نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

الکترونیک آرتز بازی کارتی Plants vs. Zombies Heroes را معرفی کرد

این روز‌ها بازار بازی‌های کارتی حسابی داغ است و پس از موفقیت‌های بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft از بلیزارد، کمپانی‌های دیگر هم به سراغ این سبک می‌روند. در همین راستا الکترونیک آرتز بازی Plants vs. Zombies Heroes را معرفی و به صورت محدود عرضه کرده است.

طبق آخرین آمار، بازی‌های کارتی درآمدی معادل ۱/۲ میلیون دلار را به ثبت رسانده‌اند که همین امر کافی است تا ناشران و بازیسازان زیادی سراغ این سبک بروند. یکی از این ناشران، Electronic Arts معروف است که با تلفیق این سبک و سری بازی‌های Plants Vs Zombies، اثر جدید Plants vs. Zombies Heroes را معرفی کرده است. پلتفرم‌های مقصد این بازی اندروید و iOS است و البته فعلا در حالت عرضه محدود و برای چند کشور خاص منتشر شده است و قرار است به زودی نسخه نهایی آن هم عرضه شود. در ادامه می‌توانید تریلر هنگام عرضه این بازی را تماشا کنید:

|

عرضه این بازی در حالی است که جدید‌ترین نسخه از سری بازی‌های گیاهان در برابر زامبی‌ها، تقریبا دوهفته پیش با نام Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 عرضه شد و توانست در اولین هفته انتشار هم رتبه دوم جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. حال ساخته شدن بازی Plants vs. Zombies Heroes از استودیو پاپ‌کپ گیمز به طرفداران بیشمار این مجموعه اجازه می‌دهد تا روی گوشی‌های موبایل خود هم تجربه‌ای شیرین از آن داشته باشند. به‌علاوه این اثر به الکترونیک آرتز اجازه می‌دهد تا رقیبی قوی در برابر بازی‌ Hearthstone داشته باشد که توانسته نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار برای کمپانی اکتیویژن-بلیزارد درآمد‌زایی کند.

برایان لیندلی، طراح اصلی بازی، در این مورد گفت:

هدف ما از ساخت این بازی، خلق تجربه‌ای جذاب‌تر و عامیانه‌پسند‌تر از سبک کارتی بود. به همین دلیل هم تغییراتی در بازی ایجاد کردیم و تمرکز اصلی آن را بر روی کاراکتر‌ها بنا کردیم، Plants vs. Zombies Heroes یک بازی ساده است که در عین حال عمق زیادی هم دارد. هدف ما جذب افراد بیشتری به سمت بازی‌های کارتی است.

همچنین در ساخت این بازی، ما از آثار دیگری هم الهام گرفتیم و برخی از اعضای تیم، پیش‌تر روی بازی Magic: The Gathering هم کار کرده‌اند. Hearthstone برای ما هم یک رقیب و هم یک منبع الهام است، آن‌ها توانستند روح تازه‌ای به سبک کارتی بدمند.

در این بازی برای اولین بار شاهد معرفی نیرو‌های جدیدی در دنیای Plants Vs Zombies هستیم که سوپر هیرو یا همان قهرمانان هستند. گیمر با انتخاب یکی از این قهرمان‌ها و بقیه کارت‌هایش، وارد میدان نبرد می‌شود و باید با قرار دادن کارت‌های بهتر در مقایسه با کارت‌های حریف، پیروز بازی شود. بازی در مجموع نزدیک به ۳۰۰ شخصیت از دنیای گیاهان در برابر زامبی‌ها را در خود جای داده است که سازندگان امیدوارند به لطف این تنوع بازی‌شان به یک اثر موفق تبدیل شود. همچنین امکان بازی تک‌نفره و بازی با رقبای واقعی هم در این اثر وجود دارد.

به نظر شما Plants vs. Zombies Heroes می‌تواند به یک بازی موفق در سبک کارتی تبدیل شود؟

منبع: VentureBeat و GSMArena


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده