سیستم سنگرگیری در Gears of War 4 کاملا متحول و پیشرفته شده است
نمیتوان انکار کرد که بازیهای Gears of War بهترین سیستم سنگرگیری را بین بازیهای تیراندازی این صنعت به بازیکنان ارایه دادهاند. بسیاری از بازیهای ویدیویی سعی داشتند تا بتوانند این جایگاه را از Gears of War بگیرند و از آن خود کنند. اما خب کار بسیار سختی است، اما چه بازیی میتواند جای بهترین سیستم سنگرگیری Gears of Warهای کمپانی اپیک را بگیرد؟ Gears of War ساخته شده توسط استودیو کوالیشن.
استودیو کوالیشن برای این که بتواند بهترین سیستم سنگرگیری را برای Gears of War 4 تعبیه کند، سعی نکرده که قواعد گذشته Gearsهای قبلی را در بازی جدید کاملا کپی کنند. آنها برای تعبیه بهترین سیستم سنگرگیری، شروع به طراحی دوباره آن، و تمرکز روی نقاطی کردند که Gearsهای گذشته روی آن نقاط ضعف داشتند. یکی از معدود نقاط ضعف سنگرگیری این بازی در گذشته، مشکلات سنگرگیری نزدیک بود. به طور مثال دو بازیکن هنگامی که میخواهند سنگرگیری کنند در بعضی شرایط به سمت یک سنگر حرکت میکردند که برخی اوقات ظاهری نامناسب داشت. یا در بسیاری از مواقع در سنگرهای کوچک ممکن بود شما در یک سمت سنگرگیری کنید و دشمن در سمت دیگر این سنگر مستقر شود. چنین چیزی بد نبود، اما حرکات بسیار محدودی را در اختیار داشتید تا در این چنین شرایطی از آنها استفاده کنید. این ضربات محدود که ضربات پوششی نام دارند، به این حالت بود که فقط میتوانستید از روی کاور به سمت دشمن بپرید و با یک ضربه او را از سنگر خود بیرون کنید. اما استودیو کوالیشن برای حل کردن این مشکل سیستم ضربات پوششی را از ابتدا طراحی کرده است.
یکی از اولین مشکلات و کمبودهای بازیهای قبلی سری GeOW در بخش سنگرگیری کاملا و به شکل درستی حل شده است. اگر شما در یک سمت سنگر بگیرید و دشمن در نزدیکی شما باشد، به سرعت قادر هستید از کاور خود بیرون بیایید و با یک ضربه او را گیج کنید. همچنین میتوانید دشمنی که در نزدیکی سنگرگیری شما قرار گرفته را محکم بگیرید و به سمت خود بکشانید و در نهایت او را سر به نیست کنید. در بخش پایانی تمام این حرکات، این اسلحههای شما خواهند بود که خودنمایی میکنند. به طور مثال اگر دشمن را از مکان سنگرگیریاش به سمت خود بکشانید، قادر هستید با خنجر خود که طیف وسیعی از مجازاتها را در اختیار شما میگذارد، به حساب آن طرف برسید. یکی دیگر از بخشهای اضافه شده به سیستم ضربات پوششی این است که هر گاه قصد بیرون آمدن از سنگر را داشته باشید، میتوانید به سرعت بدوید و شخصیت بازی نیز با یک نیم تنه تعادل دشمن را بر هم میزند و باز هم میتوانید با یک خنجر کار او را یک سره کنید.
یکی دیگر از بخشهای مربوط به سنگرگیری سری GeoW، تحرک و جنبشی بود که در خود قرار داده بود و سیستم پویا یا داینامیک سنگرگیری نام داشت. این سیستم همه چیز را از حالت استاتیک خارج میکرد. به طور مثال بسیاری از سنگرهای موجود در محیط بازی تخریب پذیر بودند و اجازه نمیدادند بیش از حد پشت یک سنگر ایستادگی کنید. یا از طرفی دیگر، دشمنانی وجود داشتند که هرجور که شده به سمت شما میآمدند تا از کاور خود بیرون بیایید و به دل دشمن بزنید. حال میتوان گفت که استودیو کوالیشن این بخش را فراموش نکرده و بیش از پیش نیز به آن اهمیت داده است.
شما قادر خواهید بود تا از تمامی محیطهای پیرامون خود برای مبارزه و سنگرگیری استفاده کنید. نکته هیجان انگیز در مورد این بخش این است که این محیطهایی که قرار است از آنها استفاده کنید، خطرات زیادی را در خود جای دادهاند. به طور مثال شما میتوانید از پیله یووهها برای سنگرگیری استفاده کنید و پشت آنها پناه بگیرید. اما از روی بد شانسی شما ممکن است این پیله باز شود و ناگهان یک یووه از آن به بیرون بپرد یا اینکه خوش شانس باشید و هیچ اتفاقی برای آن پیله نیوفتد. چنین چیزهایی به شما اجازه انجام عملهای استراتژی میدهد. میتوان همین پیلهها را مثال زد. اگر اهل ریسک کردن باشید، میتوانید یکی از این یووهها را بگیرید. حال او به قدری فریاد میزند تا هر یووه دیگری که در آن منطقه وجود داشته باشد، از پیله خود بیرون میآید و دسته جمعی به سمت شما حمله خواهند کرد. به این صورت پیلههایی که شما را تهدید نمیکنند مشخص خواهند شد. اما به هر حال چنین کارهایی ممکن است هم به ضرر و هم به نفع شما تمام شود. این شما هستید که باید موقعیت خود را بسنجید و سپس دست به عمل بزنید.
Gears of War 4 پاییز امسال برای کنسول ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
تهیه شده در زومجی با اقتباس از جدیدترین شماره مجله گیم اینفورمر