// سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰

مدیر فنی ایکس باکس: ما مشکل Vsync را رفع می کنیم

مایک ایبِرا در پاسخ به انتقادات پیش آمده از ویژگی‌های گیمینیگ ویندوز ۱۰، وعده داده است که مایکروسافت به دنبال رفع مشکلات Vsync‌، هماهنگ‌سازی عمودی در ویندوز ۱۰ است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

بعد از توئیت مایک ایبِرا، مدیر فنی ایکس‌باکس در رابطه با «باور نکردنی» بودن Quantum Break برروی ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ برخی از طرفداران سوالاتی را در رابطه با پشتبانی از SLI و Crossfire مطرح کردند که از جمله نگرانی‌های موجود برای ویندوز ۱۰ است.

ایبِرا در پاسخ به این سوال، در کنار اعلام فعال بودن SLI و Crossfire در ویندوز ۱۰،‌ از لزوم پشتبانی بازی‌های مستقل از این ویژگی نیز پرده برداشت. ایبِرا همچنین در رابطه با موضوع نرخ فریم نیز با اذعان به کاستی‌های موجود در ویندوز ۱۰، از تلاش و تعهد مایکروسافت برای رفع مشکل هماهنگ‌سازی عمودی (Vsync) به طور خاص اسم برده است. SLI و CrossFire دو تکنولوژی در کارت‌های گرافیکی انویدیا و اِی‌پی‌آیهستند که به دارندگان رایانه‌های شخصی اجازه‌ی همزمان از دو کارت گرافیک را می‌دهد.

مایک ایبِرا در این رابطه گفت:

SLI و Crossfire کار می‌کند. فقط همیشه نیاز به پشتیبانی بازی‌ها از این ویژگی است. ما [کاستی‌های] Vsyncرا رفع می‌کنیم.

پیام ایبِرا با سخنان فیل اسپنسر، بالاترین مقام ایکس‌باکس در روزهای اخیر تشابهاتی دارد. فیل اسپنسر اخیرا در پاسخ به کاربران گفته بود که نگرانی‌های برخی از بازیکنان رایانه‌های شخصی را در رابطه با ویندوز ۱۰ شنیده و از وعده و برنامه مایکروسافت برای بهبود خبر داده بود. طبق شواهد مایکروسافت قصد صحبت در رابطه با برنامه های خود در رویداد کنفرانس توسعه دهندگان بازی را در ماه آینده دارد.

با توجه به در پیش بودن «کنفرانس توسعه دهندگان بازی 2016» در ماه آینده، احتمالا مایکروسافت از برنامه‌های این شرکت در جریان کنفرانس خود در رویداد توسعه‌دهندگان بازی پرده‌برداری می‌کند. در این رویداد مایکروسافت میزبان جلسه‌ای با عنوان «آینده توسعه بازی ایکس‌باکس برای ویندوز» خواهد بود. در این جلسه انتظار می‌رود که مایکروسافت جزئیات بیشتری از برنامه‌های آینده خود در حوزه‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی را برای توسعه‌دهندگان آشکار کند. در همین راستا این شرکت قصد برگزاری جلسه‌ای دیگر با عنوان «موفقیت در توسعه بازی و فرصت‌های گیمینگ برروی ویندوز» را دارد. این جلسه به میزبانی کریس چارلا، کارگردان ID@Xbox برگزار خواهد شد.

اخیرا مایکروسافت بعد از شایعات مطرح شده در نهایت رسما عرضه‌ی بازی Quantum Break را برای رایانه‌های شخصی ویندوز ۱۰ تایید کرد. این بازی در گذشته تنها در انحصار ایکس‌باکس وان بود. اعلام رسمی انتشار این بازی برای رایانه‌های شخصی هرچند باعث خوشحالی دارندگان رایانه‌های شخصی شد با این حال انتقاداتی را نیز در پی داشت. به دنبال این واکنش‌ها آرون گرینبرگ در کنار تأکید بر اولویت ایکس‌باکس وان برای مایکروسافت گفت:

طرفداران باید بدانند که؛ ایکس‌باکس وان هنوز تعهد و اولویتی بزرگ برای ما است. لطفا اجازه ندهید که عرضه‌ی یک بازی به طور همزمان برای ویندوز ۱۰ دیدگاه‌های شما را تغییر دهد. این موضوع دارای اهمیت زیادی برای کسب‌ وکار کنسول یا تعهد ما به نوآوری برروی کنسول است.

بازی Quantum Break در روز ۵ آوریل (۱۷ فروردین ۹۵) برای دو پلتفرم ذکر شده منتشر خواهد شد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده