نویسنده: میثم علی حسنی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

نگاهی به اتفاقات مهم Dota 2 در هفته ای که گذشت- قسمت پنجم

این هفته بیشتر اخبار و اتفاقات بازی Dota 2 مربوط به مسابقات زمستانی شانگهای بود و در این قسمت از هفته‌نامه نیز ما یک جمع بندی کلی از این رقابت‌ها را برای شما ارائه خواهیم کرد. با زومجی همراه باشید.

آغاز مرحله گروهی مسابقات شانگهای

چند روز پیش بالاخره اولین Major فصلی سال ۲۰۱۶ و نخستین دوره مسابقات زمستانی شانگهای کار خود را آغاز کرد. دراین مرحله شاهد شگفتی‌های بسیاری بودیم و اتفاقات هر گروه را به اختصار جداگانه شرح خواهیم داد:

Group-1-Shanghai-major-Dota-2-Zoomg

گروه اول

نتایج روز اول به حدی عجیب و سوال برانگیز بود که هنوز هم هضم بعضی از اتفاقات آن کمی سخت است. در این گروه تیم MVP که شاید قبل از برگزاری مسابقات شانس سقوط به جدول بازنده‌ها برای آن‌ها پیش بینی می‌شد، در عین ناباوری حتی توانست تیم Secret را نیز مغلوب کند و خود به عنوان تیم اول جواز حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها را کسب کند. EHOME یکی از تیم‌های مدعی قهرمانی حتی نتوانست جز دو تیم ابتدایی گروه اول قرار بگیرد و همراه با نایب قهرمان مسابقات The International 5 یعنی CDEC باید در جدول بازنده‌ها مرحله اصلی شانس صعود به مراحل بعدی را جست‌و‌جو کند.

مطالب مرتبط

Group-2-Shanghai-major-Dota-2-Zoomgگروه دوم

در گروه دوم باز هم تیمی از منطقه آسیای شرقی عملکردی دور از انتظار نشان داد و به عنوان یکی از دو تیم اول گروه به مرحله بعدی راه یافت. VG که پیش بینی می‌شد به همراه Alliance دو تیم حاضر در جدول برنده‌های مرحله بعدی هستند نتوانست بازی‌های خوبی انجام دهد و جایگاه آخر را در مرحله گروهی کسب کرد.

Group-3-Shanghai-major-Dota-2-Zoomg

گروه سوم

در سومین جدول گروهی رقابت‌های شانگهای همه انتظارها برآورده شد و OG و LGD به عنوان تیم‌های اول و دوم راهی جدول برنده‌ها شدند و Newbee و Archon در بخش بازنده‌های مرحله اصلی باید برای صعود به مراحل بالاتر مبارزه کنند.

Group-4-Shanghai-major-Dota-2-Zoomgگروه چهارم

EG قدرت بی چون و چرای گروه آخر تورنمنت زمستانی کشور چین بود و مکان اول را با دو برد پیاپی کسب کرد. اما در ادامه Virtus.Pro ابتدا Liquid در بازی اول از پیشرو برداشت ولی در دومین رویارویی این دو تیم Liquid مقتدرانه این تیم اروپایی را شکست داد تا انتقام شیرینی از FNG و همراهنش بگیرد.

Main-Event-Shanghai-major-Dota-2-Zoomg

جدول مرحله اصلی رقابت‌های شانگهای

امسال تنور مرحله اصلی مسابقات بسیار گرم خواهد بود و مسلما دیدارهای مهیجی چون Alliance با Liquid یا EG با Secret از همین حالا مورد انتظارترین مسابقات این مرحله است. در بخش بازنده‌ها نیز جای تاسف دارد که باید حذف یکی از تیم‌های VG یا Virtus. Pro را در همین دیدار اول را شاهد باشیم.

ساعت برگزاری روز اول مسابقات مرحله اصلی در چهاشنبه هفته جاری:

 Alliance vs Team Liquid: زمان ۵:۳۰ صبح به وقت تهران
 MVP Phoenix vs LGD Gaming: زمان ۸ صبح به وقت تهران
 EHOME vs Team Archon: زمان ۱۲:۳۰ به وقت تهران
 Team Spirit vs compLexity Gaming: زمان ۱۴ به وقت تهران
 Virtus.Pro vs Vici Gaming: زمان ۱۶:۳۰ به وقت تهران
 CDEC Gaming vs Newbee: زمان ۱۷ به وقت تهران

2gd-shanghai-Zoomgاخراج جیمز '2GD' هاردینگ و کمپانی برگزار کننده مسابقات شانگهای

فقط یک روز کافی بود تا جیمز '2GD' هاردینگ با رفتارش مسئولان کمپانی ولو را از اشتباه خود در مورد انتخاب او آگاه سازد. بعد از اتفاقات رخ داده و گزارشات مختلف از بازیکنان تیم‌های حاضر در چین شخص گیب نیویل دست به کار شد تا شرکت مسئول برگزاری مسابقات را به دلایل وسایل بی کیفیت و ... اخراج کند. در ادامه آقا نیویل یک بیانه رسمی را نیز منتشر کرد:

دو مورد:

۱) مشکلات با جیمز به تورنمنت قبلی بر می‌گردد. بعضی از افراد حاضر در ولو او را برای تورنمنت شانگهای دوباره برگرداندند و احساس کردند او سزاوار داشتن فرصتی دوباره است. اما این تصمیم یک اشتباه بود و ما دیگر با او همکاری نخواهیم داشت.

۲) ما همچنین شرکتی را که مسئول برگزاری و تهیه وسایل این تورنمنت بود نیز اخراج کردیم. آن‌ها جایگزین خواهند شد و ما امیدواریم این جا‌به‌جایی قبل از شروع رقابت‌های اصلی رخ دهد.

رئیس کمپانی ولو به طرفداران و بازیکنان قول داده است یک شرکت جایگزین را قبل از آغاز مرحله اصلی پیدا کند.

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده