بازی Street Fighter 5 ابتدا قرار بود گرافیک واقع گرایانه داشته باشد
کویچیسوگیاما، یکی از تهیهکنندگان شرکت کپکام در مصاحبهای با وبسایت Game Spark گفت که در ابتدای پروژه ساخت Street Fighter V، کپکام یک نمونه اولیه از این بازی را با گرافیک واقعگرایانه ساخته بود، اما این نسخه مدت زیادی دوام نداشت و جای خود را به نمونه فعلی داد. سوگیاما گفت:
در مراحل ابتدایی توسعه بازی، ما نسخهای از آن را طراحی کردیم که با گرافیک واقعگرایانه پردازش شده بود. پس از انجام این کار متوجه شدیم که این بازی بدون ظاهر و حال و هوای انیمهای، یک Street Fighter نیست، به همین دلیل تصمیم گرفتیم که ایده واقعی بودن را به کلی کنار بگذاریم. ما در آن زمان با موتور آنریل 4 کار میکردیم که مخصوصا به خاطر پردازش مناسب جلوههای بصری واقعگرایانه شناخته میشود؛ بنابراین ما مجبور بودیم که به سختی کار کنیم و همان ظاهر انیمهای را برای بازی بازسازی نماییم. به همین دلیل آزمونهای زیادی انجام دادیم و در نهایت به این طراحی که شبیه نقاشیهای روغنی است رسیدیم.
کپکام همچنین چند تصویر از نمونه واقعگرایانه Street Fighter V را منتشر کرده که در بالا یکی از آنها را مشاهده میکنید. در این تصویر شخصیت «ریو» با ریش و بدنی پر از زخم و کوفتگی دیده میشود. سوگیاما میگوید این تصویر مربوط به زمانی است که ریو در کوهستان و به تنهایی مشغول تمرین مهارتهای رزمی بوده، به همین دلیل او را با چنین سر و وضعی میبینیم. طبق گفتههای سوگیاما، ظاهر فرعی ریو در Street Fighter V که با نام Hot Ryu شناخته میشود نیز از همین نمونه واقعگرایانه الهام گرفته شده است.
بازی Street Fighter 5 که به وسیله کپکام و با همکاری استودیوی دیمپس ساخته شده، در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۱۶ (۲۷ بهمن ۱۳۹۴) برای رایانههای شخصی و پلیاستیشن 4 منتشر شد. همزمان با عرضه بازی، برخی از بازیکنها در اتصال به سرورهای آن با مشکل مواجه شدند که البته این مسئله بلافاصله به وسیله کپکام برطرف شد. Street Fighter V بهار امسال برای سیستم عاملهای لینوکس و SteamOS نیز منتشر میشود. همچنین اخیرا در خبرها داشتیم که ممکن است کپکام در آینده حالت آرکید (Arcade) را به Street Fighter V اضافه کند.
نظر شما درباره گرافیک و جلوههای بصری Street Fighter V چیست؟ آیا ظاهر انیمهای بازی را میپسندید؟
منبع: GameSpot