نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

الکترونیک آرتز از آینده بازی‌های Star Wars می‌گوید

بازی Star Wars: Battlefront با فروش بیش از ۱۳ میلیون نسخه‌ای، یک موفقیت تجاری بزرگ را برای الکترونیک آرتز (Electronic Arts) در سال ۲۰۱۵ رقم زد، اما این کمپانی قصد دارد تا موفقیت‌های بیشتری را با «جنگ ستارگان» تجربه کند. با زومجی و جزییات این خبر همراه باشید.

بلیک یورگنسن، رییس امور مالی الکترونیک آرتز به تازگی اعلام کرد که Star Wars: Battlefront به همراه بازی موبایلی Star Wars: Galaxy of Heroes و بازی آنلاین چندنفره کلان Star Wars: The Old Republic عملکرد بسیار خوبی در سال ۲۰۱۵ داشتند و توفیقات آنها همچنان نیز ادامه دارد. یورگنسن در جریان کنفرانس مورگان استنلی که با موضوع تکنولوژی، رسانه و مخابرات در سن فرانسیسکو برگزار می‌شد، از برنامه‌های آینده الکترونیک آرتز برای انتشار بازی‌های بیشتر از مجموعه Star Wars گفت و توضیح داد:

ما آن را به عنوان یک شروع عالی می‌بینیم (اشاره به سه بازی نام برده شده)؛ مثل ساخت یک پایگاه قوی از افرادی که می‌خواهند در دنیای جنگ ستارگان به بازی بپردازند. ما در طول زمان می‌توانیم بازی‌های اکشن‌محور، تیراندازی اول‌شخص مثل Battlefront و یا بازی‌های موبایلی بسازیم. همانطور که همه می‌دانند مجموعه جنگ ستارگان محتویات و مضامین زیادی دارد که می‌توان کارهای نامحدودی با آنها انجام داد. علاوه بر این کمپانی دیزنی هم شروع به اضافه کردن محتواهای بیشتر و بیشتر کرده است که این موضوع توانایی ما برای ساختن بازی‌های دیگر را تقویت می‌کند.

star-wars-battlefront-battle-of-jakku

الکترونیک آرتز قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد دنباله‌های متعددی را برای Battlefront بسازد. شماره بعدی این بازی به وسیله استودیوی ویسرال گیمز ساخته می‌شود و از قرار معلوم یک بازی دنیای باز خواهد بود. امی هنیگ، کارگردان و نویسنده معروف مجموعه Uncharted نیز کارگردانی هنری دنباله Battlefront را بر عهده دارد.

یورگنسن طی سخنرانی‌ خود به بازی‌های آینده شرکت الکترونیک آرتز هم اشاره کرد و با اینکه جزییات خاصی درباره آنها ارائه نداد، اما گفت که در سال جاری شماره جدید سری Battlefield و مجموعه‌های ورزشی از نظر درآمدزایی موفق عمل می‌کنند و بازی‌های موبایلی و مجموعه Star Wars نیز به رشدشان ادامه خواهند داد. او همچنین به دو بازی که هنوز معرفی نشده‌اند اشاره کرد و گفت:

ما دو چیز در آستین داریم که هنوز در موردشان حرفی نزده‌ایم، اما احتمالا طی ۶ ماه آینده رونمایی خواهند شد.

البته یورگنسن به طور دقیق مشخص نکرد که این دو بازی چه زمانی معرفی می‌شوند، اما به احتمال زیاد الکترونیک آرتز می‌خواهد آنها را در نمایشگاه E3 امسال که در ماه ژوئن (خرداد-تیر) برگزار می‌شود رونمایی کند. استودیوی بایوویر در حال حاضر بر روی یک بازی کاملا جدید مشغول به کار است و این احتمال وجود دارد که یکی از این رونمایی‌ها مربوط به بازی همین استودیو باشد.

یورگنسن در ادامه صحبت‌هایش گفت که حدود نیمی از تجارت الکترونیک آرتز مربوط به بازی‌های اختصاصی خودش است و نیمه دیگر را بازی‌های تحت لیسانس مانند Star Wars و FIFA تشکیل می‌دهند.

الکترونیک آرتز برای سال مالی ۲۰۱۷ که از ماه آوریل ۲۰۱۶ (فروردین-اردیبهشت ۹۵) آغاز می‌شود، فهرست پرباری از بازی‌های بزرگ را تدارک دیده است. شماره جدید مجموعه Battlefield، دنباله Titanfall و Mass Effect Andromeda و Mirror's Edge Catalyst بازی‌هایی هستند که تاکنون برای انتشار در این بازه زمانی تایید شده‌اند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده