نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

فروش فوق العاده Firewatch حتی سازندگان بازی را نیز متعجب کرده است

چندی پیش بود که بازی Firewatch (جنگلبان) برای رایانه‌های شخصی و کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد و حال استودیو کمپو سانتو، سازنده بازی اعلام کرده که فروش بازی بیش از حد انتظار آنها بوده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی جنگلبان را باید یکی از بازی‌های شبیه‌ساز قدم‌زدن خاص دانست. این بازی با طراحی هنری چشم‌نواز خود و صداپیشگی فوق‌العاده صداپیشگانش، توانست در مدت زمان اندکی که از انتشارش گذشته، به یک بازی محبوب در این ژانر در میان طرفداران تبدیل شود. چندی پیش، Campo Santo، استودیو مستقل کوچکی که وظیفه ساخت بازی را بر عهده داشته، اعلام کرده که فروش بازی بسیار بیشتر از حد انتظار آنها بوده است و آنها حتی در رویاهایشان نیز فکر نمی‌کردند که بازی موفق به چنین فروشی شود و به دلیل فروش فوق‌العاده بازی و سرمایه‌ای که از طریق فروش بازی به دست آورده‌اند می‌توانند برروی پروژه‌های دیگری کار کنند و نمی‌توانند صبر کنند تا پروژه بعدی خود را آغاز کنند.

بازی Firewatch که چندی پیش منتشر شد، در ژانر شبیه‌ساز قدم‌زدن (Walking Simulator) است و توانست با استفاده از هنرمندان و صداپیشگان خوب، یکی از بهترین بازی‌های این سبک را تولید کند. این بازی در زومجی نیز مورد بررسی قرار گرفت و توانست نمره بسیار خوب ۸ را دریافت کند. رضا حاج‌محمدی در نقد خود از بازی نوشت:

«جنگلبان» اگرچه بی‌نقص نیست و در زمینه‌ی روایت یک داستان رازآلود شکست می‌خورد، اما شخصیت‌پردازی و صداپیشگی پروتاگونیست‌هایش در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی کم‌نظیر است، برداشتِ متفاوت سازندگانش از مکانیک «انتخاب» بازی‌کننده را در موقعیت‌های تامل‌برانگیزی قرار می‌دهد و طراحی دنیایش شما را در خود غرق می‌کند. استودیوی کمپو سانتو با شروع قدرتمندی وارد میدان شده است.

نظر شما درباره بازی Firewatch چیست؟‌ آیا شما نیز بی‌صبرانه منتظر تجربه بازی بعدی این استودیو هستید؟

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده