نامه: قسمت ۵۸ - از لغو Fable Legends تا اطلاعات جدید Gears of War 4

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

صنعت گیم‌ در هفته‌ی گذشته واقعا روزهای شلوغ و پرخبری را پشت سر گذاشت. از لغو شدن Fable Legends گرفته تا انتشار اخبار و تصاویر جدیدی از Gears of War 4 که بعد از مدت‌ها طرفدارها را هیجان‌زده کرد. از سوی دیگر همچنان با شایعات Nintendo NX‌ طرف هستیم و شاهد معرفی بازی Sniper Elite 4 بودیم. در زومجی هم پس از مدت‌ها با  آیتم  ویدیویی نیم نگاه زومجی در خدمتتان بودیم و در آن به بازی Mortal Kombat XL پرداختیم:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p از سرور شاتل | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

هفته‌ی گذشته شاهد انتشار دو بازی The Legend of Zelda Twilight Princess HD و Heavy Rain & Beyond Two Souls Collection بودیم. بازی The Legend of Zelda Twilight Princess HD، نسخه بازسازی شده بازی قدیمی دو کنسول Wii و Gamecube است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شد. این بازی در جریان کنفرانس نینتندو دایرکت در آبان ماه معرفی شد و در تاریخ ۱۴ اسفند برای کنسول Wii U عرضه شد. همان‌طور که می‌دانید بازی Beyond چند ماه پیش به صورت دیجیتالی عرضه شد و همزمان با عرضه دیجیتالی بازی Heavy Rain، نسخه فیزیکی این کالکشن هم در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سونی  کمی پیش از اعلام آمار رسمی موسسه NPD اعلام کرد که در ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند) پلی‌استیشن 4 باز هم تبدیل به پرفروش‌ترین کنسول بازی شده است. ماه ژانویه بود که اعلام شد کنسول نسل هشتمی سونی در حدود ۳۶ میلیون دستگاه فروخته است. در گزارش اخیر منتشر شده، تعداد دستگاه‌های فروش رفته مشخص نشده است. در سوی دیگر، مایکروسافت نیز بیانیه‌ای درباره ماه فوریه منتشر کرده بود و در آن توضیح داده بود که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، این کمپانی ۴۹ درصد افزایش فروش را شاهد بوده و تعداد ساعت‌هایی که برروی کنسول ایکس‌باکس وان بازی شده، نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش داشته است.بیانیه نینتندو نیز از فروش ۴۰۰ هزار نسخه‌ای Fire Emblem Fates خبر می‌داد که رکورد بازی قبلی این مجموعه را که در اختیار Fire Emblem: Awakening بود، جا به جا کرد.

5

Far Cry: Primal، جدیدترین ساخته کمپانی یوبی‌سافت که این مجموعه را به دوران پارینه سنگی برده، در دومین هفته انتشارش کماکان به حضور پرقدرت خود در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان ادامه داد. نسخه جدید فارکرای، با ۶۴ درصد افت فروشی که به خود دید کماکان توانست در مکان اول باقی بماند. مکان دوم جدول این هفته، در دست یک بازی تازه‌وارد و این‌بار بازی انحصاری کنسول Wii U قرار گرفت. نسخه ریمستر شده The Legend of Zelda: Twilight Princess HD توانست در هفته اول انتشارش در جایگاه دوم کار خود را آغاز کرد. انتشار نسخه ریمستر شده بازی زلدا باعث شد که یکی‌دیگر از بازی‌های که هفته پیش منتشر شد یعنی Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 با یک پله سقوط به مکان سوم جدول سقوط کند. صدرنشین بلامنازع چندین هفته گذشته یعنی Black Ops 3 هفته گذشته از مکان اول به چهارم سقوط کرد و این هفته نیز در همان مکان باقی ماند. FIFA 16، جدیدترین نسخه شبیه‌ساز بخش ورزشی الکترونیک آرتز، دو پله سقوط و در جایگاه پنجم جا خوش کرد.

سونی جدید‌ترین گزارش از بازی‌های پرفروش ماه گذشته میلادی را در فروشگاه پلی‌استیشن منتشر کرد. با توجه به این لیست بازی Firewatch با پیشی گرفتن از Far Cry Primal در جایگاه اول پرفروش‌ترین بازی پلی‌استیشن 4 جای گرفت. با نگاهی به سایر گزارشات منتشر شده در وبلاگ پلی‌استیشن در بخش محتوای قابل دانلود همانطور که احتمالا انتظار می‌رفت بسته‌الحاقی Awakening بازی Call of Duty: Black Ops 3 قرار دارد. در لیست پرفروش‌ترین‌های دو کنسول پلی‌استیشن 3 وپلی‌استیشن ویتا نیز به ترتیب دو بازی FIFA 16 و بازی تازه منتشر شده Digimon Story Cyber Sleuth جای گرفته‌ است.

در ادامه با ما همراه باشید تا مهم‌ترین اخبار و رویداد‌های هفته‌ی گذشته را مرور کنیم:

6

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده، قسمت دوم فیلم پر هیاهوی Assassins Creed با نقش‌آفرینی Micheal Fassbenderدردست ساخت است. نکته جالب این خبر اینجاست که فیلم اول از این مجموعه که مدت زمان زیادی از اتمام مراحل فیلم‌برداری آن نمی‌گذرد، تقریبا تا  زمستان سال آینده اکران نخواهد شد و سازندگان این فیلم و استودیوی یوبیسافت بدون دریافت بازخورد و نظری از فیلم اول، به سرعت دست به کار شده و ساخت پروژه بعدی را شروع کرده‌اند! در هر حال، ما هم مثل بسیاری از طرفداران مجموعه بازی‌های Assassins Creed بی‌صبرانه منتظر اکران اولین فیلم از سری فیلم‌های این مجموعه هستیم و باید کماکان منتظر بمانیم تا ببینیم آیا فیلم‌های Assassins Creed هم مثل بازی‌های آن مهیج و جذاب خواهند بود یا خیر.

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس، چندی پیش از احتمال عرضه کنسول‌های قابل ارتقا صحبت کرده بود و باعث شده بسیاری فکر کنند که ایکس‌باکس وان به زودی این قابلیت را خواهد داشت. وی اخیرا درباره صحبت‌های خود شفاف‌سازی کرده است. او اعلام کرده که کنسول‌ها مانند رایانه‌های شخصی نیستند زیرا شما آنها را به عنوان یک وسیله خانگی خریداری می‌کنید، کنسول خود را به تلویزیون وصل می‌کنید و به راحتی کار می‌کند. در ادامه وی اعلام کرد که او امید دارد سخت‌افزارهای بازی به نقطه‌ای برسند که شما نیازی نباشد هفت یا هشت سال صبر کنید تا سخت‌افزار خود را قوی‌تر کنید. این ایده بسیار جالب است اما اسپنسر از ارائه اطلاعات بیشتر خودداری کرد و گفت این برنامه بلند مدت آنها است.

مدتی از انتشار بازی مبارزه‌ای Street Fighter V گذشته و علی‌رغم تمام نقاط قوت و ضعف، همیشه جای خالی بخش Arcade در این بازی احساس می‌شد. خوش‌بختانه در جدیدترین بسته‌ی الحاقی، این حالت و نیز یک بخش داستانی جدید به بازی اضافه می‌شود. اگرچه بخش همیشگی بازی Street Fighter V یعنی حالت Arcade در این نسخه وجود نداشت، اما فراموش نکنید که دو بخش کاملا جدید در این نسخه اضافه شده است که شامل بخش داستانی شخصیت‌ها و حالت بقا هستند و کپ‌کام بدون شک این دو بخش را حفظ کرده و سعی در صدد گسترش آنها نیز خواهد بود و تحقق این امر در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. خبر خوب دیگری که برای طرفداران این است که در ماه جاری میلادی یعنی ماه مارس (از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه ۱۳۹۵)، از دو بخش جدید چالش برانگیز رونمایی خواهد شد.

جلد بازی Doom این روزها حسابی خبرساز شده است. پس از آنکه رونمایی از جلد این بازی با اعتراض هواداران مجموعه مواجه شد، سازندگان مجبور شدند تا یک جلد فرعی نیز برای Doom طراحی کنند. حالا طرح روی جلد فرعی بازی مشخص شده است. این جلد مبارزه قهرمان بازی با تعداد زیادی از دشمنانش را نشان می‌دهد. بیش از ۶۲٫۰۰۰ نفر در نظرسنجی برگزار شده برای انتخاب این جلد شرکت کردند و ۶۸ درصد آنها به این تصویر رای دادند.

1

بتسدا همچنین با نمایش یک تریلر از بخش چندنفره بازی Doom، تاریخ انتشار نسخه بتا محدود بازی را مشخص کرده است. این نسخه از تاریخ ۳۱ مارس (۱۲ فروردین ۹۵) تا ۳ آوریل (۱۵ فروردین ۹۵) بر روی ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد و افرادی که در زمان عرضه بازی Wolfenstein: New Order، آن را پیش خرید کرده باشند، می‌توانند این نسخه را با وارد کردن کد در صفحه مخصوص آن تجربه کنند:

|

نسخه نهایی بازی Doom در تاریخ ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت ۹۵) برای پلتفرم‌های مذکور ارائه خواهد شد و نسخه‌های کنسولی آن با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهند شد.

مایکل فورگی تهیه‌کننده شناخته شده بسیاری از بازی‌های محبوب از جمله Gears of War‌ و Shadow of Mordor بعد از یک سال مبارزه با بیماری سرطان در گذشت. در ماه می ۲۰۱۵ پزشکان تشخیص دادند که فورگی به نوعی از سرطان بسیار نادر با نام گلیوبلاستوما مبتلا شده است. متاسفانه تومور موجود در بدن وی غیر قابل جراحی (به دلیل پیشرفت) بوده و علی‌رغم تمامی راهکارها، بیماری فورگی درمان نشده بود. مایکل فورگی قبل از تهیه‌کنندگی در حوزه تعیین کیفیت کار می‌کرد. به همین دلیل وی وظیفه‌ی امتحان بازی‌های مختلفی از جمله Conker: Live and Reloaded ،Fable ،Perfect Dark Zero را عهده‌دار بود.

بر اساس گزارشی که از کشور چین منتشر شده، نینتندو تا پایان سال ۲۰۱۶ کنسول NX را عرضه خواهد کرد. کمپانی فاکس‌کان (Foxconn) پیش‌بینی کرده که مراحل ساخت NX از ماه ژوئن (خرداد-تیر ۱۳۹۵) آغاز می‌شود. البته این فقط یک گمانه‌‌زنی از سوی فاکس‌کان است، اما اگر به وقوع بپیوندد و تولید NX از اواخر بهار آغاز شود، به احتمال زیاد در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد عرضه عمومی این کنسول خواهیم بود. با تمام این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که نینتندو در نمایشگاه E3 2016 جزئیات بیشتری در مورد NX ارائه کند و حتی از ظاهر و مشخصات سخت‌افزاری آن رونمایی نماید.

7

در تازه‌ترین اخبار منتشر شده از قسمت اول بازی Hitman، ظاهرا تازه‌ترین ساخته‌ی آی اُ اینتراکتیو در هنگام انتشار به صورت کامل از تکنولوژی دایرکت‌ایکس 12 برروی رایانه‌های شخصی پشتیبانی خواهد کرد. به لطف دایرکت ایکس 12با توجه به بهتر شدن پشتیبانی از multithreading (چند نخی) و همچنین افزایش راندمان برای دستورالعمل‌های CPU-Bound انتظار راندمان بهتری را داریم.با توجه به آغاز پشتیبانی بازی Hitman از دایرکت‌ایکس ‌12 احتمالا این آغازی بر پشتیبانی سایر استودیوهای کمپانی اسکوئر انیکس برای استفاده از دایرکت‌ایکس 12 در بازی‌ها باشد.

بازی Hitman قرار بود به صورت قسمت‌های ماهانه عرضه شود و در پایان نسخه فیزیکی شامل همه قسمت‌های ارائه شده اواخر ۲۰۱۶ عرضه شود. حال نسخه فیزیکی Hitman بازهم تاخیر خورد و عرضه آن به سال ۲۰۱۷ موکول شده است. هنوز از سوی سازندگان دلیلی برای این تاخیر اعلام نشده است و مشخص نیست این تاخیر چندماهه پس از ارائه همه قسمت‌ها برای چیست. درهرحال تاخیر دربازی‌های امروزی تقریبا به امری طبیعی تبدیل شده است. اگر از علاقمندان به این بازی هستید مصاحبه با کارگردان Hitman در مورد دلایل اپیزودیک شدن بازی را در زومجی بخوانید.

Uncharted 4: A Thief’s End یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ است که تقریبا ۲ ماه دیگر منتشر می‌شود. به تازگی سازندگان این بازی‌ نکات جدیدی در مورد آن اعلام کرده‌اند. آنها به وجود یک ویلای ایتالیایی در بخش داستانی بازی اشاره کردند که نقشه «پشت‌بام‌ها» (Rooftops) در بخش چندنفره نیز با الهام از همین ویلا طراحی شده است. البته هنوز معلوم نیست که این ویلا در کشور ایتالیا واقع شده یا تنها در ساخت آن از معماری ایتالیایی استفاده شده است، اما با توجه به نمایش‌های شگفت‌انگیزی که چند روز پیش از نقشه پشت‌بام‌ها ارائه شد، می‌توان حدس زد که این ویلا یکی از مکان‌های اصلی و بسیار زیبا در Uncharted 4 خواهد بود. بازی Uncharted 4 در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۶ (۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵) به طور اختصاصی برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. Uncharted 4 آخرین بازی از این سری است که شخصیت «نیتن دریک» در آن حضور خواهد داشت.

2

مجموعه‌یGears of War که یکی بازی‌های مورد انتظار امسال هم هست، در آخرین نسخه‌ی خود شاهد تغییر در استودیوی سازنده ازاپیک گیمز به کوآلیشن بود. به تازگی، آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی بازی‌های ایکس‌باکس، در صحبت‌هایی از کار استودیو کوآلیشن حسابی تعریف کرده است. راد فرگوسن، مدیر استودیو کوآلیشن (The Coalition)، که ساخت نسخه‌ی جدید را بر عهده دارد اخیرا در پستی در توییتر گفته است که به تازگی به ردموند در واشنگتن رفته تا دمو‌های اولیه‌ی بازی Gears of War 4 را با مسئولان ایکس‌باکس امتحان کنند. فرگوسنبه طور ویژه به گرینبرگ اشاره می‌کند که جزو معدود افراد خوش‌شانسی بوده است که توانسته جدید‌ترین گیم‌پلی این بازی را ببیند.

مایکروسافت اطلاعات جدیدی از بازی Gears of War 4 ارائه کرده است که براساس آن‌ها شخصیت اصلی بازی پسر مارکوس فینیکس، شخصیت اصلی نسخه‌های اول، دوم و سوم بازی خواهد بود. شماره اخیر مجله معتبر گیم‌اینفورمر، با تصویر روی جلدی از بازی Gears of War 4 منتشر شد و مایکروسافت در این شماره از مجله مذکور، اطلاعات جدیدی از شخصیت‌های بازی منتشر کرد. بر این اساس، داستان نسخه چهارم ۲۵ سال پس از اتفاقات قسمت سوم رخ می‌دهد و شاهد سه شخصیت قابل‌بازی در آن خواهیم بود که کاراکتر اصلی جی‌دِی فینیکس، فرزند مارکوس فینیکس محبوب و مشهور خواهد بود که در سه نسخه اول سری شخصیت اصلی بازی بود.

3

مجله گیم‌اینفورمر در این شماره خود اعلام کرد که قسمت چهارم بازی چرخ‌دنده‌های جنگ، بر خلاف قسمت سوم که دارای بخش Co-Op چهار نفره بود، دارای Co-Op دو نفره است. بازیکن اول همیشه در نقش جی‌دی فینیکس قرار خواهد گرفت و بازیکن دوم می‌تواند از بین دو شخصیت کیت و دل انتخاب کند. درباره داستان بازی نیز اطلاعاتی منتشر شده است. پیش از این مشخص شده بود که وقایع بازی ۲۵ سال پس از وقایع Gears of War 3 اتفاق می‌افتد و داستان بازی در یک بازه ۲۴ ساعته روایت می‌شود.  در ادامه این پرونده مجله گیم‌اینفورمر، مشخص شد که با اینکه در انتهای قسمت سوم بازی تمامی لوکاست‌ها از بین رفتند، اما مقداری از سوخت‌های فسیلی نیز در طی این اتفاقات از بین رفتند و فقط چند صد هزار نفر برروی سرا زنده ماندند. به همین دلیل نیروهای COG، برای تامین امنیت، تمام بازماندگان را درون ساختمان‌هایی قرار داده‌اند و این مسئله به مذاق تعدادی از افراد خوش نیامده است و یک گروه شورشگر به نام The Outsiders در بیرون این ساختمان‌ها تشکیل شده است. بازی Gears of War 4 در پاییز ۲۰۱۶ برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و البته چندی پیش مدیر بازاریابی Microsoftنسخه ویندوز 10 آن را نیز تایید کرد.

8

مدتی پیش سازندگان بازی The Elder Scrolls Online: Tamriel unlimited برای بازیکنان این بازی جایزه‌ای یک میلیون دلاری در نظر گرفته بودند. چند روز پیش برنده خوش شانس این جایزه مشخص شد. سازندگان این بازی در ماه دسامبر (آذر) سال ۲۰۱۵ برای بازیکنانی که در مدت زمانی مشخصی در این بازی آنلاین به ماجراجویی می‌پرداختند، جایزه‌ای در نظر گرفته بودند. با ورود به بازی در این مدت زمان، نام شما به صورت خودکار در لیست شرکت کنندگان برای دریافت جایزه ثبت می شد.

«در بهشت احتمالات از دست رفته: ماجرای بازی‌سازی مستقل در ایران» نام بلند بالای فیلم مستند بلندی به کارگردانی متین ایزدی است که با هدف به تصویر کشیدن وضعیت بازی‌سازی مستقل در ایران تولید آن به پایان رسیده است. مراحل تولید و توسعه‌ی این اثر سینمایی از اواخر سال ۹۳ آغاز شده و به تازگی یعنی اواخر سال ۹۴ به اتمام رسیده و دست‌اندرکاران این فیلم قصد اکران آن را دارند:

دانلود ویدیو با رزولوشن SD 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

باید دید این فیلم که به نوعی می‌تواند اولین اثر سینمایی مرتبط با صنعت بازی‌سازی ایران باشد، چگونه به مرحله‌ اکران می‌رسد و آیا مسئولین به آن به چشم یک اثر فرهنگی ارزشمند توجه می‌کنند یا خیر.

پس از انتشار بازی The Witcher 3: Wild Hunt در سال ۲۰۱۵ و کسب موفقیت‌های چشمگیر این بازی، مدتی پیش خبر انتشار بسته‌ی الحاقی Blood and Wine طرفداران این بازی را خوشحال کرد. به تازگی نیز تاریخ انتشار این بسته‌ی الحاقی به بیرون درز کرده است. بسته‌ی الحاقی Blood and Wine بازی Witcher 3 در تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ (۲۶ ماه آپریل ۲۰۱۶) منتشر خواهد شد. اگرچه این تاریخ و در کل این خبر تا به حال به صورت رسمی توسط استودیو CD Projekt Red تایید نشده، اما به توجه به اعتبار و شهرت این سایت در لهستان، نمی‌توان این خبر را نیز نادیده گرفت و به احتمال قوی این تاریخ درست است. پیش از این در زومجی تصاویر این بسته‌ی الحاقی را مشاهده کردید. همچنین در مطلبی دیگر از بهترین ماد‌های این بازی زیبا مطلع شدید.

دومین نسخه از سری Killing Floor در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ منتشر شد و حتی پس از گذشت ۱۱ ماه از عرضه، استودیو سازنده همچنان به پشتیبانی از این بازی ادامه می‌دهد. حال جان گیبسون، رئیس استودیو تریپ‌وایر اینتراکتیو در مورد بروزرسانی‌ بعدی بازی توضیحاتی داده است. مهم‌ترین ویژگی اضافه شده در جدیدترین بروزرسانی Killing Floor 2 حالت گیمر بر علیه گیمرِ انسان در مقابل زدها (نمونه‌های آزمایشی شبیه به زامبی) است. در این حالت امکان تجربه بازی در قالب نمونه‌های آزمایشی و مقابله با مزدوران سازمانهورزین وجود دارد. همچنین سلاح‌های شارپ‌شوتر بیشتری در بروزرسانی بعدی ارائه خواهند شد. در این بروزرسانی علاوه بر سلاح‌های اهرمی و کمان، سلاح‌های ام۱۴ای‌بی‌آر از بازی Killing Floor و یک هورزین تک ریل‌گان جدید نیز به Killing Floor 2 اضافه نیز می‌شوند. همچنین دو مپ برگزیده از مسابقات طراحی مپ تریپ‌وایر با نام‌های Hostile Grounds و Containment Station به صورت رسمی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

استودیوی ربلیون رسما با انتشار ویدیویی زیبا از بازی Sniper Elite 4 رونمایی کرد. این بازی در سال جاری میلادی برای رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد:

‌ |

داستان Sniper Elite 4 دقیقا از پایان شماره سوم آغاز می‌شود. زمانی که بازیکنان در ایتالیایی ویران در جنگ جهانی دوم (۱۹۴۳) به همراه مامور کارل فربورن در کنار مقاومت ایتالیایی‌ها و متفقین اروپایی برای آزادی کشور از چنگ رهبران فاشیست مبارزه می‌کند.

سازندگان اعلام کرده‌اند که این نسخه به صورت اختصاصی برای پلتفرم‌های نسل هشت ساخته شده و دنیایی وسیع و پرجزییات خواهد داشت. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند که بخش داستانی بازی از قابلیت همکاری دونفره (Co-op) پشتیبانی خواهد کرد و البته شاهد حالت چند‌نفره رقابتی هم در Sniper Elite 4 خواهیم بود. این بازی در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد و به نظر می‌رسد که از نظر داستانی، ماموریت جدید فیربورن بسیار حساس و حیاتی باشد؛ چرا که با استناد به صحبت‌های سازندگان بازی، در صورت شکست خوردن این ماموریت، آمریکا در ماموریت‌های مهم جنگ جهانی از جمله Operation Overlord، ماموریت D-Day (حمله وسیع نیرو‌های آمریکایی به ساحل نرماندی) و فتح اروپا شکست می‌خورد.

کمپانی مایکروسافت در اقدامی سورپرایز کننده ساخت بازی در حال توسعه و موردانتظار Fable Legends را لغو کرد و خبر از احتمال تعطیلی استودیو لاین هد داد. استودیو Lionhead یکی از استودیو‌هایی است که همواره بازی‌های متفاوتی تولید می‌کرد و زمانی هم ریاست آن برعهده پیتر مولینیومعروف بود. این استودیو با ساخت بازی‌های مشهور Black and White و سری Fable شناخته شده است و اخیرا هم در حال توسعه بازی Fable Legends بود که طرفداران پی‌سی و ایکس‌باکس وان در انتظار عرضه آن بودند. بازی Fable Legends اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و قرار بود بهار ۲۰۱۶ نسخه بتا عمومی آن عرضه شود. این اثر لغو شده یک نسخه رایگان از سری Fable بود که دارندگان ایکس‌باکس وان و پی‌سی می‌توانستند با همراهی یک دیگر و از طریق قابلیت بین پلتفرمی (Cross Platform) آن را تجربه کنند.

4

فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، پس از انتشار خبر لغو شدن بازی Fable Legends و احتمال تعطیلی استودیو قدیمی و خوشنام Lionhead، تعدادی توییت منتشر کرد که در آن توضیحاتی در اینباره داد. وی در ابتدا گفت که با توجه به اتفاقات رخ داده، می‌داند که در حال حاضر شخصیت چندان محبوبی نیساو فاش کردن تمام جزییات را غیر ممکن دانست و از این بابت از طرفدارها عذرخواهی کرد. جالب است بدانید که اعضای استودیوی لاین هد از لغو شدن بازی خود بی اطلاع بوده‌اند.

پس از تعطیلی غیرمنتظره استودیو لاین هد(Lionhead) توسط مایکروسافت و لغو بازی Fable Legends، حال کمپانی‌های بزرگ سونی و اپیک گیمز در اندیشه استخدام نیرو‌های این استودیو هستند. البته باید به این نکته اشاره کرد که خود مایکروسافت هم قصد اخراج این افراد را ندارد و در اطلاعیه تعطیلی استودیو هم اعلام کرده بود که به تعهدات خود در قبال اعضای لاین‌هد پایبند خواهد بود و سعی می‌کند از آن‌ها در دیگر استودیو‌های بازیسازی تحت نظر خود استفاده کند.

طبق اطلاعیه‌ی منتشر شده برروی وب‌سایت استودیو لایِن‌هِد بتای بازی Fable Legends‌ به مدت یک ماه دیگر تا تاریخ ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین ۱۳۹۵) در دسترس افرادی که اکنون بخشی از نسخه‌ی آزمایشی بتا بازی هستند، خواهد بود. بازیکنانی که از طریق بازی Fable Legends، گُلد خریداری کرده‌اند قادر بازپرداخت پول خود هستند در ضمن بعد از اعلام رسمی لغو توسعه بازی گزینه‌ی خریداری گُلد از درون بازی حذف شده است.  ایمیل مربوطه به بازپرداخت پول بعد از مدت کوتاهی ارسال خواهد شد.

9

بروزرسانی جدید انویدیا تعدادی از کاربران کارت‌های گرافیکی این شرکت را با مشکل روبرو کرده است. این دسته از کاربران گزارش داده‌اند که پس‌از نصب درایور با صفحه آبی (Blue Screen of Death) مواجه شده‌اند. انویدیا نیز متوجه این مشکل شده است و اینطور به این مشکل پاسخ داده است:

بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که این مشکل مربوط به افرادی است که از چند نمایشگر استفاده می‌کنند. این دسته‌از افراد باید در هنگام نصب یکی از مانیتورها را جدا کنند و پس از نصب درایور آن را مجددا وصل کنند، یا اینکه درایور را از طریق Safe mode حذف کنند و فعلا با درایور نسخه قبل کار کنند.

تب تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی سرمایه‌گذار‌ها را حسابی مبتلا کرده تا حجم سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، تنها در دو ماه اول سال جاری میلادی، از میزان کل سرمایه‌گذاری‌ها در سال ۲۰۱۵ پیشی بگیرد. سایت دیجی-کپیتال که در زمینه‌ی مشاوره به مدیران فعال در حوزه‌ی بازی، موبایل، واقعیت افزوده و مجازی فعالیت می‌کند، در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تنها در دو ماهه‌ی اول سال جاری میلادی با رشدی خیره‌کننده به ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. تیم مِرِل، مدیر ارشد دیجی-کپیتال و مدیر اجرایی EyeTouch Reality، پیش بینی می‌کند که درآمد حاصل از تکنولوژی‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به ۱۲۰ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ برسد. پیش از این همین سایت دیجی-کپیتال در گزارش جدید خود از پیش‌بینی افزایش درآمد‌های بخش نرم‌افزاری دنیای گیم از ۹۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ به ۱۱۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ خبر داده بود.

بعد از درز اطلاعاتی از زمان انتشار Overwatch، بازی تیراندازی اول شخص شرکت بلیزارد، اکنون این کمپانی رسما تاریخ انتشار نسخه‌ی کامل بازی و زمان آغاز بتای عمومی Overwatch را اعلام کرده استبلیزارد، توسعه‌دهنده بازی Overwatch رسما اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی بتا عمومی Overwatch از روز ۵ تا ۹ می (۱۶ تا ۲۰  اردیبهشت) به صورت همزمان روی هر سه پلتفرم  رایانه‌های شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 آغاز می‌شود. هرچند بازیکنانی که تا ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت) بازی را پیش‌خرید کنند می‌تواند علاوه بر آغاز بازی از ۳ می (۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵) دوستان خود را نیز به بازی دعوت کنند. بلیزارد همچنین تایید کرد که تمامی پیشرفت‌ها کسب شده از نسخه بتای عمومی Overwatch از جمله اسکین‌ها، پاداش‌ها و سطح (لول‌ها) به نسخه‌ی کامل بازی منتقل نخواهد شد.

کمپانی کونامی امسال و به مناسبت برگزاری رقابت‌های یورو ۲۰۱۶، بسته‌الحاقی مخصوصی برای بازی Pro Evolution Soccer 2016عرضه خواهد که از تصویر «گرت بیل»، بازیکن تیم‌های رئال مادرید و تیم ملی ولز، در کاور و محتویات آن استفاده خواهد شد. دارندگان نسخه‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360 و رایانه‌های شخصی  بازی می‌توانند محتویات مربوط به یورو ۲۰۱۶ را در تاریخ ۲۴ مارس (۵ فروردین) به صورت رایگان دریافت کنند. به‌علاوه نسخه‌ای از این بازی در تاریخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت ۹۵) به صورت فیزیکی برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

10

روزنامه انگلیسی Daily Mail شایعه‌ای منتشر کرد که قبول کردن آن کمی دور از ذهن است. بر اساس این شایعه، کمپانی Sonyقصد دارد در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) رویدادی خصوصی در جریان کنفرانس GDC 2016 برگزار کند و در آن رویداد به طور رسمی هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR را در بازار آمریکای شمالی عرضه کند. با اینکه کماکان مشخص نیست این دستگاه چه قیمتی خواهد داشت، اما در گزارش دیلی‌میل آمده که به احتمال زیاد پلی‌استیشن VR در حدود ۸۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. اگر واقعا قیمت این هدست در همین بازه باشد، شایعات پیشینی که درباره قیمت آن مطرح شده بود، رنگ واقعیت به خود می‌گیرد.

در بروزرسانی 3.50 کنسول پلی‌استیشن 4، اطلاعاتی وجود داشت که نشان می‌داد سونی استفاده از هدست واقعیت مجازیپلی‌استیشن VR را برای کودکان زیر ۱۲ سال را ممنوع کرده است. بنا به گزارش منتشر شده در وب‌سایت انگجت، دلیل این محدودیت این است که کودکان در این سن در حال تجربه یک دوره بسیار مهم در توسعه بینایی خود هستند و این احتمال وجود دارد که واقعیت مجازی در این توسعه اختلال ایجاد کند. از سوی دیگر، هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی و ولو موسوم به وایو نیز بدون داشتن هیچ‌گونه محدودیت سنی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در خبر مرتبط دیگر سونی هدست پلی استیشن VR را از لحاظ کیفیت فنی ضعیف تر از آکیولس ریفت دانسته است. در خبر دیگر خواندیم که در حالیکه هنوز هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن VR عرضه نشده و حتی تاریخ عرضه و قیمت آن نیز مشخص نشده، خبر می‌رسد که سونی از حالا در اندیشه ساخت نسخه دوم هدست واقعیت مجازی خود است.

تا به حال خودرو‌های زیادی از بازی‌های دیگر به بازی متفاوت و مهیج Rocket League، محصول استودیو سایانیکس، اضافه شده است و این‌بار نیز نوبت خودروی بتمن یعنی بت‌موبیل است:

|

جدیدترین این بسته‌های الحاقی که الهام گرفته از فیلم پر مخاطب بتمن و سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) است، با همین نام روز گذشته برای این بازی جذاب و بر روی رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد که شامل خودروی بتمن و تعدادی ویژگی دیگر است که همگی با اقتباس از فیلم ذکر شده ساخته شده‌اند.

استودیو فراگ‎وِرز، سازنده سری بازی‎های شرلوک هُلمز، در حال توسعه اثر جدیدی با نام The Sinking City است که در سبک ترس کیهانی (ترس لاوکرفتی) خواهد بود. آن‌طور که به‎نظر می‎رسد، توسعه این بازی مدت‎هاست که آغاز شده و در نمایشگاه GDC 2016 هم حضور موثری خواهد داشت.  تابه‎حال اطلاعات چندانی از این اثر در دسترس قرار نگرفته؛ اما انتظار می‎رود که در نمایشگاه مذکور بیش‎تر با این بازی آشنا شویم. فارق از این مبحث، بازی Sherlock Holmes: The Devil’s Daughter، دیگر اثر استودیو فراگ‌ورز، هم در آن نمایشگاه حضور دارد که به‎خودی‎خود عالی به‎نظر می‎رسد.

11

پس از اینکه کمپانی دیپ سیلور، ناشر بازی Dead Island 2، همکاری خود را با استودیو یاگر برای ساخت این بازی قطع کرد، دنبال استودیو دیگری بود تا ساخت بازی را برعهده بگیرد و حال Sumo Digital رسما به عنوان سازنده بازی معرفی شده است. استودیو سومو دیجیتال یک استودیو مستقل انگلیسی است که بازی‌هایی از جمله Little Big Planet 3 و Sonic All-Stars Racing Transformed را در کارنامه دارد. بازی Dead Island 2 فعلا تاریخ عرضه مشخصی ندارد و فقط می‌دانیم که برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی ویندوزی عرضه خواهد شد.

سوپر ماریو، شخصیتی دوست داشتنی است که سالیان سال در کنار طرفداران نینتندو باقی مانده و می‌توان این شخصیت را نماد نینتندو دانست. این کمپانی به همین دلیل سالانه روز ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) را به نام این شخصیت نام‌گذاری کرده و حال ویدیویی به این مناسبت منتشر کرده است:

  | 

مجموعه‌ی خاطره انگیز Super Mario را اکثر کسانی که اولین بار به واسطه‌ی کنسول نینتندو با دنیای بازی‌های ویدیویی آشنا شدند، می‌شناسند و بی‌شک با آن خاطرات زیادی دارند. مجموعه‌ای که از سال ۱۹۸۱ تا جدیدترین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۱۶، همگی به نوعی مربوط به شخصیت ماریو هستند. این شخصیت توسط شیگرو میاموتو، طراح ژاپنی به دنیای بازی‌های ویدیویی معرفی شد.

کمپانی فرانسوی یوبی سافت، اعلام کرد که بازی The Division در ۲۴ ساعت اول پس از عرضه، بیشترین فروش را در مقایسه با دیگر بازی‌های این کمپانی تجربه کرده است. یوبی‌سافت همچنین اعلام کرد که با استناد به آمار داخلی و همچنین آمار ارائه شده توسط NPD و GFK Chart، این کمپانی سه مورد از بزرگ‌ترین عرضه‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی را به نام خود ثبت کرده است که این بازی‌ها The Division, Assassin’s Creed و Watch Dogs هستند و همراه با Destiny چهار بازی بزرگ هنگام عرضه نامیده می‌شوند. همچنین ایو گیلمو، رییس یوبی‌سافت، در مورد The Division گفت که فروش عالی بازی در ۲۴ ساعت اول نشان می‌دهد که این کمپانی توانایی بی‌بدیلی در خلق IP‌های جدید و تبدیل کردن آن‌ها به بازی‌های بزرگ دارد.

در جریان جدیدترین جلسه‌ای که سی‌دی پراجکت رد برای گزارش درآمدهای خود برگزار کرد، اطلاعات تازه‌ای درباره Cyberpunk 2077، بازی جدید نقش آفرینی خود ارائه کرد. بنا به گزارش وب‌سایت دوال‌شاکرز، آدام بادوسکی در این جلسه گفت که The Witcher 3: Wild Hunt استانداردهای سبک نقش‌آفرینی را جا به جا کرد و بازی سایبرپانک ۲۰۷۷، باید بهتر و بزرگ‌تر باشد و حتی از ویچر ۳ نیز انقلابی‌تر باشد. بادوسکی گفت که بازی کماکان تا زمان عرضه فاصله بسیار زیادی دارد و تاکید کرد که سی‌دی پراجکت تا زمان عرضه باید تلاش بسیار زیادی بکند تا بتواند یک بازی فوق‌العاده را توسعه دهد.

12

بالاخره تاریخ انتشار اولین بازی / اپلیکیشن موبایل نینتندو که Miitomo نام دارد مشخص شد. این بازی قرار است ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) در ژاپن عرضه شود. با اینکه ثبت‌نام جهانی این بازی آغاز شده است، اما هنوز مشخص نیست کهMiitomo چه زمانی در دسترس کاربران غربی قرار خواهد گرفت. اما به نظر می‌رسد که ساکنان غرب، زمان زیادی تا تجربه این اپلیکیشن نباید انتظار بکشند. به هر حال ژاپنی‌ها این شانس را دارند که از پنج‌شنبه هفته آینده، شخصیت‌های Mii (آواتارهای اختصاصی Nintendo) را بسازند و با دوستان خود از طریق این برنامه ارتباط برقرار کنند.

در فاصله کمتر از یک ماه تا انتشار بازی مورد انتظار Quantum Break، تریلر هنگام عرضه این بازی از سوی رمدی و مایکروسافتمنتشر شده است. تریلری که با یکی از آثار کلاسیک گروه نیروانا به نام «Come As You Are» همراه شده و حال و هوای بسیار جالبی دارد

|

بازی Quantum Break قرار است در ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۹۵) برای دو پلتفرم ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 منتشر شود. در این میان، کسانی که نسخه‌ی دیجیتالی بازی را تا زمان تعیین‌شده، یعنی ۵ آوریل (۱۷ فروردین‌ماه) برای کنسول نسل هشتمایکروسافتپیش‌خرید کنند، نسخه‌ی ویندوزی آن را هم به‌طور رایگان به دست خواهند آورد.

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4.5 4 5 6 7 8 10 11 12

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید. شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی  اینستاگرام زومجی و صفحه رسمی زومجی در لاین دنبال کنید.

با کانال رسمی زومجی در تلگرام هم می‌توانید هر جا و هر لحظه از داغ‌ترین مطالب زومجی مطلع شوید.

اگر هم از دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 هستید، به جامعه‌ی رسمی زومجی در شبکه‌ی PSN ملحق شوید.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده