نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

تلاش سونی و اپیک گیمز برای استخدام نیروهای استودیو لاین هد

پس از تعطیلی غیرمنتظره استودیو لاین هد(Lionhead) توسط مایکروسافت و لغو بازی Fable Legends، حال کمپانی‌های بزرگ سونی و اپیک گیمز در اندیشه استخدام نیرو‌های این استودیو هستند. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

یکی از عجیب‌ترین اخبار دنیای بازی‌‌های ویدیویی در چندوقت اخیر، خبر تعطیلی استودیو Lionhead توسط مایکروسافت، آن هم در فاصله اندک باقی‌مانده تا انتشار بازی Fable Legends بود. این مسئله جدا از لغو شدن یک بازی، باعث بیکار شدن نیرو‌های استودیو لاین‌هد هم می‌شود که البته به نظر می‌رسد این افراد خیلی زود می‌توانند دوباره صاحب شغل شوند. چرا که صفحه مخصوص استخدام در کمپانی‌های سونی و اپیک‌گیمز در توییتر، سراغ نیرو‌های این استودیو رفته و به آن‌ها پیشنهاد استخدام داده است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که خود مایکروسافت هم قصد اخراج این افراد را ندارد و در اطلاعیه تعطیلی استودیو هم اعلام کرده بود که به تعهدات خود در قبال اعضای لاین‌هد پایبند خواهد بود و سعی می‌کند از آن‌ها در دیگر استودیو‌های بازیسازی تحت نظر خود استفاده کند.

به هرحال، این افراد در حال حاضر سه راه پیش روی خود می‌بینند. اول استخدام در Epic Games که سابقه بسیار خوبی در صنعت بازیسازی با ساخت بازی‌های Unreal Tournment و Gears of War دارد و به‌علاوه با ساخت و عرضه بازی‌های آرکید‌تر و موبایل مثل Shadow Complex و Infinity Blade می‌توانند از توانایی اعضا لاین‌هد در زمینه‌های مختلف استفاده کنند. دوم استخدام در Sony و پلی‌استیشن که آن‌ها هم سابقه طولانی و البته استودیو‌های بیشتری در مقایسه با اپیک دارند و در نهایت ماندن در Microsoft که پیش‌تر هم برای این کمپانی کار می‌کردند.

در نهایت تصمیم‌گیری برعهده اعضا استودیو سازنده سری بازی‌های Black and White و Fable خواهد بود تا ادامه زندگی خود را در یکی از این سه کمپانی ادامه دهند.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع: SegmentNext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده