نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵

بروزرسانی 3.50 پلی استیشن 4 امکان استریم کردن بازی روی پی سی و مک را فراهم می‌کند

بروزرسانی 3.5 پلی‌استیشن 4 که به‌زودی وارد حالت آزمایشی می‌شود، قابلیت Remote Play را به رایانه‌های شخصی می‌آورد. با جزئیات این بروزرسانی همراه زومجی باشید.

پیش‌تر به اطلاع‌تان رساندیم که کمپانی Sony ثبت‌نام شرکت در طرح بتای بروزرسانی 3.50 پلی‌استیشن 4 را آغاز کرده است. اکنون جزئیاتی از این بروزرسانی مشخص شده که در آن‌ها به قابلیت‌های اجتماعی جدید و همین‌طور امکان استریم کردن بازی روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک، اشاره شده است.

سونی در بروزرسانی 3.50، با اسم رمز موساشی (MUSASHI)، امکانی را در نظر گرفته تا دارندگان پلی‌استیشن 4 بتوانند به‌طور فوری از آنلاین شدن دوستان‌شان باخبر شوند. کاربران همچنین قادر خواهند بود تا وضعیت‌شان را در ظاهر به‌شکل آفلاین دربیاورند که این کار از طریق بخش‌های پروفایل و Quick Menu قابل انجام خواهد بود.

رویدادهای زمان‌بندی‌شده هم یکی دیگر از قابلیت‌های بروزرسانی جدید است. با این قابلیت، کاربران می‌توانند زمانی را برای نوبت‌های بازی‌های آنلاین‌شان تعیین و آن را به‌همراه نام شرکت‌کنندگان موردنظر ثبت کنند. به این شکل پس از فرا رسیدن زمان تعیین‌شده، شرکت‌کنندگان رویداد به‌طور خودکار به یک پارتی (Party) اضافه می‌شوند تا همه‌چیز برای آغاز کردن بازی فراهم باشد. ضمناً آپدیت فوق به افراد حاضر در یک پارتی امکان می‌دهد تا متوجه شوند که عضوهای دیگر سرگرم انجام چه بازی‌هایی هستند. به این ترتیب، آن‌ها می‌توانند به‌سادگی به دوستان‌شان بپیوندند.

بروزرسانی 3.50 پلی‌استیشن 4 این‌بار قابلیت ریموت پلی (Remote Play) را در دسترس کاربران ویندوز و مک قرار می‌دهد تا بازی‌های کنسول را بر روی رایانه‌ی‌شان استریم کنند. البته این قابلیت فعلاً در اختیار دارندگان نسخه‌ی آزمایشی قرار نخواهد گرفت؛ اما سونی قول عرضه‌ی زودهنگام آن را در همین نسخه داده است. علاوه بر این، دارندگان کنسول نسل هشت سونی از این پس خواهند توانست محتواهای‌شان را مستقیماً از کنسول بر روی وب‌سایت دیلی‌موشن استریم کنند.

نسخه‌ی آزمایشی آپدیت 3.50 از فردا در دسترس کاربران برگزیده‌ی بتای آن قرار می‌گیرد. سونی قرار است به‌مرور جزئیات بیشتری را از موساشی و ویژگی‌های کلیدی آن منتشر کند.

منابع: Blog.PlayStation / TheVerge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده