// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۰

شایعه: دویست نفر در حال آماده سازی Mass Effect 4 برای سال ۲۰۱۶ هستند

بسیاری منتظر اخبار و رونمایی نهایی از بازی Mass Effect 4 هستند. استودیو بایوور تنها چیزی که در مورد این بازی تایید کرده این است که ادامه‌ی این مجموعه در دست ساخت است و یک شخصیت جدید جایگزین کاپیتان شپردِ سه‌گانه‌ی اصلی خواهد شد. حال اخبار و شایعات جدیدی پیرامون بازی منتشر شده است.

یکی از کاربران معروف انجمن نئوگف به نام Shinobi602 که سابقا اخبار و رویدادهای درونی برخی استودیوها و شرکت‌های بازی‌سازی را منتشر کرده بود، حال اخباری جالب از روند توسعه‌ی بازی Mass Effect 4 دارد. به گفته‌ی وی، تیم توسعه‌ی بازی حدود ۲۰۰ نفر هستند. این تعداد قبل از عرضه‌ی بازی Dragon Age تنها ۵۰ یا ۶۰ بود و پس از عرضه‌ی این بازی، تمرکز بایوور معطوف به Mass Effect 4 شده است. بایوور سعی دارد بازی را برای عرضه در سال ۲۰۱۵ یا ۲۰۱۶ آماده کند و به همین دلیل بیش از ۱۰۰ نفر را به تیم توسعه‌ی این بازی اضافه کرده است. البته این کاربر امکان عرضه‌ی بازی در سال جاری را بسیار کم می‌داند و سال ۲۰۱۶ را به عنوان مقصد نهایی Mass Effect 4 پیش‌بینی کرده است.

با اینکه بازی Dragon Age: Inquisition بر روی کنسول‌های نسل هشتمی یک بازی بسیار وسیع بود و بازیکنان آزادی عمل بسیاری داشتند، اما Shinobi602 ادعا می‌کند که Mass Effect 4 به مراتب وسیع‌تر است. در آخر، این فرد می‌گوید که نام نهایی این بازی توسط بایوور انتخاب شده است. هنوز معلوم نیست که بازی عدد چهار را یدک بکشد یا مانند Dragon Age یک عبارت در جلوی خود داشته باشد.

در کل، به نظر می‌آید که صحبت‌های این فرد در مورد قسمت بعدی سری Mass Effect صحیح باشد، اما باز هم نمی‌توان روی این حرف‌ها حساب کرد و باید تا اعلام رسمی سازندگان در مورد این بازی صبر کرد.

الکترونیک آرتز، ناشر این بازی، در طول نمایشگاه‌های اخیر مانند E3، تنها یک سری توضیحات از روند توسعه‌ی Mass Effect 4 ارائه داد و چند طرح مفهومی و ویدیوهایی از مراحل اولیه ساخت آن را نشان داد که چیز زیادی از محتوای اصلی بازی را نمایان نمی‌کرد.

منبع: Gamepur