// جمعه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

بازی Dark Souls 3 احتمالا پایانی بر این مجموعه نخواهد بود

بازی‌های سبک نقش آفرینی همیشه در بین بازی‌های ویدیویی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و هستند و پایان ساخت هر یک از آنها برای طرفداران ناراحت کننده است. اما در مورد بازی Dark Souls 3، ساخته‌ی فرام سافت‌ور، ممکن است این قسمت، پایانی بر این مجموعه نباشد. با زومجی همراه باشید.

شاید بتوان این ادعا را صحیح دانست که بازیکن در هیچ سبک دیگری از بازی به اندازه‌ی سبک نقش آفرینی یا RPG، راه‌ها و گزینه‌های متعدد برای ادامه دادن بازی یا انجام یک کار خاص ندارد. همچنین حس ناب و منحصر بفردی که گشت زنی در دنیا‌های بزرگ بازی‌های نقش آفرینی به بازیکن منتقل می‌کند را شاید نتوان با هیچ بازی دیگری مقایسه کرد. مجموعه محبوب دارک سولز نیز از این قاعده مستثنا نیست و خبر خوب اینکه به گفته‌ی استودیو فرام سافت‌ویر، سازنده‌ی سری Dark Souls، احتمال دارد قسمت سوم، پایانی بر این مجموعه نباشد و شماره‌ی سوم این بازی را می‌توانید با خیالی راحت از اینکه نسخه‌ی دیگری نیز از پس آن خواهد آمد، بازی کنید.

بازی منحصر بفرد Dark Souls 3 حقیقتا یکی از بازی‌های مورد انتظار در سبک RPG  است. مجموعه دارک سولز همیشه به محک زدن صبر و استقامت بازیکن در نبرد‌ها و مبارزات تن به تن معروف است که از جمله ویژگی‌هایی است که هیجان این مجموعه را دو چندان می‌کند. همچنین حسی که این بازی بعد از پیروز شدن در یک نبرد تن به تن طاقت فرسا به شما منتقل می‌کند، قابل بیان نیست و شاید نتوان آن را در هیچ بازی هم سبک دیگری پیدا کرد. با تمام این اوصاف، اخیرا شنیده‌ شد که این بازی قرار است خاتمه دهنده‌ی این مجموعه باشد!

اگرچه داستان این بازی به نحوی است که می‌توان یک پایان تقریبا مشخص را در آن دید و ظاهرا اینطور به نظر می‌آید که داستان بازی واقعا به انتهای خود رسیده است، اما طبق صحبت‌های میازاکی، از کمپانی فرام سافت‌ویر، این مجموعه هنوز پتانسیل ادامه دادن را دارد. وی در مورد نسخه‌ی بعدی Dark Souls چنین گفت:

در حال حاضر صحبت کردن در مورد اینکه آیا نسخه‌ی بعدی نیز برای این سری خواهد آمد یا نه دشوار است. اگرچه داستان Dark Souls 3 در نهایت شبیه به پایانی برای این مجموعه خواهد بود، اما این بدین معنی نیست که دیگر امکان ادامه دادن این سری وجود ندارد. یک داستان زیبا و جذاب می‌تواند بازیکن را وارد یک ماجراجویی دیگر کند و همین مسئله دنباله‌ای را برای این مجموعه رقم بزند. شخصا علاقه‌مند هستم که نظر طرفداران و بازیکنان را در مورد داستان و برداشتی که از آن خواهند داشت، بدانم.

به هر حال اصل این قضیه که هر چیز خوبی نیز بالاخره به پایان خود می‌رسد قابل کتمان نیست، اما آیا مجموعه‌ی Dark Souls نیز به پایان خود رسیده است؟ در حال حاضر که مجموعه‌ی Uncharted با انتشار قسمت چهارمش به پایان خواهد رسید، اما بعید به نظر می‌رسد که پایان سری Dark Souls نیز فرارسیده باشد. این بازی هنوز پتانسیل ادامه دادن را دارد و می‌شود به نحوی یا به شکلی ادامه‌ی آن را ساخت. یکی دیگر از بازی‌های From Software بازی انحصاری Bloodborne است که در سال ۲۰۱۵ برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد. از آنجایی که این بازی به نحوی یک بازی تغییر یافته از سری Dark Souls محسوب می‌شود، می‌تواند ادامه دهنده‌ی راهی باشد که پیش‌تر Dark Souls آن را آغاز کرده بود.

با این اوصاف همچنان این امید وجود دارد که در یک زمان مناسب شماره‌ی چهارم از سری Dark Souls ساخته شود

حداقل جای این امید باقی است که اگر بازی Dark Souls 4 نیز ساخته نشود، بازی Bloodborne 2 ادامه دهنده‌ی راه آن خواهد بود. اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که Bloodborne 2 نیازمند یک سری تغییرات از جمله توسعه یافتن برای سایر پلتفرم‌ها خواهد بود که ممکن است این امر محقق نشود! بازی Dark Souls 3 در ۵ فروردین ماه ۱۳۹۵ (۲۴ ماه مارس ۲۰۱۶) در کشور ژاپن و در ۲۴ فروردین نیز در سایر نقاط جهان برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. پیش‌تر در زومجی خواندید که ساخت دو بسته‌ی الحاقی برای این بازی تایید شده است. همچنین در مطلبی دیگر از سیستم مورد نیاز این بازی مطلع شدید.

نظر شما در مورد ادامه‌ی سری Dark Souls چیست؟ آیا شما نیز از علاقه مندان و دنبال کنندگان آن هستید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده